Musorujsag
Élő Eredmények

Feláldozhatják az előzést a teljesítmény oltárán?

Feláldozhatják az előzést a teljesítmény oltárán?

Motorsport
A Forma–1-es csapatok tervezőmérnökei ismét feláldozhatják az előzéseket a teljesítmény oltárán, amikor mélyebben beleássák magukat a 2019-es szabályokba és elkezdik megalkotni az új versenygépeket – figyelmeztetett a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner.

Az utolsó pillanatban, április végén született döntés arról, hogy jövőre ismét változnak az autók építésére vonatkozó szabályok. Az új regulák főként a vezetőszárnyakkal kapcsolatosak, melyek legújabb verziói a tervek szerint úgy lesznek kialakítva, hogy a jelenlegiekkel ellentétben megkönnyítsék az autók követését és az előzést is.

Sokan bíznak abban, hogy ezek a változtatások majd némileg feldobják a futamokat, a módosításokat több alkalommal is kritizáló Haas-főnök, Günther Steiner viszont továbbra sem venne mérget arra, hogy be fogják váltani a hozzájuk fűzött reményeket.

Ennek oka az, hogy a mérnökök mindig a teljesítmény maximalizálására hajtanak, hiába hangzik jól, hogy egy elemet úgy kell megalkotni, hogy az megkönnyítse a manőverezést. „Az aerodinamikai szakemberek egy hét alatt készítenek egy tanulmányt, melyben elmondják, hogy állnak a dolgok, majd két hónapig vizsgálódnak és valami teljesen mással állnak elő, mert a szabályzat minden egyes pontját ismerik már, és tudják, hogyan hozhatnak ki még több teljesítményt” – nyilatkozta Steiner.

Kevin Magnussen (Fotó: XPB) Kevin Magnussen (Fotó: XPB)

„Most mindenki ebben a fázisban tart. A lehető legtöbbet akarja kihozni azokból a szabályokból melyeket egy három hetes tanulmány után vezettek be. A tanulmányt jó célból végezték el, de az aerodinamikai szakemberek már rajta vannak az ügyön – felejtsd el az előzéseket, a teljesítmény számít! Ők arra törekszenek, hogy kiderítsék, mekkora különbség érhető el, de nem hiszem, hogy egyelőre bárkinek is van pontos válasza” – folytatta a szakember.

A Haas korábban sosem vetett még be akkora frissítési csomagot, mint Kanadában, és az év elején megígérte, folyamatosan fejleszti majd autóját, a szabálymódosítások miatt viszont most már inkább a 2019-es autóra összpontosítanak. „Még mindig ki kell deríteni, mennyit változtat mindez a tempón. Kell pár CFD-teszt, aztán el kell dönteni, melyik autóra összpontosítsunk. Szerintem nem kell magyarázni, hogy jövőre miért nem akarunk a mezőny végén lenni. Egy ponton váltani kell, de a korlátozások miatt mindenki ugyanabban csónakban evez” – zárta gondolatát.

Günther Steiner (Fotó: XPB) Günther Steiner (Fotó: XPB)
Borítókép: Kevin Magnussen, Carlos Sainz, Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak