Musorujsag
Élő Eredmények

Hiába győzte meg a Red Bullt, van gond az új Honda-motorral

Hiába győzte meg a Red Bullt, van gond az új Honda-motorral

Autosport, RaceFans
Hiába a nagyot szóló Red Bull-szerződés, azért a Honda még mindig nem jött teljesen egyenesbe F1-es motorjával. Új fejlesztésével két hétvége alatt kétféle probléma adódott.

Kulcsszerepe volt a Honda Kanadában bemutatott új erőforrásának abban, hogy a Red Bull rábólintott a japánokkal való együttműködésre. Helmut Markóék nem titkolták, meggyőzte őket az elért előrelépés, és testvércsapatuk, a Toro Rosso is rendkívül elégedett volt az erősebb V6-os montreali teljesítményével.

Csakhogy az átállás nem megy zökkenőmentesen. Pierre Gasly autójában már két hete probléma adódott az új hajtóegységgel, amely helyére szombatra egy régi verziót kellett beépíteni, hogy aztán vasárnap egy másik új specifikáció kerüljön vissza bele – már büntetés fejében. A múlt hétvégén Franciaországban pedig jött az újabb probléma: ezúttal Brendon Hartleynak kellett a pálya szélére kormányoznia a gépét, majd nála is elvégeztek egy cserét, ami büntetéssel járt.

A Honda versenyigazgatója elárulta, a két hiba eltérő jellegű volt. „Nem tudok semmi konkrétat mondani a vizsgálatainkról, még várjuk az eredményt” – nyilatkozta Tanabe Tojoharu a Szakurába visszaszállított franciaországi motorról. „Kedden kezdjük az elemzéseket Japánban, és az ellenintézkedések a hiba típusától függenek. A gyári vizsgálatokról kapni fogunk egy jelentést, és csak abból derül ki, meddig tart a megoldás és mennyire bonyolult. Két problémánk volt, de úgy fest, eltérőek.”

Ez egyfelől jelentheti azt, hogy a Gaslynál fellépő gondra találtak megoldást, de azt is, hogy túl sok a gond az új motorral. „Azt nem tudnám megmondani, hogy ez jó vagy rossz hír-e. Előbb fel kell tárnunk a hiba pontos forrását, aztán tennünk kell azért, hogy a jövőben ne ismétlődhessen meg.”

Brendon Hartley pénteki leállása (fotó: Formula1/Twitter) Brendon Hartley pénteki leállása (fotó: Formula1/Twitter)

Pierre Gasly a francia időmérő után elárulta, csapatukban a fellépő zavarok miatt van némi bizonytalanság a megbízhatóság kapcsán. És arról is beszélt, hogy a Paul Ricard-on már nem érezte akkora előrelépésnek az új motort, mint Kanadában. Ez szerinte annak is betudható, hogy a pénteki szabadedzéseken a régi verziót használták, hogy kilométert spóroljanak, s így talán nem volt elég tesztidejük finomhangolni az új specifikációt. „A GPS-adatok alapján a kanyarokban rendben voltunk, de az egyenesben most nem volt olyan jó a tempónk. Alaposan utána kell járnunk ennek, hogy kiderüljön, túl nagy leszorítóerővel mentünk-e, és hogy lehettünk volna-e jobbak.”

„Nem tudom, hogy a beállítások mentek-e nehezebben, de lassabbak voltunk, mint Kanadában. Kanada igazán ígéretes volt, itt viszont az időmérőn használtam először az új motort, és nem éreztem annyira jónak, mint ott. Biztosan van erre magyarázat, de pillanatnyilag nem tudom, miért küszködtünk jobban” – elmélkedett a versenyt aztán már a harmadik kanyarban feladó újonc.

Tanabe előrebocsátotta, a Hondának lesz még egy idei fejlesztése, melynél a megbízhatóság és a teljesítmény egyformán hangsúlyos lesz. Ezt követően viszont már a 2019-es erőforrásukra helyezik a hangsúlyt. Az elvárások magasak: a Red Bull nem szeretne visszalépést a Renault-motorhoz képest.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak