Bizarr, hogy a Mercedes a busz alá lök valakit Hamiltonért – Horner

Bizarrnak tartja a Red Bull csapatfőnöke, hogy a Mercedes a nagyvilág elé rángatott egy bűnbakot taktikai hibája után csak azért, hogy motiválja Lewis Hamiltont.

Toto Wolff és Christian Horner (fotó: XPB)

A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff, valamint technikai igazgatója, James Allison sem győzte méltatni fő stratégájukat, James Vowles-t annak kapcsán, hogy az Osztrák Nagydíjon elkövetett hibája után Lewis Hamilton rádióján bejelentkezve vállalta a felelősséget az elmaradt virtuális biztonsági autós kerékcseréért. Felettesei egyfelől bátornak nevezték őt, másfelől hangsúlyozták, e cselekedete csak a csapatuk erejét és őszinteségét bizonyítja, harmadrészről Wolff azt is kiemelte, mennyire önfeláldozó volt Vowles, aki ily módon próbálta egyenesbe hozni a fejben szétcsúszó Hamiltont.


Egyik fő riválisuk, a Red Bull csapatfőnöke viszont másképp értelmezte a történteket. Christian Horner a brit sajtónak nyilatkozva elmondta, két szempontból is furcsállja a Mercedes lépését. Szerinte mindenekelőtt nem egészséges egyéneket kiemelni a tömegből, és céltáblává tenni őket. „Sosem láthatjuk át pontosan egy másik csapat bonyolultságát, de a legfontosabb, hogy mindig csapatként nyerj, és csapatként veszíts. Mi ezért sem szoktunk beszélni egyénekről. Sem siker, sem hiba esetén, hiszen az igazságtalan módon túl nagy nyomást jelentene rá nézve, és mindenki őt kezdené méricskélni. A mi filozófiánk, hogy csapatként, együtt vállaljuk a felelősséget” – nyilatkozta Horner.


„Mi nem így működünk” – utalt a Mercedes spielbergi módszerére. „Az én nézőpontom és szerepem csapatfőnökként, hogy védjem a munkaerőnket, hogy biztosítsam, a legjobb módon képviselnek minket. Ez a jó és a rossz napokra is igaz. Természetesen szükség van a felelősségre vonásra, de ezt a megfelelő közegben kell elintézni, zárt ajtók mögött, nem egy nyilvános fórumon” – tette hozzá a brit, aki legutóbb az Azeri Nagydíjon mutatta be, ő hogyan kezeli a hasonló helyzeteket. Akkor Daniel Ricciardo és Max Verstappen ütközése volt a baklövés, amit a Red Bull valóban zárt ajtók mögött simított el, miközben kifelé egyből azt kommunikálta, hogy mindkét versenyző egyforma mértékben felelős, és nincs értelme hibást keresni, mert itt csakis a csapat érdeke és vesztesége számít.




James Vowles, a Mercedes főstratégája (fotó: XPB) James Vowles, a Mercedes főstratégája (fotó: XPB)


Hornert azonban más szempontból is meglepte Vowles színvallása. Azt furcsállotta, hogy a címvédő Hamiltonnak ilyen drága áldozatokra van szüksége ahhoz, hogy fejben egyben maradjon, és a feladataira koncentráljon. „Soha nem dolgoztam Lewisszal, és nem tudom, hogy mitől működik és mitől nem, de igencsak bizarrnak találom, hogy valakinek a busz alá kell vetnie magát azért, hogy arra motiváljon egy versenyzőt, menjen gyorsabban, és térjen vissza a negyedik helyről az élre” – jegyezte meg.


Végül hozzátette, ellenfelük talán még csak tanulja, hogyan is kell boldogulni vert helyzetekben, hiszen a domináns évek után 2018-ban minden eddiginél nehezebb dolga van a csapatnak. „A Mercedes nyilvánvalóan hozzászokott ahhoz, hogy az élen áll, és ilyenkor könnyű önelégültté válni. Aztán amikor változik a helyzet, és harcolnod, bunyóznod kell, akkor muszáj átállni. A csapat vezetősége soha nem volt olyan helyzetben, mint most, amikor fej-fej mellett haladtak a többiekkel egész szezonban. És minél közelebb a szezon vége, annál nagyobb lesz a nyomás. Ez egy új tapasztalat a számukra.”


No meg egy lehetőség is arra, hogy az ellenfelek csak még tovább növeljék rajtuk a nyomást azzal, hogy figyelmeztetik őket, milyen nagy rajtuk a nyomás…