Nem voltak biztonságban a Williams versenyzői a bizarr hiba miatt

Szokatlan, a csapat számára is meglepő probléma miatt kellett a boxutcából rajtolnia a Williams két versenyzőjének Silverstone-ban. Technikai igazgatójuk megoldást ígér.

Lance Stroll a kavicságyban (fotó: Formula1/Twitter)

Miközben Brendon Hartleynak azért kellett a boxutca végére felállnia a Brit Nagydíj rajtjánál, mert szombaton eltört a felfüggesztése, és a nagy balesete miatt új vázat kellett kapnia, a Williams versenyzői nagyon is részt tudtak venni az időmérő edzésen szombaton. Csakhogy azon az új-zélandiénál is bizarrabb problémával szembesültek: a DRS lecsukása után egy pillanatra elszállt a hátsó leszorítóerő jelentős része, ami miatt előbb Lance Stroll, majd Szergej Szirotkin is kirepült a pályáról.


A csapat megállapította, hogy az azon a hétvégén először bevetett új szárnymegoldás egyszerűen nem működik összhangban a padlólemezzel, és miután állandó veszélyt jelent, a rajtot megelőzően a parc fermé-szabályt megsértve inkább jobbnak látták visszatérni a régi specifikációhoz.


Paddy Lowe kicsit sem volt büszke a történtek után, melyek kapcsán elárulta, még nem szembesült hasonló hibával. „Nagyon nehéz hétvége volt. Nem sokan indítanak a boxutcából autókat, főleg nem kettőt. Nem is ez a legjobb megoldás. Új tapasztalat volt, és remélem, hogy nem fog megismétlődni. Szombaton mélyen voltunk, ezért kerültünk ilyen helyzetbe, de a versenyen sem volt jobb a tempónk senkiénél, így csak hazahoztuk a két autót, amire nem mindenki volt képes, és már ezért elégedett vagyok a versenyzőinkkel” – fogalmazott a technikai igazgató.




Paddy Lowe (Fotó: XPB) Paddy Lowe (Fotó: XPB)


Ami a problémájukat illeti, „katasztrofálisnak” nevezte a furcsa jelenséget. „Abban a pillanatban olyan nagy mennyiségű leszorítóerőt veszítettünk, hogy az már nem volt valami biztonságos. Természetesen fontolóra vehettük volna annak lehetőségét is, hogy a futamon nem használjuk a DRS-t, de így nem lehet versenyezni.”


A helyzet már önmagában is elég lesújtó, ám Lowe biztos benne, hogy hamar lesz megoldás. „Igen, meggyőződésem, hogy van kiút ebből, csak meg kell értenünk, mi történt. Nem gondolnám, hogy bármi alapvetően rossz lenne ezzel a hátsó szárnnyal. Egyszerűen az összeállításon múlt, az elemek kombinációján, amely furcsa jelenséghez vezetett. Még nincs meg a magyarázatunk, újabb összevetéseket szeretnénk elvégezni” – bocsátotta előre.


Az új szárny egyébként a Williams azon új aerodinamikai csomagjának egyik eleme, amellyel az FW41-es hibáit tervezik kijavítani. A mostani malőr aligha gyorsítja a munkájukat, ám Lowe mégis úgy véli, tudják tartani magukat a terveikhez. „A korreláció egy soha véget nem érő projekt. Ezért használnak a csapatok annyiszor mérőkereteket az autójukon: javítani akarják a gyárban használt eszközeik és a pályán mért adatok összhangját. Emellett sok dolgot megtanulhatsz, amit a következő évben is hasznosítani tudsz” – magyarázta a mérnök, elárulva, hogy a Williams problémáit tehát a szélcsatornás és szimulációs meg nem felelésekben kell keresni.