Bottast kicsit sem aggasztják a ferraris balesetek

Csapatával ellentétben Valtteri Bottas számára sem gyanúsnak, sem aggasztónak nem tűnik, hogy az utóbbi időben megszaporodott a Ferrarikkal történt ütközéseik száma.

Sebastian Vettel és Valtteri Bottas balesete a Francia Nagydíj rajtjánál (Fotó: MTI/EPA)

A silverstone-i futamot követően Lewis Hamilton „érdekes taktikát” emlegetett, Toto Wolff pedig még a szándékosság lehetőségét is pedzegetni kezdte a rajtot követően történt baleset kapcsán. Ők ketten aztán – a rájuk zúduló kritikaáradat után – tisztázták megosztó kijelentéseiket, és jelezték, nem állt szándékukban vádaskodni a Ferrarival szemben.


Valtteri Bottas eközben semmi furcsaságot nem látott abban, hogy az utóbbi három versenyből kettőn egy Ferrari ment neki az egyik Mercedesnek. Pedig ő is volt áldozat: Franciaországban Sebastian Vettel tette tönkre a futamát az első kanyarban. „Nekem ezek után a balesetek után sincsenek kételyeim, nem mondhatnám, hogy aggódom miattuk” – jelentette ki a finn, akinek csapattársa azt mondta, a folytatásban inkább próbálja kerülni a vörös autókat.


Az idén rendkívül balszerencsés Bottas szerint tulajdonképpen még természetesnek is tekinthető, hogy történnek efféle balesetek, ez helyzetükből és a bajnoki küzdelmük kiélezettségéből adódik. „Mindig nagyjából hasonló pozíciókból rajtolunk, így mindig egymással fogunk küzdeni. Van, hogy koccanunk, de ezt alapvetően próbáljuk elkerülni. Az eltérő csapatok autói között már csak így megy. Keményen harcolunk, és ilyenkor ez megeshet. Csak pár baleset történt, igaz, ezekből mindig mi jöttünk ki rosszul.”


Honfitársa, Mika Häkkinen eközben védelmébe vette a most hibázó Kimi Räikkönent. „Három dolog történt. Kimi előbb felismerte, hogy ott a hely az előzéshez. Emiatt arra irányította az autóját, mert meg akarta ragadni a lehetőséget az előzésre. A második dolog, hogy Kimi mindenáron Vettel közelében akart maradni, mert tudta, hogy ha akkor elengedi, utána már nehezen fogja tudni utolérni. Harmadszor pedig nyilvánvaló volt, hogy Kiminek összességében gondjai voltak a hármas kanyarral. A verseny során nekem feltűnt, hogy többször is blokkolta ott a kerekét. Ezeket figyelembe véve azt mondom, ez egy versenybaleset volt, a vitát pedig csak az váltotta ki, hogy Lewis hazai futamáról volt szó és a silverstone-i közönségről” – vélekedett 1998 és 1999 bajnoka.




Lewis Hamilton első körös balesete (fotó: XPB) Lewis Hamilton első körös balesete (fotó: XPB)


Räikkönen 10 másodperces büntetést kapott, amit Jacques Villeneuve szerint szintén befolyásolt az a tény, hogy a kárvallott Hamilton otthon versenyzett. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke ezzel szemben nagyon is helyénvalónak érezte a büntetést, még akkor is, ha többeknek szemet szúrt a két héttel korábban Vettelt csak 5 másodperccel büntető FIA következetlensége.


„Szerintem van következetesség a büntetésekben. Meg van határozva, milyen büntetési módokból választhatnak a bírák: öt másodperc, tíz másodperc, áthajtás és stop-and-go. Ezek a szabályok, és emellett korábbi eseteket vizsgálnak. Vitázni legfeljebb a következményeken, a hatásuk különbözőségén lehet, de maga a büntetés megfelelt a szabályok által leírtaknak” – vélekedett az osztrák.




A hétvége motorsportos közvetítései A hétvége motorsportos közvetítései