Hivatalos: Hamilton 2020-ig a Mercedesnél!

Jókora csúszással ugyan, de nagy nehezen aláírta új megállapodását Lewis Hamilton és a Mercedes. A német csapat ezt második hazai futama előtt jelentette be.

Lewis Hamilton (fotó: Daimler)



Több mint fél éve ígérgette már a Mercedes és Lewis Hamilton, hogy „hamarosan” meghosszabbítják 2018 végén lejáró szerződésüket, ám az ügy nemigen haladt előrébb. Az ennek okairól szóló találgatások során volt szó mindenről, a címvédő esetleges visszavonulásától a pénzügyekről zajló vitáig, ám a pletykáknak most vége! Toto Wolff és Niki Lauda már Silverstone-ban pedzegették, hogy sikerült mindent tisztázniuk, és már csak „egy megfelelő időpontot kell találni a bejelentéshez” – erre pedig mi sem kínálhatott jobb lehetőséget, mint a német márka hazai versenye, a Német Nagydíj.


A német futamot felvezető csütörtöki sajtónapon megtették a bejelentést: Hamilton további két évre, 2020 végéig írt alá a csillagosokhoz. Mindez összhangban van az F1 tervezett reformjainak időpontjával: a sorozat 2021-től várhatóan teljesen átalakul, az új érára egyelőre a Mercedes sem kötelezte el magát, és Hamilton sem titkolta, előbb szeretné látni, milyen irányt vesz az F1, mielőtt hosszabb távra tervez benne.


„A szerződéshosszabbítás tulajdonképpen csak formaság volt azok után, hogy Toto és én a télen leültünk tárgyalni, de most jó, hogy mindent aláírtunk és bejelentettük, ahogy azt kell” – nyilatkozta Hamilton. „Már húsz éve a Mercedes-család tagja vagyok, és sosem voltam boldogabb egy csapatnál sem, mint most. Egy hullámhosszon vagyunk a pályán és azon kívül is, és már nagyon várom, hogy még több győzelmet arassunk, hogy még fényesebben ragyogjon a három ágú csillag! Hiszem, hogy a Mercedes a legjobb hely számomra az elkövetkező években.”


„Bár 2013 óta nagyon sok sikerben volt részünk együtt, a Mercedes mégis éhesebb, mint valaha. Igaz ez Dr. Zetschére (Dieter Zetsche, a Daimler-Benz elnöke – a szerk.) és a Daimler igazgatósági tagjaira, de Totóra, a csapat vezetőségére és minden egyes dolgozójára is, akivel Brackely és Brixworth folyosóin találkoztam. A versengés iránti szenvedély ég bennünk legbelül, bennem és minden dolgozóban is a csoportnál. Szeretnénk mindig még tovább fejlődni, még mélyebbre ásni, hogy mi legyünk a csúcson. Kíváncsian várom, mi mindent érhetünk még el együtt a következő két és fél évben!”




Lewis Hamilton (fotó: Daimler) Lewis Hamilton (fotó: Daimler)


Toto Wolff csapatfőnök cseppet sem bánja, hogy lezárult a hosszas tárgyalási folyamat közöttük. „Lewisszal azóta egy állásponton vagyunk, hogy először leültünk tárgyalni a szerződés részleteiről a múlt évben. Érthető okokból sok volt a találgatás a folyamat körül, ezért jó, hogy végre mindenben megegyeztünk, és megtörtént a bejelentés.”


„Ezen a héten írtuk alá a véglegesített dokumentumokat, hogy már ne kelljen tovább várakozni. Nem sok mindent lehet elmondani Lewisról, amit még nem mondtak el róla a Forma–1-ben. Minden idők egyik legnagyobbja, és az eredményei is magukért beszélnek. De mi leginkább azt élvezzük a közös munkában, hogy megismertük a sisak mögött rejtőző embert is: a kíméletlen hajszáját önmaga továbbfejlesztéséért, az érzelmi intelligenciáját egy csapat tagjaként, és a hűségét azok iránt, akik körülveszik őt. A Mercedes Lewis otthonává vált a Forma–1-ben, a története örökre összeforrt a szürke-zöld Mercedes-AMG Petronasszal, és hiszem, hogy még vár ránk pár hihetetlen új fejezet is a folytatásban.”




A Bild szerdán arról számolt be, hogy az egyezség értelmében Hamilton évi 40 millió eurót fog keresni, brit lapok korábban viszont ennél magasabb, 40 millió angol fontos, azaz 45 millió eurós bérezésről adtak hírt, amivel ő lehet a legjobban kereső brit sportoló. A német bulvárlap forrásai szerint a hosszabbítás ügye azonban nem elsősorban a brit magas fizetési igénye miatt késett, a felek a szponzori és PR-kötelezettségek témájában jutottak nehezen dűlőre, valamint annak kapcsán, hogy Hamilton hogyan és milyen mértékben tárgyalhat függetlenül személyes támogatókkal.




Lewis Hamilton 2012 őszén írt alá a Mercedeshez, a mostani a hatodik idénye a csapattal. 2013 óta 44 futamgyőzelmet és 50 pole pozíciót ünnepeltek együtt, de ami ennél is fontosabb, három világbajnoki címet is. A mclarenes évek után a brit itt teljesedett ki versenyzőként, s a csapattal való dominancia tette őt számos új rekord felállítójává.




Lewis Hamilton, Toto Wolff és Valtteri Bottas (fotó: Daimler) Lewis Hamilton, Toto Wolff és Valtteri Bottas (fotó: Daimler)


Ha minden jól megy, idén év végén Hamilton a 119. futamát fogja teljesíteni a csapattal, és ha a következő két szezonban marad a most jellemző futamszám, elérhetik a 160 versenyt is. Szerződése lejárta után ezzel biztosan a legjobb háromba kerül azon versenyzők sorában, akik az F1 történetében a legtöbb futamot teljesítették ugyanazzal a csapattal. A rekordot 180 ferraris versennyel Michael Schumacher tartja, a második pedig Kimi Räikkönen, aki Németországban a 142. versenyére készül a vörösökkel. Hamilton emellett azt is elmondhatja magáról, hogy 2007 óta íródó F1-es pályafutása alatt kizárólag a Mercedes erőforrásaival versenyzett. A márka már ifjú gokartos kora óta támogatja őt.


A mostani bejelentés várhatóan kisebb láncreakciót indít be a versenyzőpiacon. Daniel Ricciardo és a Red Bull állítólag éppen Hamiltonékra várt a saját szerződéshosszabbításuk bejelentésével. Amennyiben erre is sor kerül, már csak Valtteri Bottas mercedeses és Kimi Räikkönen ferraris sorsa lesz bizonytalan az élcsapatoknál. A Mercedes korábban jelezte, másik versenyzőjével is hosszabbítani szeretne, Räikkönen ülése viszont inog, s a hírek szerint Charles Leclerc-nek adhatják azt 2019-ben.


180718 NemetGP idotabla