Musorujsag
Élő Eredmények

Menekülne a harmadik sorból a Red Bull – de képes is rá?

Menekülne a harmadik sorból a Red Bull – de képes is rá?

Sky Sports, Motorsport
Hiába nyújt kimagaslót a Red Bull autója a kanyargós Hungaroringen, a csapat attól tart, ez is kevés lehet a pole pozícióhoz. A futamgyőzelemhez szerintük mindenképpen az első két sorba kell kerülniük szombaton.

Esélyesnek tartották a Red Bullt a Magyar Nagydíj előtt, és pénteken az is kiderült, hogy miért. Míg Daniel Ricciardo vezetésével a délelőtti szabadedzésen 79 ezredmásodperccel ők múlták felül a Ferrarit, délután mindössze 74 ezredmásodperccel kapott ki Max Verstappen Sebastian Vetteltől. A nyitónapon ugyanakkor az is megmutatkozott, miért volt bennük némi bizonytalanság a hungaroringi kilátásaikat illetően: az egyenesekkel tűzdelt első szektorban nem tudják tartani a lépést a Ferrarival, és az ottani hátrányukat nehezen tudják előnnyé alakítani a pálya hátralévő részében.

„Ez egy esély, az biztos, és szorosabb is lesz a küzdelem” – jósolta Christian Horner csapatfőnök. „A gyenge pontunkat az időmérő jelenti, de ez a pálya kevésbé erőérzékeny azokhoz viszonyítva, amiket Monaco óta versenyeztünk. Remélhetőleg ez mindkét versenyzőnk számára esélyt kínál majd.”

Hogy mekkorát, azt az első nap után még ők sem tudják. „Nehéz megmondani” – felelte Verstappen. „Az autó egészen remek, de sajnos az egyenesekben nagyon sok időt veszítünk. Nehéz megmondani, milyenek az esélyeink. Még fogunk javítani az autónkon, de abban nem vagyok biztos, hogy ez a pole pozíció megszerzésére is elég lesz.”

Christian Horner (fotó: XPB) Christian Horner (fotó: XPB)

Márpedig az időmérőnek és a rajthelyezésnek döntő jelentősége van egy olyan pályán, amilyen a magyar. „A rajtpozíció nagyon fontos lesz. A motorteljesítmény az időmérőn nagyjából fél másodperces hátrányt fog jelenteni számunkra” – vélekedett Horner. „Ennyit kell behoznunk a kanyarokban. A négyes, a kilences, a tizenegyes kanyarokban a jelek szerint sikerül legyűrnünk a többi autót. Ezeken a szakaszokon kell nagyon jónak lennünk. Mindkét versenyzőnk elégedett volt a balansszal. A második és harmadik szektorban kell időt nyernünk, mert az elsőben ott az első kanyarig vezető egyenes, majd jön az emelkedő.”

A pole-ra ő nemigen gondol egyelőre. „Szerintem nagyon nehéz lesz. Nem tudom, az első sorba tudunk-e kerülni, de azt sem, hogy egyáltalán a másodikba. Monaco után ez a legkevésbé erőérzékeny pálya, de így is fél másodpercet veszítünk az egyenesekben az időmérőn, amit valahogy kompenzálnunk kell a rövid második két szektorban. De jó az autónk, meg fogjuk próbálni.”

Menekülés a harmadik sorból

Ami a rajthelyezést illeti, ha a Ferrari felül is múlja őket szombaton az időmérős motormódjával, a péntek alapján a Mercedesek legyőzésére még lehet esélyük. Verstappenék azonban számolnak azzal, hogy az ultralágy gumikon és az autó hátsó tapadásának hiánya miatt szenvedő címvédő is feljavul szombatra. És nekik is ott a motormódjuk. „A Mercedesek nem tudták összerakni az ultralágyas körüket, mindketten kicsúsztak. Én arra számítok, hogy ők is ott lesznek holnap. A Ferrari nagyon gyorsnak tűnik, a Mercedes pedig a hosszú etapokon versenyképes volt, szóval nagyon szoros lesz. De minden az időmérőn fog múlni” – mondta Verstappen.

A csapatfőnöktől eközben azt is megkérdezték, milyen rajthelyezésnél húzná meg a határt, mekkora az a hátrány, amit még kompenzálni tudnának. Szerinte a szokásos harmadik soruk most kevés lehet. „Onnan talán nagyon nehéz lesz. De ha sikerül az első két sorba kerülnünk, akkor lesz esélyünk. Igaz, Daniel korábban nyert már itt az ötödik helyről is. Ha az első két sor valamelyikébe kerülünk, akkor versenyben leszünk.”

Daniel Ricciardo (fotó: XPB) Daniel Ricciardo (fotó: XPB)

Ricciardo is így érzi, és szerinte e cél eléréséhez valahogy maguk mögött kéne tartani a csillagosokat. „A Mercedes még gyorsulni fog egy körön, a Ferrari meg már eleve gyors. Talán ők lesznek a legyőzendő célpontok. Egy körön nem voltunk tökéletesek, ezért biztosra veszem, hogy van még pár tized a csomagunkban. A versenyen jó az autónk, de nem is kérdés, hogy én az első sorba szeretnék kerülni az időmérőn. A második sor talán még nem lenne katasztrófa, de a harmadikat szeretnénk elkerülni” – tette egyértelművé az ausztrál.

A harmadik sort ő is inkább elfelejtené. „Nem szeretnénk túl nagy munkát csinálni magunknak. Fontos lesz a szombat. Az első sor a célunk az első két sor, ami szerintem még kezelhető. Ott vagyunk egy körön is, még ha az időm ezt nem is mutatja meg, mert Seb mindkettőnket legyőzött. Még van ebben több is. Ha sikerül jól összerakni a holnapi körünket, szerintem odaérhetünk, elég közel kerülhetünk. Szeretnék a pole-ban lenni, de legalább a legjobb háromban. Onnan egy gyorsabb autóval nyerhetünk.”

Kétféle előny vasárnapra

Vasárnap kapcsán a csapat a hosszú etapjain mutatott erős tempójában, valamint a gumikezelésében bízik. Utóbbi téren a Ferrarival és a Mercedesszel ellentétben ők nem küszködtek hólyagosodással. „Nem, a gumik nálunk ma nagyon jól működtek. Alaposan elmerülünk majd az adatokban, de eddig úgy fest, rendben vagyunk” – mondta Horner.

Emellett van még egy fegyverük, amit a két rivális ellen fordíthatnak: ők bajnoki kívülállóként kockáztathatnak, amennyit csak akarnak! „Esélytelenek vagyunk, ezért teljesen más hozzáállással vágunk neki a versenynek, mint a Ferrari és a Mercedes. Mi megengedhetjük magunknak, hogy támadjunk, hogy betoljuk az autót a belső ívre. Meg fogjuk próbálni, és mindkét versenyzőnk tudja, hogy ha csak egy fél lehetőséget is lát, nekünk ezen a hétvégén az ’a’ lehetőség, mert a következőre lehet, hogy Szingapúrig hiába várunk” – figyelmeztetett a brit csapatvezető.

A Magyar Nagydíj eseményeinek közvetítéséről EBBEN a cikkben írtunk részleteket, alább pedig az időpontok láthatóak, melyek minimálisan változhatnak egyéb sportesemények tolódása stb. esetében.

180726 MagyarGP idotabla 3 FB

Borítókép: Daniel Ricciardo (fotó: XPB)

További tartalmak