Az első képek a 2019-es új F1-es vezetőszárnyakról!

A Force India és a Williams első csapatokként pályára vitték a 2019-es szabályoknak megfelelő új, szélesebb vezetőszárnyukat a Hungaroringen.

Fotó: XPB

Az előzés megkönnyítése érdekében a következő szezontól változni fog az F1-es autók kinézete. Hogy könnyebben tudják kezelni a turbulens légáramlatokat, valamint hogy kevesebb zavaros légáramlatot keltsenek, 2019-től az autók új, szélesebb és leegyszerűsített vezetőszárnyat fognak kapni, emellett az első fékhűtésükön, valamint a hátsó szárnyukon is módosítanak.


Az első légterelő megváltozásának lesz a legnagyobb hatása, hiszen az az autó egész aerodinamikai viselkedését alapjaiban meghatározza. Ennek köszönhetően a csapatok ezen elemmel kezdték a 2019-es felkészülést, és a csapatok közül elsőkként a Force India és a Williams már le is gyártotta a prototípusát, melyet a hungaroringi teszt nyitónapján egyből pályára is vittek.




A Force India új szárnya (fotó: XPB) Maximálisan öt elemből állhat az új szárny, a kiegészítő légterelők betiltva (fotó: XPB)



A Force India új szárnya (fotó: XPB) A leegyszerűsített szárnyvéglap (Fotó: XPB)



Nem csak a színe más: a 2019-es változat (alul) minden téren egyszerűbb (fotó: XPB) Nem csak a színe más: a 2019-es változat (alul) minden téren egyszerűbb (fotó: XPB)


A felvételekből egyből szembeötlő a különbség: az új szárny 1,8 helyett 2 méter széles, eltűntek róla kiegészítő szárnyelemek, oldalsó véglapjuk pedig csak egy egyszerű lap, miután kiegészítő elemeket nem tartalmazhat.


Képgaléria az új szárnyakról:


Fotó: XPB