Az első tesztnap nem a tervnek megfelelően alakult a Mercedes brit védence számára, egy váltóhiba miatt ugyanis csak 49 kört tudott megtenni, a délutáni szakaszban pedig az eső miatt kellett a garázsban rostokolnia. Ma viszont mindent kihozhatott a címvédő istállótól kapott lehetőségből: összesen 103 kört teljesített, a hiperlágy abronccsal pedig megfutotta a nap legjobbját is.
Ez egyébként minden eddigi, a Hungaroringen elért időeredménynél jobb volt, bár ahogyan tegnap a Ferrari tesztpilótájának, Antonio Giovinazzinak úgy ezúttal neki sem fogják „hivatalosan jóváírni” a körrekordot, hiszen nem a versenyhétvége alatt futotta azt.
A Forma–2 éllovasa egyébként „nagy küzdelmet” vívott Kimi Räikkönennel, aki délelőtt még vezette a listát, majd Russell 1:16,050-es körére is válaszolt egy 1:15,805-össel. A fiatal brit ezt követően futotta a végül elsőséget érő 1:15,575-öt, ami 6 tizeddel gyorsabb Sebastian Vettel hivatalos csúcsánál, amit a szombati szabadedzésen ért el.
Räikkönen egyébként szintén fokozta a tempót a leglágyabb abroncsokon, végül azonban be kellett érnie a második helyezéssel (bár nem gondolnánk, hogy annyira megviselte, hogy egy teszten nem tudott az élre állni): hátránya mindössze 74 ezred volt!
A harmadik a Red Bull-lal tesztelő Jake Dennis volt, az ő eredménye viszont már 1,4 tizeddel elmaradt Russellétől. A bikások szimulátoros versenyzője egy „öszvérszárnyat” is tesztelt, ami annyiban tért el a Williams által kipróbált 2019-es verziótól, hogy csak a vízszintes lapjait fosztották meg a kiegészítő elemektől, a szárnyvéglapok viszont még korábbi verziójúak voltak.
A negyedik leggyorsabb kört Giovinazzi teljesítette, aki tegnap még a Ferrari volánja mögött ült, ma pedig a Sauberrel tesztelhetett. Noha nem tudjuk, egészen pontosan milyen programot teljesített, és milyen programon volt tegnap Marcus Ericsson, az mindenképpen hízelgő lehet a fiatal olasz számára, hogy a hiperlágyakon elért időeredménye több, mint fél másodperccel gyorsabb volt a svéd tegnapi körénél, amit ő szintén a rózsaszín jelzésű abroncsokon futott.
A nap során a piros zászló is előkerült, mégpedig a Force India rózsaszín gépe miatt, ami több ízben is megállt a tesztpilóta, Nyikita Mazepin alatt, aki tehát a vártnál kevesebbet körözhetett. Legjobbját az utolsó 20 percben érte el – szintén a hiperlágyakon. Vele ellentétben Robert Kubica nem tudott javítani a délutáni szakaszban, így a második helyről végül visszacsúszott a hatodikra. A lengyel ultralágyon futott köre egyébként gyorsabb volt, mint bármelyik williamses időeredmény a harmadik szabadedzésről…
A pályára kilátogató szurkolók egy F1-es debütálásnak is szemtanúi lehettek, a Renault tesztpilótája, Artyom Markelov ugyanis ma vett részt először hivatalos királykategóriás gyakorláson. Az F2-ből ismert orosz pilóta több alkalommal is pályára gurult a hiperlágyakkal, eredményét pedig sikerült folyamatosan javítania. Összesen végül 108 kört teljesített, az eredménylistán pedig a nyolcadik helyre kerül.
A listán három Toro Rossó-s versenyző is szerepel, ami első ránézésre furcsa lehet egy teszt esetében, a magyarázat azonban egyszerű: Pierre Gasly és Brendon Hartley – vagyis az állandó pilóták – a Pirelli tesztmunkáját segítették, Sean Gelael pedig a csapat „általános programját” teljesítette.
A teszttel egyébként nemcsak az F1 hosszúra nyúlt magyarországi tartózkodása zárult le, hanem a bajnokság első „félideje” is, a holnapi nappal ugyanis ténylegesen is kezdetét veszi a királykategória nyári pihenője, mely során két hétre még a gyárak is leállnak. A program augusztus utolsó hétvégéjén folytatódik majd a Belga Nagydíjjal.
A második tesztnap végeredménye:
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
|
1. |
George Russell |
Mercedes |
1:15,575 |
116 |
|
2. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:15,649 |
+0,074 |
131 |
3. |
Jake Dennis |
Red Bull-TAG Heuer |
1:17,012 |
+1,437 |
131 |
4. |
Antonio Giovinazzi |
Sauber-Ferrari |
1:17,558 |
+1,983 |
120 |
5. |
Nyikita Mazepin |
Force India-Mercedes |
1:17,748 |
+2,173 |
51 |
6. |
Robert Kubica |
Williams-Mercedes |
1:18,451 |
+2,876 |
103 |
7. |
Lando Norris |
McLaren-Renault |
1:18,472 |
+2,897 |
73 |
8. |
Artyom Markelov |
Renault |
1:18,496 |
+2,921 |
108 |
9. |
Sean Gelael |
Toro Rosso-Honda |
1:19,046 |
+3,471 |
122 |
10. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:19,790 |
+4,215 |
75 |
11 |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
1:20,221 |
+4,646 |
67 |