Megmenekül a Force India!

Véget érhet a Force India vesszőfutása a csapat ellen zajló csődeljárást vezető szakemberek ugyanis elfogadták Lawrence Stroll ajánlatát. A felek között már a megállapodás is megszületett, ami biztosítja az istálló további működését, és mind a 405 munkahely megmentését.

Esteban Ocon (fotó: XPB)

Már a szezon elején is sejthető volt, hogy a rózsaszínek komoly anyagi gondokkal küzdenek, a Magyar Nagydíj előtt pedig mindez nyilvánvalóvá vált, hiszen csődeljárás indult ellenük, miután több hitelezőjüknek is jelentős összeggel tartoztak (például versenyzőjüknek, Sergio Péreznek és motorszállítójuknak, a Mercedesnek).


A csődeljárás értelmében a csapat levegőben lógó eladását már nem az addigi tulajdonosok, hanem a biztosok vezették, így maga a folyamat is felgyorsult, kedd este pedig bejelentették, az illetékesek elfogadták Lawrence Stroll ajánlatát.


Az irányítást átvevő konzorciumban Stroll mellett egy kanadai vállalkozó, Andre Desmarais, a menedzsercéget vezető Jonathan Dudman, a divatiparban tevékenykedő John Idol, a telekommunikációs befektetésekkel foglalkozó John McCaw, a pénzügyi szakértő Michael de Picciotto, valamint Stroll üzlettársa Silas Chou érdekelt még.


A cégcsoport nem tétlenkedik: azonnal kifizeti a csődeljárás vezetőit, és garantálja a dolgozók munkahelyének fenntartását (ez 405 alkalmazottat érint). Kedden egyébként már a tulajdonjog átvételéről szóló papírokat is aláírták.




Fotó: XPB Fotó: XPB


„Ez a fejlemény biztosítja a Force India csapatának Forma–1-es jövőjét, és lehetővé teszi, hogy a folytatásban teljes potenciállal versenyezzünk” – kommentálta a híreket az istálló ügyvezetője, Otmar Szafnauer. „Örömteli, hogy a befektetők hisznek a csapatban, és jelentős üzleti potenciált is látnak benne. Csapatunk mindig erőn felül teljesített, ez az új befektetés pedig fényes jövővel kecsegtet. Szeretnék köszönetet mondani az eddigi tulajdonosoknak is, amiért a körülmények ellenére mindnet megettek a csapatért, amit eddig lehetett” – folytatta a szakember.


A Force India iránt több befektető is érdeklődött, köztük két amerikai, valamint egy brit cég (az utóbbi a vásárlási szándékának a sajtóban is több alkalommal hangot adó Rich Energy volt), de egyes hírek szerint egy orosz vállalkozó is jelentkezett. „Ritka, hogy egy cég megmenekül és visszatér a fizetőképesség állapotába” – jegyezte meg a csődeljárást vezető Geoff Rowley. „Lenyűgöző, milyen minőségi érdeklődők voltak, szóval mérlegelnünk kellett a helyzetet. Végül egy nagyon erős ajánlatot kaptunk a megmentésre és a vállalat helyreállítására vonatkozóan. A csapat számára már ma elérhető lesz a finanszírozás, az adminisztráció végén pedig még több pénz érkezhet” – tette hozzá.


Most, hogy a csődeljárást lezárják, elkezdődhetnek a tárgyalások az olyan „részletekről”, mint például a Mercedes-motorok használata. Ezen felül a beszállítókkal is egyeztetni kell, hogy folytatódhasson az együttműködés. Ez kulcsfontosságú a csapat számára, hiszen sok fejlesztés már a gyártási folyamat elkezdésére vár. A vezetőség többször elmondta, sokat vár ezektől az újításoktól, és az istállónak nagy szüksége is van rá, idén ugyanis rendkívül szoros csata zajlik a középmezőnyben (a Force India 9 futammal a szezon vége előtt a 6. helyet foglalja el a tabellán).




Lance és Lawrence Stroll (fotó: XPB) Lance és Lawrence Stroll (fotó: XPB)