A hibridéra első éveit a Mercedes dominálta, az utóbbi szezonokban viszont a Ferrari jelentős előrelépést ért el motorjaival; többen úgy vélik, mostanra már be is előzték a nagy ellenfelet. A vörösök fejlődése értelemszerűen a partnercsapatokat (a Haast és a Saubert) is segítette, akik szintén előre tudtak lépni a jobb erőforrásokkal.
Közvetlen ellenfeleik emiatt néhány rosszalló megjegyezést is tettek, mondván a Ferrari-motorokkal könnyű megszerezni a zsírosabb pontokat. A Haas csapatfőnöke nem érti, mi szükség van ezekre a nyilatkozatokra, főleg a Mercedes partnereitől.
„A Mercedes ügyfeleinek nem kellene panaszkodniuk, mert az elmúlt négy évben egy remek erőforrás állt a rendelkezésükre” – hangsúlyozta. „Amikor bevezették a jelenlegi szabályokat, az ember sehol sem volt, ha nem Mercedes-motorokat használt. Most, hogy a Ferrari megelőzte őket, mindenkinek, aki ezeket használja, odavetik, hogy nagyon jó motorjuk van.”
„Igen, jó motorjaink vannak. Ahogyan nekik is azok voltak az előző négy évben, mégsem kovácsoltak belőle előnyt. Szóval, most mit tehetnék? Én most nagyon boldog vagyok, és ha a többiek nem boldogok, akkor nem tudok segíteni rajtuk” – jegyezte meg a tapasztalt szakember, kinek csapatát az előző években is támadták, mégpedig azért, mert jóformán minden olyan alkatrészt, amit a szabályok értelmében átvehet egy riválistól, ők a Ferraritól kapnak.
Többször megjegyezték, autójuk egy Ferrari-másolat, ezzel kapcsolatban pedig az istállót három éve erősítő Romain Grosjean véleményét is kikérték. „Nevettünk ezeken a megjegyzéseken” – mondta a francia. „Tudtuk, hogy van lehetőségünk a Ferrarival való együttműködésre. Kaphatunk váltókat, felfüggesztést és motort. Nincs elég forrásunk ahhoz, hogy mi magunk építsük meg ezeket az egységeket” – tette hozzá.
A Haas jelenleg ötödik a pontversenyben, lemaradása pedig csak 16 pont a Renault-val szemben, a cél tehát a negyedik pozíció megszerzése lesz, ami a középcsapatok számára egyfajta „győzelemmel” ér fel, hiszen ez a legjobb hely a három óriás (a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull) mögött. „Ha valaki azt mondta volna nekünk, hogy a harmadik évünkben már a negyedik helyért fogunk harcolni, akkor azt valószínűleg kinevettük volna. És tessék, itt vagyunk” – fogalmazott Grosjean, aki idén negyedik volt az Osztrák Nagydíjon, a csapat idei legjobbját szállítva.