Csak pislog a Mercedes: Hová tűnt a Ferrari szombati fölénye?

Belgiumban még arról találgattak, mi a titkos erejük, Olaszországban már azon csodálkoztak, hogy hová tűnt. Újra sikerült meglepnie a Ferrarinak a Mercedest.

Lewis Hamilton vizslatja Kimi Räikkönen Ferrariját (fotó: XPB)

Bármennyire is kipréselte Lewis Hamilton a szombati időmérő edzésen az utolsó ezredeket a Mercedesből, nem volt ellenszere a Ferrarik tempójára Monzában. A csapat mérnökei a vörös első sor után ismét a Scuderia egyenesekben látott rejtélyes gyorsulásán álmélkodtak. „A Ferrari valamennyi egyenesben időt nyer velünk szemben. Mihelyst nem játszik szerepet a kigyorsítás, a Ferrari elhúz, mint a rakéta. Monzában esik meg először, hogy valamennyi egyenesben így van, előtte mindig csak egy ponton történt ez” – értetlenkedett egyikük vasárnap délelőtt az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva.


Aztán jött a futam, az első körben történt, ami, és hiába őrizte meg a vezető pozíciót Kimi Räikkönen, képtelen volt másfél másodpercnél nagyobb előnyt kiautózni Lewis Hamiltonnal szemben. Versenykörülmények között eltűnt a Ferrari addig érzékelt fölénye, és az ezüst autók ugyanolyan gyorsak voltak, mint ők.


A címvédőnél nem tagadták, ez őket is váratlanul érte. „Ez teszi különlegessé az autóversenyzést: teljesen másképp alakulhat a vasárnapod, mint amire az időmérő után számítasz” – állapította meg Toto Wolff. „Nem számítottam erre, mivel ha a szombatot vesszük, egyszerűen nem voltunk elég gyorsak.”


Miközben ezúttal örült annak, hogy így alakult, bevallotta, ugyanolyan tanácstalan volt a miért kapcsán, mint egy héttel korábban Belgiumban a hátrányuk láttán. Sejtésük szerint mindkét esetben a továbbra is homályosnak számító motortrükk állhatott a háttérben. „Nem értjük ezt. A szombati teljesítményminta teljesen más volt, mint a versenyen látott, és erre nincs magyarázatunk. Talán az olyan okos mérnökök, mint Shov (Andrew Shovlin vezető versenymérnök – a szerk.) rájönnek, de ezt még ki kell elemeznünk.”


„Úgy tűnik, mintha azt a teljesítményt, amit egy körön be tudtak vetni, a verseny alatt nem tudták volna reprodukálni. Nem szeretnék messzebbre menni ennél, mert könnyen félreértelmezhetik, és azt gondolhatják, mentségeket keresek, de annyi biztos, hogy szombaton nagyon-nagyon jó volt az autójuk, vasárnap pedig csak nagyon jó.”




Kimi Räikkönen csatája Lewis Hamiltonnal (fotó: XPB) Kimi Räikkönen csatája Lewis Hamiltonnal (fotó: XPB)


Ha a Ferrari relatív teljesítményromlására nincs is magyarázatuk, arra volt, ők mitől váltak versenyképesebbé Spához viszonyítva. „Büszke vagyok a csapat Spa és Monza között elvégzett munkájára. Jobban értjük már az autót, a gumikat, javítottunk a teljesítményen, és még ha szombaton nem is szereztük meg a pole-t, éreztem, hogy jobb munkát végeztünk most, mint legutóbb. És még akkor is ezt mondanám, ha nem nyertünk volna. Talán nem a miénk volt a leggyorsabb autó, de a versenyen mégis az volt. Megbízható az autónk, jól bánt a gumikkal, és most nem volt hólyagosodás nálunk, mint a Ferrarinál.”


Ez utóbbi egyébként szintén meglepte őket azok után, hogy Spában még ők küzdöttek hasonló problémával, és a Ferrari bánt kíméletesen a Pirellikkel.


Hamilton az újabb sikerével 30 pontra növelte az előnyét az egyéni bajnokságban, a csapatoknál a Mercedes pedig 25 egységgel vezet. Wolff ettől függetlenül hallani sem akarja a „kivédekezés” és az „előny beosztása” kifejezéseket. „Az időmérőn azt mondtam, egy lépéssel előrébb jár a Ferrari, mint mi. Ne felejtsük el, ez az egyik legjobb pályánk, ahol tavaly egy másodperccel voltunk gyorsabbak náluk. Övék a jobb csomag, és jönnek még olyan pályák, amelyeken mi leszünk az esélytelenek” – figyelmeztetett.


„Én pillanatnyilag úgy gondolkodom, hogy nulla a köztünk lévő pontkülönbség. Van hátra hét versenyünk, valamennyin huszonöt pont szerezhető, ami nagyon sok. Ezt nem lehet kivédekezni. Tavaly Szingapúr jó versenyt hozott a szempontunkból, de hogy őszinték legyünk, csak azért, mert történt a baleset az első kanyarban, és mert esett az eső. Ott nem várhatjuk el a győzelmet. Most döntöttük a papírformát, de fogalmunk sincs arról, mire lett volna képes Sebastian Vettel, ha nem sérült volna meg az autója. Továbbra is úgy gondolom, hogy elképesztő szinten állnak” – intett óvatosságra az osztrák csapatfőnök.

Kapcsolódó tartalom

F1 Hírek
Ha Räikkönen komornyik lenne…