2019-től a Ferrari versenyzője lesz Charles Leclerc, s ezzel valóra vált egy gyerekkori álma. Jóval hamarabb, mint az a legtöbbeknek sikerül, ám ez az ő esetében talán nem is annyira meglepő. A monacói már az alsóbb kategóriákon is villámléptekkel száguldott keresztül, és már az F1 előtt híressé vált annak köszönhetően, hogy egymást követő években a GP3-as és a Forma–2-es sorozatot is első nekifutásra, újoncként nyerte meg. Utóbbi bravúr ráadásul előtte csak olyan versenyzőknek sikerült, mint Nico Rosberg, Lewis Hamilton és Nico Hülkenberg.
2017-es F1-es debütálása nem is volt halogatható tovább, remekül sikerült első félévéve pedig máris elég volt a maranellói szerződéshez.
Leclerc várhatóan 2019 márciusában az Ausztrál Nagydíjon futja majd első versenyét a Scuderiával, amivel minden idők második legfiatalabb Ferrari-versenyzője lesz. 21 évesen és 5 hónaposan csak a tragikusan fiatalon elhunyt mexikói Ricardo Rodriguezt nem tudja majd maga mögé utasítani a listán, aki nála is korábban, már 19 évesen Ferrarit vezetett.
A Ferrari legfiatalabb F1-es versenyzői:
1. Ricardo Rodriguez – 19 éves 213 napos
2. Charles Leclerc – 21 éves 152 napos*
3. Jacky Ickx – 23 éves 5 napos
4. Mike Hawthorn – 23 éves 289 napos
5. Chris Amon – 23 éves 297 napos
6. Gianni Morbidelli – 23 éves 300 napos
7. Peter Collins – 24 éves 83 napos
8. Cesare Perdisa – 24 éves 90 napos
9. Eugenio Castellotti – 24 éves 258 napos
10. Felipe Massa – 24 éves 327 napos
11. Niki Lauda – 24 éves 331 napos
*ennyi idős lesz 2019. március 17-én, az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon
Emellett 21 F1-es versenyével Leclerc lesz a második legkevésbé tapasztalt versenyzője is a maranellói csapatnak Stefan Johansson 1985–ös bemutatkozása óta. Az akkor René Arnoux-t váltó svéd első vörösben teljesített megméretése előtt mindössze 16 F1-es szereplésen volt túl, igaz, az nem teljes szezonból állt össze, 1980 és 1985 között csipegetett össze ennyi tapasztalatot, ráadásul úgy, hogy három különböző csapattal is dolgozott ez idő alatt.
A Ferrarira nem volt jellemző az elmúlt évtizedekben, hogy ennyire „éretlen” versenyzőket dobjon a mély vízbe. Legutóbb Felipe Massa volt az, akit hasonlóan fiatalon, kevés tapasztalattal (igaz, így is három sauberes szezonnal és egy Ferrarinál tesztversenyzőként töltött idénnyel a háta mögött) vetettek be, miközben még sem futamgyőzelme, sem dobogós helyezése nem volt a királykategóriában. Ez sokat elárul Leclerc képességeiről és arról, mennyire tartja jónak őt a Ferrari vezetősége.
Massa bizonyos szempontból a Ferrari első saját nevelésű versenyzője volt, még ha ez akkor nem is volt ennyire hivatalos. Leclerc viszont a Ferrari Akadémia első olyan tagja, aki valóban helyet is kaphat a Scuderia csapatában. Ehhez keresztapja, barátja és mentora, Jules Bianchi járt előtte a legközelebb, akit halálos kimenetelű 2014-es szuzukai balesete előtt már komoly esélyesként emlegettek a Ferrari-ülés kapcsán.
Korábban Massa is a Saubernél pallérozódott, mielőtt megérkezett a Ferrarihoz, ám a svájci csapatot ő sem tudta olyan jól ugródeszkaként használni, mint Leclerc. A monacói előtt egy fiatal tehetségnek viszont már sikerült egyetlen sauberes szezon után egyből egy élcsapathoz dobbantania: egy bizonyos Kimi Räikkönennek, aki 2001-es bemutatkozása után a következő évben máris a McLaren ülésében találta magát…
Furcsa egybeesés, hogy most éppen őt szorítja ki a Ferrari üléséből, a mezőny korelnökeként visszaküldve Räikkönent oda, ahol F1-es pályafutása leclerc-i gyorsasággal állt emelkedő pályára 17 esztendővel ezelőtt.