„Kimi jobban szereti a versenyzést, mint bárki gondolná”

Meglepte a társait Kimi Räikkönen azzal, hogy a visszavonulás helyett a középmezőnybe tartozó Saubert választotta.

Kimi Räikkönen (fotó: XPB)

Mozgalmasan alakul idén az élet a versenyzőpiacon, számos váratlan és nagy horderejű változásra került már sor. A nyáron még Daniel Ricciardo sokkolta a paddockot azzal, hogy hátat fordított a futamgyőzelmekre esélyes Red Bullnak az újjáalakulása óta még dobogós helyezést sem elérő Renault kedvéért, most viszont már ő állt meglepetten egy másik versenyzőtárs, Kimi Räikkönen választása előtt. Az sem őt, sem másokat nem érte váratlanul, hogy a Ferrari ajtót mutatott a finn veteránnak, az viszont annál inkább, hogy ő ezek után nem a nyugdíjat, hanem a Saubert választotta a következő két évre.


„Meglepett Kimi csapatváltása. Arra számítottam, hogy a Ferrari meglépi azt a változtatást, amit megtett, de azt gondoltam, Kimi ezek után inkább távozik, elmegy terepmotorozni, és több időt fog tölteni a családjával. És az is meglepett, hogy két évre elkötelezte magát” – vallotta be Ricciardo.


Rámutatott viszont arra, amit Räikkönen a csütörtöki sajtótájékoztató végén szintén pedzegetett: a versenyzés és a küzdelem iránti puszta szeretet időnként nagyobb lehet, mint amekkorának a sikerhajszolás közben gondolnánk. „A testbeszéde sosem mutatja meg, mennyire élvezi ezt a sportágat. Nyilvánvaló, hogy jobban szereti, mint bárki is gondolná.”




Kimi Räikkönen és Daniel Ricciardo (fotó: XPB) Kimi Räikkönen és Daniel Ricciardo (fotó: XPB)


Így látja ezt a renault-s Nico Hülkenberg is, akit szintén meglepett Räikkönen sauberes egyezsége. „Látható, hogy mind szeretjük a versenyzést. Nehéz ezt abbahagyni, főleg a Forma–1-et. Ez a versenyzés csúcsa, egy elképesztő életmód és szakma. Innen nézve, ha abbahagyod, és elkezdesz semmit sem csinálni, az átállás elég nehéz. Ugyanakkor visszalépni egy élcsapattól, és átülni egy olyan autóba, amelyet eddig leköröztél, eléggé érdekes lépés. Biztos vagyok benne, hogy megvan rá az alapos oka. Látható, hogy ő még mindig gyors, szóval minden oka megvan folytatni” – vélekedett a német, akit 2013-ban éppen Räikkönen ütött el egy ferraris szerződéstől.


Leállni nehezebb az F1-gyel, mint visszalépni a rajtrácson az F1-en belül? Räikkönen talán így érezte, ám van egy másik bajnok, aki éppen az által ábrándult ki végleg a királykategóriából, hogy nem látta már a csúcsra visszavezető utat benne maga előtt. Fernando Alonsót ettől függetlenül nem lepte meg volt ferraris csapattársa döntése. „Mindenki másképp érez, más személyiség, mások a céljai. Nehéz megítélni az ilyesmit kívülről” – kommentálta 2007 bajnokának választását.


Räikkönen Alonsóval ellentétben nem tör a „világ legjobb versenyzője” képzeletbeli címre, és nem üldözi más kategóriákban a sikert. Ha viszont kitölti a kétéves szerződését, az F1-ben így is vár rá egy rekord, amit Alonso a visszavonulásával már nem várt meg: Rubens Barrichellót megelőzve minden idők legtöbb nagydíjrajttal büszkélkedő F1-es versenyzője lehet. A „Jégember” viszont már jelezte, őt ez sem igazán foglalkoztatja. „Nem érdekelnek a számok és a rekordok, csak az, amit helyesnek érzek a saját szempontomból. És ez az. Hogy mit hoz a jövő, azt pedig majd meglátjuk” – mondta közönnyel Räikkönen.




Kimi Räikkönen (fotó: XPB) Kimi Räikkönen (fotó: XPB)



Ricciardo: Ocon helyzete az én hibám


A versenyzőpiacon egyébként talán nem az ő csapatváltása lesz az utolsó váratlan fordulat idén. Lassan az egész F1 aggódik a még mindig állás nélkül toporgó Esteban Ocon miatt, aki akár ki is kerülhet a mezőnyből 2019-re. Ricciardo e helyzetről is elmondta véleményét, elismerve, hogy a francia dolgát ő nehezítette meg leginkább. „Úgy fest, az egész kiváltója én voltam. Ha úgy tetszik, közvetett módon az én hibám, hogy Oconnak nincs autója. Az én csapatváltásom hozta őt kellemetlen helyzetbe” – utalt arra, hogy Oconnak az ő döntése előtt már szinte aláírt szerződése volt a Renault-val.


„Nem gondolnám, hogy a Forma–1 összességében kevés lehetőséget kínálna a fiataloknak, hiszen sok új arc érkezett a mezőnybe. Én a huszonkilenc évemmel már öregnek számítok! De mindig adódhatnak helyzetek, amelyek miatt egy jó képességű versenyzőt politikai vagy anyagi tényezők hátráltatnak. Oconnak a Forma–1-ben van a helye, de nem ő az első versenyző, aki ilyen helyzetbe került. És még ha 2019-ben ülés nélkül is maradna, a kategóriában akkor is van jövője” – vélekedett tehetséges kollégájáról.