Még mindig fájdalmai vannak Alonsónak a balesete óta

Még mindig vannak fájdalmai Fernando Alonsónak a belgiumi rajtbalesete következtében, ez viszont csak a hétköznapokban zavarja őt, nem a volánnál.

Fernando Alonso (fotó: MTI/EPA)

Fernando Alonso a Belga Nagydíj rajtjánál ugratott át Charles Leclerc Sauberjén, miután Nico Hülkenberg belehajtott hátulról. A spanyol ugyan sértetlenül szállt ki autójából, Monzában elismerte, hogy pár nappal a bukás után előjöttek a fájdalmak, különösen a csuklóján és a kezén. Alonso a kormányt fogta, amikor sor került a becsapódásra, ekkor sérült meg. A kezére még az Olasz Nagydíj hétvégéjén is panaszkodott, és Szingapúrba érve elárulta, még mindig nem gyógyult meg teljesen.


„Azt gondoltam, hogy mostanra már rendben leszek, de a fájdalom nagyjából ugyanolyan, mint volt” – nyilatkozta a kétszeres világbajnok. „Furcsa. Talán a jövő héten elmegyek pár vizsgálatra vele. Nem tudom, hogy eltört-e valami.”


Afelől viszont biztosított mindenkit, hogy az autóban ülve mindez nem jelent problémát számára, csak a hétköznapokon. „Amikor vezetek, az adrenalin és a többi miatt egyáltalán nem is érzem. De a normál napi dolgoknál, mint például a fogmosás, érzem a fájdalmat.”




Rajtbaleset a Belga Nagydíjon (fotó: XPB) Fernando Alonso balesete a Belga Nagydíjon (fotó: XPB)


Sokat pihentetni viszont nem lesz módja a kezét, hiszen folyamatosan autóban fog ülni az elkövetkező hetekben. A múlt héten Alabamában tesztelte az IndyCar 2018-as autóját – elmondása szerint problémák nélkül, habár fizikálisan megerőltetőbbnek érezte azt, mint az F1-et –, most pedig F1-es és WEC-futamok sora vár rá. „Most kilenc egymást követő hétvégén fogok futni kilenc versenyt. Ezek ráadásul távolabb vannak egymástól, mint a korábbiak. Év elején nyolc héten át versenyeztem folyamatosan, de azok közel voltak egymáshoz: Silverstone, a Paul Ricard, Spielberg és Le Mans mind elég közel vannak Európán belül. Most viszont Japán, Austin, Brazília, Kína és Abu-Dzabi következik. Ez lényegesen megterhelőbb lesz. Az lesz, de bízom benne, hogy felkészülten vágok bele.”


A sorozat egyik legnehezebb állomását a hétvégi Szingapúri Nagydíj jelenti, amely a jellemző hőség, a rekordszámú (23) kanyar, az utcai jelleg és a közel 2 órás időtartam miatt sokak szerint az év legnehezebb F1-es versenye. A McLarennek az utóbbi években ez volt az egyik „kedvenc” pályája, Alonso idén viszont nem vár sokat rajta. „Tavaly tudtuk, hogy egészen jó a karosszériánk az ilyen típusú pályákon, és a motor nem számított rajtuk annyira. Így könnyen a legjobb tízbe tudtuk kvalifikálni magunkat. Ez idén egy kicsit nehezebb lesz. Az autó nem olyan jó, mint a tavalyi, kicsit többet szenvedünk, még ezeken a pályákon is” – értékelte reálisan helyzetüket.