Räikkönen hajszállal Hamilton előtt, Vettel hibázott, majd öltözött

Monzát idézte a szingapúri második szabadedzés: míg Kimi Räikkönen az élen vívott kiélezett csatát Lewis Hamiltonnal, Sebastian Vettelt egy koccanás húzta vissza a mezőny sűrűjébe…

Kimi Räikkönen (fotó: XPB)



Sötétség borult Szingapúrra a második szabadedzés kezdetére, a villanyfény alatt az aszfalt jó 10 Celsius-fokos lehűlése pedig teljesen új körülményeket teremtett az első tréninghez képest. Azon a motorját vélhetően még erősen visszafojtva használó Ferrari vívott különversenyt a Red Bullokkal, ám a Mercedes főnöke a szünetben jelezte, őket sem kell nagyon félteni, tudatosan teljesen más programot futottak, kemény gumikon, megtankolt autóval.


Lewis Hamilton már csütörtökön arról beszélt, a hátsó gumik túlmelegítésének elkerülése lesz a kulcsa annak, hogy versenyképesek legyenek – ennek megfelelően az éjszakai edzés egyik fő feladatát az abroncsok tesztelése jelentette.


Sokat nem kellett várnunk az első időeredményekre, a Mercedesekre, a Ferrarikra és a Red Bullokra pedig a hétvége során először egy időben kerültek fel azonos típusú Pirellik, mégpedig ultralágyak. Ezen a téren egyhangúság jellemezte őket, ám éppen ez hozta meg a változatosságot. Az első félórában sorra előzgették egymást az élmezőny tagjai, vezetett Kimi Räikkönen, Max Verstappen, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is. Sorra javítottak a köridőkön, az első etapok végén pedig Räikkönen neve mellett állt az etalont jelentő, 1:40,510 másodperces eredmény.


A finn 30 ezreddel előzte meg Verstappent, 61-gyel Ricciardót, és Vettel is csak 0,123 másodpercre volt tőle. A két Mercedes kicsit leszakadt, Hamilton hátránya közel fél másodperc volt, Bottasé pedig 9 tized. A két ezüstautó az első edzéshez hasonlóan most is csúszkált.


Hamiltonnak emellett volt egy hajmeresztő jelenete is, amely könnyen jelenthette volna a péntek fő hírét. Ő és Sebastian Vettel is két gyorskör között volt éppen, amikor az egyenes végén a címvédő veszélyesen közel került a Ferrarihoz. Előbb az egyik, aztán mindkettő első kerekét blokkolta, és hogy elkerülje az ütközést, a bukótérbe fordította Mercedesét, miközben ellenfele elfordult előle a kanyarban. Hamilton gumiszettjének ezzel annyi is volt.




Bár jól álltak, minden a Red Bullnál sem ment tökéletesen. Verstappen autóját fél óra után az emelőre helyezték és szétszedték. A gép már az első körei egyikén eregetett némi füstöt a hátuljából, és mivel visszatértekor égett olaj szagát érezték a szerelők, megpróbáltak utánajárni a problémának, ami rövidebb szünetet jelentett a holland számára.




Lewis Hamilton és Sebastian Vettel majdnem-ütközése (fotó: Formula1/Twitter) Lewis Hamilton és Sebastian Vettel majdnem-ütközése (fotó: Formula1/Twitter)




Az edzés második harmadába lépve előkerültek a hiperlágy gumik is. Hogy mennyit érnek, arról Bottas festett képet, aki azzal együtt vette át a vezetést egy 1:39,368-as körrel, hogy az utolsó kanyarban kicsúszott kicsit. A többiek érkezésével aztán a finn vissza is csúszott. Hamilton 1:38,710-es eredményt ért el, majd érkezett Räikkönen, és 11 ezreddel őt is túlszárnyalta. 1:38,699 lett a hétvége új mércéje,


A két Red Bull lendületet veszített. Ugyan javítottak a hiperlágy gumin, a különbség megnőtt köztük és a riválisok között. Verstappen 0,522, Ricciardo 0,610 másodperccel maradt el 2007 bajnokától, és csak a 3-4. hely volt az övék.


A sorból Vettel lógott ki, aki eközben a 9. helyig csúszott hátra. Ugyan ő is próbálkozott „időmérőkörrel”, és a középső szektorban 3 századra volt csupán csapattársától, körét félbe kellett szakítania, mivel az utolsó előtti kanyarban a falnak koccant két jobboldali kerekével. Autóján nem látszott komoly sérülés, ám a német jobbnak látta egyből a boxba fordulni. Garázsa előtt megállva aztán hűtőfolyadékot eresztett az aszfaltra a vörös gép, amit hosszabb vizsgálat, majd az edzés kényszerű befejezése követett. Vettelt lemaradt az igazi hiperlágyas gyorskörről, ráadásul magára hagyta Räikkönent a versenyre való felkészüléssel is. Nem éppen ideális kezdése a hétvégének, amelyen kötelező lenne nyernie…




Sebastian Vettel hibája (fotó: Formula1/Twitter) Sebastian Vettel hibája (fotó: Formula1/Twitter)



A Ferrari szerelője keresi a hibát Vettel autóján (fotó: Formula1/Twitter) A Ferrari szerelője keresi a hibát Vettel autóján (fotó: Formula1/Twitter)


Az élmezőny mögött továbbra is a Renault tűnt meggyőzőnek. Carlos Sainz 6. időt autózott, és Nico Hülkenberg is a top 10-be került. Kettejüket Romain Grosjean, Fernando Alonso és Vettel választotta el egymástól, a Haas egy, a McLaren kettő tizedre volt az enstone-iak legjobbjától.


A Force Indiák és a Sauberek megrekedtek a legjobb tíz határánál, ráadásul bő fél másodpercre voltak Sainztól. Mögöttük Kevin Magnussen és az utolsó helyről végre elmozduló Stoffel Vandoorne állt, míg a sereghajtó a két Toro Rosso és Williams volt.




A hosszú etapokon többeket hátráltatott műszaki probléma. Lance Stroll lángoló jobb hátsó fékkel menekült vissza a garázsba, ahol gyorsan eloltották a kis tüzet, Max Verstappen pedig azért szakította félbe a körözést, mert furcsa hangokat hallott a motorjából.


A versenyszimulációt a Räikkönen, Hamilton, Ricciardo hármas a hiperlágy keveréken kezdte, eredményeik viszont a forgalom miatt meglehetősen ingadoztak. A kilengések Räikkönennél voltak nagyobbak a legjobb és a gyengébb idők között, ám úgy tűnt, az egykörös teljesítményhez hasonlóan ezen a téren is kicsik a különbségek Hamiltonékhoz viszonyítva, míg Ricciardo mindkettejüknél kiegyensúlyozottabbnak tűnt, és nem mellesleg gyorsnak is. Az ausztrál teljesítménye és az ultralágyak ezt követő gyors kopása megmutatta,  a meghatározó a gumik életben tartása lehet vasárnap – ahogyan volt Spában és Monzában is.


No meg – ahogyan Vettel esetéből kiderült – az, ki képes a távol tartani magát a falaktól és a hibáktól. Folytatás szombaton, az utolsó szabadedzést 11:55-től az M4 Sport és az M4 Sport.hu is élőben közvetíti.


Szingapúri Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:




VersenyzőCsapatIdőKülönbségKör
1.Kimi RäikkönenFerrari1:38,69935
2.Lewis Hamilton Mercedes1:38,710+0,01120
3.Max VerstappenRed Bull-TAG Heuer1:39,221+0,52228
4.Daniel RicciardoRed Bull-TAG Heuer1:39,309+0,61033
5.Valtteri BottasMercedes1:39,368+0,66933
6.Carlos SainzRenault1:40,274+1,57536
7.Romain GrosjeanHaas-Ferrari1:40,384+1,68533
8.Fernando AlonsoMcLaren-Renault1:40,459+1,76031
9.Sebastian VettelFerrari1:40,633+1,93412
10.Nico HülkenbergRenault1:40,668+1,96935
11.Sergio PérezForce India-Mercedes1:40,774+2,07530
12.Marcus EricssonSauber-Ferrari1:40,812+2,11337
13.Esteban OconForce India-Mercedes1:40,870+2,17133
14.Charles LeclercSauber-Ferrari1:41,062+2,36337
15.Kevin MagnussenHaas-Ferrari1:41,154+2,45532
16.Stoffel VandoorneMcLaren-Renault1:41,164+2,46532
17.Brendon HartleyToro Rosso-Honda1:41,542+2,84338
18.Pierre GaslyToro Rosso-Honda1:41,615+2,91636
19.Lance StrollWilliams-Mercedes1:42,141+3,44217
20.Szergej SzirotkinWilliams-Mercedes1:42,181+3,48236