Sötétség borult Szingapúrra a második szabadedzés kezdetére, a villanyfény alatt az aszfalt jó 10 Celsius-fokos lehűlése pedig teljesen új körülményeket teremtett az első tréninghez képest. Azon a motorját vélhetően még erősen visszafojtva használó Ferrari vívott különversenyt a Red Bullokkal, ám a Mercedes főnöke a szünetben jelezte, őket sem kell nagyon félteni, tudatosan teljesen más programot futottak, kemény gumikon, megtankolt autóval.
Lewis Hamilton már csütörtökön arról beszélt, a hátsó gumik túlmelegítésének elkerülése lesz a kulcsa annak, hogy versenyképesek legyenek – ennek megfelelően az éjszakai edzés egyik fő feladatát az abroncsok tesztelése jelentette.
Sokat nem kellett várnunk az első időeredményekre, a Mercedesekre, a Ferrarikra és a Red Bullokra pedig a hétvége során először egy időben kerültek fel azonos típusú Pirellik, mégpedig ultralágyak. Ezen a téren egyhangúság jellemezte őket, ám éppen ez hozta meg a változatosságot. Az első félórában sorra előzgették egymást az élmezőny tagjai, vezetett Kimi Räikkönen, Max Verstappen, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is. Sorra javítottak a köridőkön, az első etapok végén pedig Räikkönen neve mellett állt az etalont jelentő, 1:40,510 másodperces eredmény.
A finn 30 ezreddel előzte meg Verstappent, 61-gyel Ricciardót, és Vettel is csak 0,123 másodpercre volt tőle. A két Mercedes kicsit leszakadt, Hamilton hátránya közel fél másodperc volt, Bottasé pedig 9 tized. A két ezüstautó az első edzéshez hasonlóan most is csúszkált.
Hamiltonnak emellett volt egy hajmeresztő jelenete is, amely könnyen jelenthette volna a péntek fő hírét. Ő és Sebastian Vettel is két gyorskör között volt éppen, amikor az egyenes végén a címvédő veszélyesen közel került a Ferrarihoz. Előbb az egyik, aztán mindkettő első kerekét blokkolta, és hogy elkerülje az ütközést, a bukótérbe fordította Mercedesét, miközben ellenfele elfordult előle a kanyarban. Hamilton gumiszettjének ezzel annyi is volt.
Bár jól álltak, minden a Red Bullnál sem ment tökéletesen. Verstappen autóját fél óra után az emelőre helyezték és szétszedték. A gép már az első körei egyikén eregetett némi füstöt a hátuljából, és mivel visszatértekor égett olaj szagát érezték a szerelők, megpróbáltak utánajárni a problémának, ami rövidebb szünetet jelentett a holland számára.
Az edzés második harmadába lépve előkerültek a hiperlágy gumik is. Hogy mennyit érnek, arról Bottas festett képet, aki azzal együtt vette át a vezetést egy 1:39,368-as körrel, hogy az utolsó kanyarban kicsúszott kicsit. A többiek érkezésével aztán a finn vissza is csúszott. Hamilton 1:38,710-es eredményt ért el, majd érkezett Räikkönen, és 11 ezreddel őt is túlszárnyalta. 1:38,699 lett a hétvége új mércéje,
A két Red Bull lendületet veszített. Ugyan javítottak a hiperlágy gumin, a különbség megnőtt köztük és a riválisok között. Verstappen 0,522, Ricciardo 0,610 másodperccel maradt el 2007 bajnokától, és csak a 3-4. hely volt az övék.
A sorból Vettel lógott ki, aki eközben a 9. helyig csúszott hátra. Ugyan ő is próbálkozott „időmérőkörrel”, és a középső szektorban 3 századra volt csupán csapattársától, körét félbe kellett szakítania, mivel az utolsó előtti kanyarban a falnak koccant két jobboldali kerekével. Autóján nem látszott komoly sérülés, ám a német jobbnak látta egyből a boxba fordulni. Garázsa előtt megállva aztán hűtőfolyadékot eresztett az aszfaltra a vörös gép, amit hosszabb vizsgálat, majd az edzés kényszerű befejezése követett. Vettelt lemaradt az igazi hiperlágyas gyorskörről, ráadásul magára hagyta Räikkönent a versenyre való felkészüléssel is. Nem éppen ideális kezdése a hétvégének, amelyen kötelező lenne nyernie…
Az élmezőny mögött továbbra is a Renault tűnt meggyőzőnek. Carlos Sainz 6. időt autózott, és Nico Hülkenberg is a top 10-be került. Kettejüket Romain Grosjean, Fernando Alonso és Vettel választotta el egymástól, a Haas egy, a McLaren kettő tizedre volt az enstone-iak legjobbjától.
A Force Indiák és a Sauberek megrekedtek a legjobb tíz határánál, ráadásul bő fél másodpercre voltak Sainztól. Mögöttük Kevin Magnussen és az utolsó helyről végre elmozduló Stoffel Vandoorne állt, míg a sereghajtó a két Toro Rosso és Williams volt.
A hosszú etapokon többeket hátráltatott műszaki probléma. Lance Stroll lángoló jobb hátsó fékkel menekült vissza a garázsba, ahol gyorsan eloltották a kis tüzet, Max Verstappen pedig azért szakította félbe a körözést, mert furcsa hangokat hallott a motorjából.
A versenyszimulációt a Räikkönen, Hamilton, Ricciardo hármas a hiperlágy keveréken kezdte, eredményeik viszont a forgalom miatt meglehetősen ingadoztak. A kilengések Räikkönennél voltak nagyobbak a legjobb és a gyengébb idők között, ám úgy tűnt, az egykörös teljesítményhez hasonlóan ezen a téren is kicsik a különbségek Hamiltonékhoz viszonyítva, míg Ricciardo mindkettejüknél kiegyensúlyozottabbnak tűnt, és nem mellesleg gyorsnak is. Az ausztrál teljesítménye és az ultralágyak ezt követő gyors kopása megmutatta, a meghatározó a gumik életben tartása lehet vasárnap – ahogyan volt Spában és Monzában is.
No meg – ahogyan Vettel esetéből kiderült – az, ki képes a távol tartani magát a falaktól és a hibáktól. Folytatás szombaton, az utolsó szabadedzést 11:55-től az M4 Sport és az M4 Sport.hu is élőben közvetíti.
Szingapúri Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:38,699 | 35 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:38,710 | +0,011 | 20 |
3. | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:39,221 | +0,522 | 28 |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:39,309 | +0,610 | 33 |
5. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:39,368 | +0,669 | 33 |
6. | Carlos Sainz | Renault | 1:40,274 | +1,575 | 36 |
7. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:40,384 | +1,685 | 33 |
8. | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1:40,459 | +1,760 | 31 |
9. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:40,633 | +1,934 | 12 |
10. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:40,668 | +1,969 | 35 |
11. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:40,774 | +2,075 | 30 |
12. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:40,812 | +2,113 | 37 |
13. | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:40,870 | +2,171 | 33 |
14. | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 1:41,062 | +2,363 | 37 |
15. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:41,154 | +2,455 | 32 |
16. | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 1:41,164 | +2,465 | 32 |
17. | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 1:41,542 | +2,843 | 38 |
18. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:41,615 | +2,916 | 36 |
19. | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:42,141 | +3,442 | 17 |
20. | Szergej Szirotkin | Williams-Mercedes | 1:42,181 | +3,482 | 36 |