Musorujsag
Élő Eredmények

Räikkönen hajszállal Hamilton előtt, Vettel hibázott, majd öltözött

Räikkönen hajszállal Hamilton előtt, Vettel hibázott, majd öltözött

Boxutca
Monzát idézte a szingapúri második szabadedzés: míg Kimi Räikkönen az élen vívott kiélezett csatát Lewis Hamiltonnal, Sebastian Vettelt egy koccanás húzta vissza a mezőny sűrűjébe…

Sötétség borult Szingapúrra a második szabadedzés kezdetére, a villanyfény alatt az aszfalt jó 10 Celsius-fokos lehűlése pedig teljesen új körülményeket teremtett az első tréninghez képest. Azon a motorját vélhetően még erősen visszafojtva használó Ferrari vívott különversenyt a Red Bullokkal, ám a Mercedes főnöke a szünetben jelezte, őket sem kell nagyon félteni, tudatosan teljesen más programot futottak, kemény gumikon, megtankolt autóval.

Lewis Hamilton már csütörtökön arról beszélt, a hátsó gumik túlmelegítésének elkerülése lesz a kulcsa annak, hogy versenyképesek legyenek – ennek megfelelően az éjszakai edzés egyik fő feladatát az abroncsok tesztelése jelentette.

Sokat nem kellett várnunk az első időeredményekre, a Mercedesekre, a Ferrarikra és a Red Bullokra pedig a hétvége során először egy időben kerültek fel azonos típusú Pirellik, mégpedig ultralágyak. Ezen a téren egyhangúság jellemezte őket, ám éppen ez hozta meg a változatosságot. Az első félórában sorra előzgették egymást az élmezőny tagjai, vezetett Kimi Räikkönen, Max Verstappen, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is. Sorra javítottak a köridőkön, az első etapok végén pedig Räikkönen neve mellett állt az etalont jelentő, 1:40,510 másodperces eredmény.

A finn 30 ezreddel előzte meg Verstappent, 61-gyel Ricciardót, és Vettel is csak 0,123 másodpercre volt tőle. A két Mercedes kicsit leszakadt, Hamilton hátránya közel fél másodperc volt, Bottasé pedig 9 tized. A két ezüstautó az első edzéshez hasonlóan most is csúszkált.

Hamiltonnak emellett volt egy hajmeresztő jelenete is, amely könnyen jelenthette volna a péntek fő hírét. Ő és Sebastian Vettel is két gyorskör között volt éppen, amikor az egyenes végén a címvédő veszélyesen közel került a Ferrarihoz. Előbb az egyik, aztán mindkettő első kerekét blokkolta, és hogy elkerülje az ütközést, a bukótérbe fordította Mercedesét, miközben ellenfele elfordult előle a kanyarban. Hamilton gumiszettjének ezzel annyi is volt.

Bár jól álltak, minden a Red Bullnál sem ment tökéletesen. Verstappen autóját fél óra után az emelőre helyezték és szétszedték. A gép már az első körei egyikén eregetett némi füstöt a hátuljából, és mivel visszatértekor égett olaj szagát érezték a szerelők, megpróbáltak utánajárni a problémának, ami rövidebb szünetet jelentett a holland számára.

Lewis Hamilton és Sebastian Vettel majdnem-ütközése (fotó: Formula1/Twitter) Lewis Hamilton és Sebastian Vettel majdnem-ütközése (fotó: Formula1/Twitter)

Az edzés második harmadába lépve előkerültek a hiperlágy gumik is. Hogy mennyit érnek, arról Bottas festett képet, aki azzal együtt vette át a vezetést egy 1:39,368-as körrel, hogy az utolsó kanyarban kicsúszott kicsit. A többiek érkezésével aztán a finn vissza is csúszott. Hamilton 1:38,710-es eredményt ért el, majd érkezett Räikkönen, és 11 ezreddel őt is túlszárnyalta. 1:38,699 lett a hétvége új mércéje,

A két Red Bull lendületet veszített. Ugyan javítottak a hiperlágy gumin, a különbség megnőtt köztük és a riválisok között. Verstappen 0,522, Ricciardo 0,610 másodperccel maradt el 2007 bajnokától, és csak a 3-4. hely volt az övék.

A sorból Vettel lógott ki, aki eközben a 9. helyig csúszott hátra. Ugyan ő is próbálkozott „időmérőkörrel”, és a középső szektorban 3 századra volt csupán csapattársától, körét félbe kellett szakítania, mivel az utolsó előtti kanyarban a falnak koccant két jobboldali kerekével. Autóján nem látszott komoly sérülés, ám a német jobbnak látta egyből a boxba fordulni. Garázsa előtt megállva aztán hűtőfolyadékot eresztett az aszfaltra a vörös gép, amit hosszabb vizsgálat, majd az edzés kényszerű befejezése követett. Vettelt lemaradt az igazi hiperlágyas gyorskörről, ráadásul magára hagyta Räikkönent a versenyre való felkészüléssel is. Nem éppen ideális kezdése a hétvégének, amelyen kötelező lenne nyernie…

Sebastian Vettel hibája (fotó: Formula1/Twitter) Sebastian Vettel hibája (fotó: Formula1/Twitter)
A Ferrari szerelője keresi a hibát Vettel autóján (fotó: Formula1/Twitter) A Ferrari szerelője keresi a hibát Vettel autóján (fotó: Formula1/Twitter)

Az élmezőny mögött továbbra is a Renault tűnt meggyőzőnek. Carlos Sainz 6. időt autózott, és Nico Hülkenberg is a top 10-be került. Kettejüket Romain Grosjean, Fernando Alonso és Vettel választotta el egymástól, a Haas egy, a McLaren kettő tizedre volt az enstone-iak legjobbjától.

A Force Indiák és a Sauberek megrekedtek a legjobb tíz határánál, ráadásul bő fél másodpercre voltak Sainztól. Mögöttük Kevin Magnussen és az utolsó helyről végre elmozduló Stoffel Vandoorne állt, míg a sereghajtó a két Toro Rosso és Williams volt.

A hosszú etapokon többeket hátráltatott műszaki probléma. Lance Stroll lángoló jobb hátsó fékkel menekült vissza a garázsba, ahol gyorsan eloltották a kis tüzet, Max Verstappen pedig azért szakította félbe a körözést, mert furcsa hangokat hallott a motorjából.

A versenyszimulációt a Räikkönen, Hamilton, Ricciardo hármas a hiperlágy keveréken kezdte, eredményeik viszont a forgalom miatt meglehetősen ingadoztak. A kilengések Räikkönennél voltak nagyobbak a legjobb és a gyengébb idők között, ám úgy tűnt, az egykörös teljesítményhez hasonlóan ezen a téren is kicsik a különbségek Hamiltonékhoz viszonyítva, míg Ricciardo mindkettejüknél kiegyensúlyozottabbnak tűnt, és nem mellesleg gyorsnak is. Az ausztrál teljesítménye és az ultralágyak ezt követő gyors kopása megmutatta,  a meghatározó a gumik életben tartása lehet vasárnap – ahogyan volt Spában és Monzában is.

No meg – ahogyan Vettel esetéből kiderült – az, ki képes a távol tartani magát a falaktól és a hibáktól. Folytatás szombaton, az utolsó szabadedzést 11:55-től az M4 Sport és az M4 Sport.hu is élőben közvetíti.

Szingapúri Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:

Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:38,699 35
2. Lewis Hamilton  Mercedes 1:38,710 +0,011 20
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:39,221 +0,522 28
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:39,309 +0,610 33
5. Valtteri Bottas Mercedes 1:39,368 +0,669 33
6. Carlos Sainz Renault 1:40,274 +1,575 36
7. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:40,384 +1,685 33
8. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:40,459 +1,760 31
9. Sebastian Vettel Ferrari 1:40,633 +1,934 12
10. Nico Hülkenberg Renault 1:40,668 +1,969 35
11. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:40,774 +2,075 30
12. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:40,812 +2,113 37
13. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:40,870 +2,171 33
14. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:41,062 +2,363 37
15. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:41,154 +2,455 32
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:41,164 +2,465 32
17. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:41,542 +2,843 38
18. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:41,615 +2,916 36
19. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:42,141 +3,442 17
20. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:42,181 +3,482 36

Borítókép: Kimi Räikkönen (fotó: XPB)

További tartalmak