Remek a Red Bull versenytempója, de lehet, hogy semmit se ér…

Sokat remélt Szingapúrtól az év végére megszürkülő Red Bull, versenytempójuk jobb a riválisokénál, mégsem biztos, hogy bármit is elérhetnek vele…

Daniel Ricciardo (fotó: XPB)

A délutánt kettős sikerrel zárták a Red Bull versenyzői Szingapúrban, az estét pedig a 3-4. helyen. Bár másodjára fél másodperc fölé nőtt a hátrányuk Kimi Räikkönennel és Lewis Hamiltonnal szemben, összességében megmutatták, nem véletlenül akarták annyira elkerülni a motorcserék miatti büntetést ezen a hétvégén: a pálya valóban kedvez nekik, formájuk pedig biztató.


Már csak az a kérdés, az eredmény is lehet-e jobb a megszokottnál. Versenyzőikben már eleve voltak kételyek a hétvége előtt, hiszen bár Monacóban ők voltak a leggyorsabbak, és a múlt évben Szingapúrban is esélyük volt a győzelemre, a Mercedes és a Ferrari az utóbbi hónapokban újra elhúzott tőlük, a motorhátrányuk pedig a szingapúri egyenesekben sem rejthető el. „Tavaly Szingapúrban érkezett egy döntő fontosságú fejlesztésünk, amitől az akkori kocsi igen erős lett. Idén talán jobb kicsivel, de a motor három tizedét nem lehet csak úgy behozni” – figyelmeztetett előre Verstappen.


Az esti tréningen mért fél másodperces lemaradásuk akár ezt is erősíthette volna, csakhogy Christian Horner rámutatott, a valós erejüket inkább az első 90 perc tükrözte. „A második edzésünk nem alakult olyan jól, mint az első, mert a hiperlágyon nem találtuk a megfelelő egyensúlyt.”




Max Verstappen (fotó: XPB) Max Verstappen (fotó: XPB)


Szavait a pálya specialistájának számító Ricciardo is megerősítette. „A délutáni edzés jobban alakult az estinél. Az autóval is sokkal elégedettebb voltam, amit a köridők közti különbség talán nem utat meg. De ha ettől eltekintünk, és csak az érzést nézünk, délelőtt elégedettebb voltam, a melegebb pályán, ami egy kicsit furcsa. De nem igazán aggódom, szerintem megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt az esti körülmények között is, amikor az időmérőt is rendezik. Fontos levonni a tanulságot a mai napból. Szerintem tudjuk, hogy hol állunk, és rendben leszünk” – vélekedett az ausztrál.


Sebastian Vettel hibája után kívülállóként szemlélte a hosszú etapokat, és a nap végén megállapította: a Red Bull eredményei egészen mutatósak. Konkrétabban Ricciardóé volt a legerősebb átlagidő, emellett a legkiegyensúlyozottabban is ő száguldott, jól beosztva gumiját.


Ezen erényüknek van viszont egy hátránya is, amely egy körön visszaveti őket. „A hosszú etapunk egészen biztató volt. A hiperlágyat viszont rendbe kell tennünk, mert nagyon érzékeny. A gond az lehet, hogy nem viszünk elég korán kellő energiát a gumikba, viszont a hosszú etapon pont ez segít minket. Mihelyst felmelegszenek, máris rendben van az egyensúly” – magyarázta Horner.




Daniel Ricciardo (fotó: XPB) Daniel Ricciardo (fotó: XPB)


A kérdés most az, mire megy a Red Bull a jó versenytempóval, ha újra a szokásos harmadik rajtsorból indul egy olyan pályán, amelyen nehéz előzni, főleg úgy, hogy gyengébb a motorjuk. „A hosszú etap a pozitívum. A gumik tekintetében jók vagyunk, mint a többiek, talán a legjobbak. De ha nem az első kettőbe-háromba kvalifikáljuk magunkat az időmérőn, akkor ennek lehet, hogy nem lesz akkora jelentősége. Az időmérő itt közel olyan fontos, mint Monacóban, szóval hiába jó a versenytempónk, rendbe kell tennünk az egyköröst is. Szerintem menni fog, de lesz még munkánk az éjszaka folyamán” – vélekedett Ricciardo.


Verstappen kevésbé tűnt optimistának. És nem azért, mert nem hisz az egykörös javulásukban, hanem mert tart attól, hogy a Mercedes és a Ferrari híres időmérős motormódja megint túl nagy falat lesz nekik. „Nehéz munka lesz az első sorba kerülni. Szingapúr a karosszéria szempontjából egy Red Bull-pálya, de a motor szempontjából már nem. Több itt az egyenes, mint Monacóban, és túl sok időt veszítünk bennük. Még tudunk javítani, de a múlt azt mondatja, hogy a többiek szombatra még többet tudnak javulni. Szóval nehéz lesz.”


Hozzátartozik, hogy a holland kevésbé volt elégedett az autójával, mint kollégája. „Egy körön délután az autóm túlságosan tolta az elejét, ezt még rendbe kell tennünk. Rendben voltunk, de szerintem még tudunk javítani az autón. Nem volt ez egy tökéletes nap, legalábbis nálam. Meglátjuk, mit hoz a holnap, nem hinném, hogy harcban lehetünk a pole-ért, de próbáljuk tökéletesíteni az autót.”




Daniel Ricciardo (fotó: XPB) Daniel Ricciardo (fotó: XPB)


Ricciardo is elismerte, túlságosan hátulról aligha lesz esélyük a kiugró eredményre. „Egy tavalyihoz hasonló jó rajt sokat segítene…” – utalt a nagy balesetre, amelyben kihullott három fő esélyes. „Az biztos, hogy az első sor kulcsfontosságú lesz. Ez a terv. Én felkészült vagyok, készen állok, higgadtak maradunk, de a holnap nagyon szoros lesz.”


Ricciardo több szempontból is nagyon akarja a sikert. Egyfelől monacói győzelme óta nem állt még dobogón sem. „Az már túl régen volt, szinte már elfelejtettem, milyen érzés. Jó lenne itt egy dobogó, győzelmet nem merek jósolni. Monaco óta nem is igazán volt tiszta versenyen, sőt, Monaco sem volt az, hiszen olyan gondokkal egyik másik pályán sem nyerhettem volna” – mutatott rá. Másfelől az utóbbi években mindig ott volt az élmezőnyben Szingapúrban, esélyes volt a győzelemre, de egy kicsi mindig hiányzott hozzá. „Már túl sokszor voltam itt második. Innen nézve egy újabb második hely ugyan szép eredménynek számítana, mégsem esnék tőle eksztázisba. A győzelemért szeretnék harcolni.”


Ehhez viszont aligha lesz elég az az ígéretes versenytempó.