Musorujsag
Élő Eredmények

Letiltotta a rizikózásról Vettelt a Ferrari

Letiltotta a rizikózásról Vettelt a Ferrari

FIA, RaceFans, Motorsport-Total
Nem engedte kockáztatni a Ferrari a magabiztos Sebastian Vettelt az időmérő edzésen – derült ki a csapat rádiózásából. A versenyen még lehet jelentősége a döntésnek.

A két Mercedes a Q1-ben kényszerből használta a hétvégén második legpuhábbnak számító ultralágy gumikat, mivel előzetesen túl kevés hiperlágyat rendeltek. A Ferrari ezzel szemben a Q2-ben más indíttatásból választotta a lila papucsokat: szerettek volna azzal bejutni a legjobb tízbe, hogy a tartósabb Pirellin rajtolhassanak a versenyen (13:30, M4 Sport, élő).

A kísérletük hamvába holt. Kimi Räikkönen egyáltalán nem találta a tapadást, és egy értékelhetetlen 1:59-es kör után a boxba hajtott. Sebastian Vettel ezzel szemben 1:38,854-es kört autózott, amivel a 10. helyet foglalta el. Nem úgy tűnt, hogy van esélye eleget gyorsulni a bejutáshoz (Max Verstappen 1:37,214-gyel nyerte az edzésrészt), ám mint az a Ferrari csapatrádiójából kiderült, ő szerette volna megpróbálni.

„Mit gondoltok?” – kérdezte Vettel, amikor a boxba hívták. Mérnöke közölte, hogy hiperlágyra váltanak, amire a német: „Maradt még benne idő. Egy jó bemelegítő körrel azt mondanám, legalább fél másodperc.”

Vettel rákérdezett, milyen időt kéne futnia. „1:38,1-et. Szerintünk ez túl szoros lenne, inkább az időmérős gumira váltunk” – felelte Ricardo Adami mérnök. „Tudok 1:38,1-et” – vágta rá Vettel, ám mérnöke megismételte, túl kockázatosnak találják ezt.

„Én boldogan kimegyek az ultrán. Ez nem volt jó kör. A kivezető köröm túl lassú volt, a gumim túl hideg maradt. Ha úgy gondoljátok, megéri az ultrán rajtolni, megcsinálom” – javasolta újra, majd amikor harmadszor is nemet mondtak neki, hozzátette: „Rendben, így lesz. De mondanám, hogy több mint fél másodpercet tudok.”

Sebastian Vettel (fotó: MTI/EPA) Sebastian Vettel (fotó: MTI/EPA)

A Q3-as továbbjutó idő 1:38,588 volt, a kért 1:38,1-es körrel Vettel a 6. helyen végzett volna a Q2-ben, az elsőre mondott 1:38,3-assal pedig a 8-9. helyen. Ő és Räikkönen végül a hiperlágyon ment tovább, így a versenynek a legsérülékenyebb gumin kell nekivágnia – akárcsak a Mercedesnek és a Red Bullnak. A Pirelli szerint ez a keverék 15 kört bírhat a versenyen, ezért ők a két kiállást javasolják. Az ulralágyon rajtolók előtt viszont reális lehetőségnek tartják az egy kiállást, a második etapban a lágy gumi használatával. Tekintve, hogy Vettel a második sorba került, és valahogyan meg kell előznie Lewis Hamiltont és Max Verstappent, a stratégiai különbség jó lehetőség lett volna számára.

Ez az ajtó viszont bezárult. „Ha sikerült volna, biztos, hogy nagy segítség lett volna holnap – főleg ebben a helyzetben” – jelentette ki Vettel.

Más kérdés, nem volt-e túl optimista a jóslata. Räikkönen szerint a helyzet egyértelmű volt. „Világossá vált, hogy nehéz lesz megcsinálni. Túl lassú voltam, és nagyon hamar kiderült, hogy nem fog menni. Amúgy is azt terveztük, hogy a hiperlágyon rajtolunk, ha nem lesz rendben az érzés” – avatott be Räikkönen.

Hamiltonnak is voltak kétségei. „Nem igazán értettem, miért azon a gumin megy ki a Ferrari. Lehet, hogy csak négy hiperlágyuk volt, bár nem hiszem. Azt viszont már előre látni lehetett a mi Q1-es körünkből, hogy nem lesz elég” – vakarta a fejét az ellenfél taktikája láttán a címvédő.

Toto Wolff a próbálkozás kapcsán egy üzenetváltásába is beavatott. „Számunkra egyből világossá vált, hogy az élcsapatok sem elég gyorsak ehhez. Barátom, Fred Vasseur küldött nekem egy SMS-t, amelyben az állt: ’Tudod, mi a különbség az idióta és a zseni között? Két tized!’ Ez mindent elmond” – mesélte a Mercedes csapatfőnöke, utalva arra, hogy Hamilton a Q1-ben éppen e 2 tizeddel menekült meg a kiesés elől…

Akárhogy is, Vettelék most törhetik a fejüket, milyen stratégiával kerüljenek két riválisuk elé, hogy megszerezzék azt a bajnoki reményeik szempontjából kötelező győzelmet.

Műsorváltozás! A Szingapúri Nagydíjat vasárnap este 22:40-kor ismételjük az M4 Sporton!

180915 Idomero vege fb

Borítókép: Sebastian Vettel (fotó: MTI/EPA)

További tartalmak