Vettel: Ilyen versenyzéssel nem volt esélyünk

A támadásba menekültek, de ezzel csak tetézték a vereséget – a Ferrari megkérdőjelezhető stratégiával a maximális kármentés lehetőségétől is megfosztotta önmagát.

Sebastian Vettel (fotó: XPB)

Pedig a vörösök szempontjából minden olyan jól indult. Sebastian Vettel a harmadik helyről vágott neki a Szingapúri Nagydíjnak, és már az első kanyar előtt Max Verstappen elé tolta a Ferrari orrát. Ekkor még óvatos volt, és engedett a hollandnak, ám a hosszú egyenes végén már nem ismert pardont: kifékezte a Red Bullt, még pont a biztonsági autós jelzés életbe lépése előtt. Ezzel felzárkózott Lewis Hamilton mögé, és reménykedhetett, hogy támadást indíthat ellene.


Az újraindítás után a brit érezhetően visszafogta a tempót, amivel egyben tartotta az első hatost. Ezzel kezdetét vette egy taktikai játék. Hamilton a 11. körben a rádión jelezte, nem hiszi, hogy még sok van a hiperlágy gumijában. A Ferrari továbbította az információt Vettelnek, aki azonban érezte, hogy Hamilton képes lenne gyorsabban is haladni. „Én nem hiszek neki” – mondta Hamilton megjegyzéséről. Igaza volt. Hamilton a következő két körben a gázba taposott, szórni kezdte a lila szektorokat, és gyorsan megduplázta addigi előnyét.




Sebastian Vettel előzi Max Verstappent (fotó: Formula1/Twitter)) Sebastian Vettel előzi Max Verstappent az első körben (fotó: Formula1/Twitter))


A Ferrari érezte, ellenfele most próbálja kiautózni a kiálláshoz szükséges előnyt, ezért támadással ment elébe a támadásuknak: a 14. kör végén Vettelt behívta a boxba. Elévágással próbálkoztak, és Vettelnek ehhez egy Sergio Pérez mögötti tiszta területet találtak a mezőnyben. A német jó tempót tudott diktálni, ám ez is kevés volt a brit megelőzéséhez. A kör végére utolérte Pérezt, aki aztán másfél körön keresztül föltartotta őt. Ezzel pontosan annyi időt vesztett, hogy a vezető hármasból utoljára kiálló Max Verstappen a kerékcseréje után elé tért vissza a pályára. A ferraris innentől esélytelen volt. Mivel a kevésbé tartós ultralágy gumit használta, ellenfelei pedig a lágyat, az újabb támadásra már nem is gondolhatott. A második hely megszerezhető volt, de az első reményében a harmadikon találták magukat.


„Próbáltunk agresszívek lenni, de nem fizetődött ki. Forgalomba kerültünk, sok időt vesztettünk, mire sikerült előzni, és utána még óvni is kellett az autót” – összegzett a csalódott Vettel, aki bár nem kritizálta a csapat által választott taktikát, arra mégis tett utalást, hogy ezen ment el a versenyük. „Az első etap csak körözgetés volt, aztán Lewis növelte a tempót. A különbség a végén megmutatta, hogy nem voltunk elég gyorsak. Rá kell jönnünk, hogy miért. Főleg annak köszönhetően, ahogyan megválasztottuk, milyen módon versenyezzünk, hány kört és milyen gumin teljesítsünk. Szerettük volna az első helyet, de túl gyorsak voltak. Ha az élre kerültem volna, tudtam volna kontrollálni a tempót – de nem kerültem sosem előre, szóval fölösleges erről beszélni.”


„Visszatekintve, biztosan csinálhattunk volna jobban is dolgokat, de akkor ez tűnt a helyesnek. Az autóból én nem látok át mindent, de behívtak, én pedig boldog és magabiztos voltam. Hatalmas kivezető kört mentem, de ez sem volt elég.”




Max Verstappen előzi vissza Sebastian Vettelt (fotó: Formula1/Twitter) Max Verstappen előzi vissza Sebastian Vettelt (fotó: Formula1/Twitter)


Vettel rámutatott, nehéz helyzetbe a szombati időmérő edzéssel hozták magukat, és az ott elkövetett hibák vezettek a mostaniakhoz is. „A célunk nem az volt, hogy harmadikként érjünk célba, és főleg nem az, hogy ilyen módon érjünk harmadikként célba. A Mercedes tegnap mindent jól csinált, amiért elismerés nekik! Nekünk nem jött össze a tiszta időmérő, és nehéz megmondani, mi lett volna, ha nem így alakul. Nem hinném, hogy esélytelenek lettünk volna tegnap, sokkal gyorsabbak is tudtunk volna lenni. Nem csináltuk meg, ezért a harmadik helyről kellett valamit tennünk, de nem sikerült. Harmadikak lettünk, ennyi a történet.”


Hozzátette: „Végső soron nem voltunk elég gyorsak a versenyen a győzelemhez. Az elején próbáltunk agresszívek lenni, de nem jött össze. Onnantól teljesen más versenyt futottam, mint a többiek, más gumin voltam, és nem is voltam biztos benne, hogy végig tudok menni. A végén már csak arra mentem, hogy célba vigyem az autót. Bosszantó volt, hogy újabb kiállásra a biztonsági autó nélkül nem volt lehetőség, mert csak hatodiknak jöttem volna vissza. Emiatt csak próbáltam a víz felett tartani a fejünket, és csak a célba érésre koncentráltam.”


Harmadik helyével Vettel további 10 pontot veszített Hamiltonnal szemben, vagyis 6 futammal az idény vége előtt már 40 egység a lemaradása az összetettben. „Ez nem volt jó nap, pontokat vesztettünk. Próbáltuk a legjobbat kihozni belőle az első etapban, és miután újra visszaestünk a harmadik helyre, elveszítve az első körben megszerzett helyet, már kevés reményünk volt a gumik miatt. Most ezzel a futammal foglalkozom. Ahogyan versenyeztünk, úgy nem volt esélyünk. Ez már csak a ráadás volt azon fölül, hogy elég gyorsak sem voltunk. A hétvége elején azt mondtam, csak önmagunkat tudjuk megverni, és ezen a hétvégén nem sikerült mindent kihoznunk a csomagunkból” – ismerte el a ferraris keserűen.