A Red Bullt régi, a Toro Rossót új motorok miatt büntetik

Négy versenyzője van a Red Bullnak a rajtrácson, Szocsiban pedig annak is a végén kell majd keresnünk őket…

Red Bull, Toro Rosso (fotó: XPB)

A pálya karakteréből adódóan eleve nem számolt kiugró eredményekkel a Red Bull Szocsiban (már tavaly sem igazán ment ott nekik), ám a rájuk váró büntetésekkel igazi „csak legyünk túl rajta” hétvége előtt állnak Oroszországban. Szingapúrban és Monzában még a Renault legújabb motorfejlesztését, a C-specifikációt használta Max Verstappen és Daniel Ricciardo, ám a csapat már akkor jelezte, az Orosz Nagydíjon várhatóan visszatérnek a B-verzióra.


Eleinte csak Max Verstappen büntetését emlegették, ám úgy tűnik, Daniel Ricciardót sem kerülheti el a végzete: mindketten egy új darabot kapnak a B-motorból, és mivel már a büntetési határ fölött járnak, ez egyet jelent a mezőny végéről rajtolással.


Verstappen Szocsiban elárulta, már akkor tudták, hogy sor kerül e büntetésekre, amikor úgy döntöttek, bevetik a C-motort. Arról tudniillik a Renault előre tájékoztatta őket, hogy a tengerszinthez viszonyítva magasabban fekvő pályákon, amilyenből még kettő is vár a mezőnyre, nem működik megfelelően az új erőforrás a ritkább levegő miatt. „A C-motorunk a nagy tengerszint feletti magasság miatt Mexikóban és Brazíliában nem megy, szóval amikor a C-specifikációt választottuk, már tudtuk, hogy valamikor szükségünk lesz még egy új B-motorra is. Szerintem ez a legjobb helyszín erre, és elég tartalék alkatrészünk is lesz, ha valami tönkremenne” – magyarázta Verstappen.


Christian Horner Szingapúr után kiemelte, a gyerekbetegségek ellenére megérte vállalni a C-motor kockázatát, mert a többletteljesítménye is kellett ahhoz, hogy legutóbb másodikként értek célba. Verstappen nem cáfolta ezt, ám megjegyezte, az újítás inkább csak szombaton ér sokat. „A C-motornak több ereje van az időmérőn, de a versenyen ugyanolyan, talán még kicsit lassabb is. De minden az időmérőn múlik, és mindig az egy-másfél tizedmásodpercet választjuk, ha van rá lehetőség. Ezért döntöttünk a C-motor mellett.”




Max Verstappen (fotó: XPB) Max Verstappen (fotó: XPB)


Miközben ő és Ricciardo a mezőny végére araszolnak vasárnap, ugyanezt fogja tenni a Renault helyett a Honda erőforrását használó másik két Red Bull-os versenyző, Pierre Gasly és Brendon Hartley is. A Toro Rossónál is taktikai cserékre fog sor kerülni: a Honda tájékoztatása szerint teljesen új hajtóegységet kapnak Szocsiban, ami szintén mezőny végi rajtot von maga után. A négyes sorrendjét majd az határozza meg, milyen sorrendben hagyják el a garázst a pénteki első szabadedzésen.


Miközben a Renault idei 3. erőforrás-változatát félreteszi a Red Bull, a Toro Rosso most próbálja ki először a Hondáét. A japánok bevallottan már a Red Bull-lal való 2019-es együttműködésre készülnek, ezért a hátralévő versenyeket pár új megoldás tesztelésére is használják, nem törődve az esetlegesen ezért járó büntetésekkel. A hátrasorolás azért is jön Szocsiban, mert a következő versenyt a gyártó saját pályáján, Japánban rendezik, ahol a minél jobb eredmény lesz a cél.


A hírek szerint a japánok teljesen új motorral állnak elő, melyről korábban azt beszélték, akár a Renault C-verzióját is túlszárnyalhatja teljesítményben.  Pierre Gasly csütörtökön ennek kapcsán igyekezett hűteni a kedélyeket, és jelezte, még ő is bizonytalan, mekkora előrelépést is várjon az új V6-ostól, csupán pozitív változást remél.


A felzárkózás a mezőny végéről most a Toro Rossóknak lesz nehezebb, hiszen a középmezőny sűrű, az autójuk pedig az utóbbi időben nem muzsikált olyan jól, mint a riválisoké.


Verstappenék eközben azt tervezik, hogy visszazárkóznak a Mercedesek és a Ferrarik mögé. „Az ötödik és hatodik hely visszaszerzése lesz a célunk. A tempónk alapján szerintem meg kell tudnunk csinálni. Minden azon múlik majd, mennyire lesz nehéz előzni ezen a pályán. De természetesen most jobban fogunk összpontosítani a hosszú etapokra, és próbáljuk megfelelően beállítani az autónkat” – vetítette előre, hogy más szemléletmóddal készülnek a hétvégén a kényszerhelyzet miatt.


Versenyzők és motorkomponenseik a szocsi hétvége előtt:




V6-osTurbóMGU-HMGU-KEnergiatárolóKözponti elektronika
Lewis Hamilton333222
Valtteri Bottas444333
Sebastian Vettel333222
Kimi Räikkönen333222
Daniel Ricciardo444444
Max Verstappen333322
Sergio Pérez333222
Esteban Ocon333222
Lance Stroll333222
Szergej Szirotkin333222
Nico Hülkenberg565444
Carlos Sainz444333
Brendon Hartley655533
Pierre Gasly555433
Romain Grosjean333222
Kevin Magnussen333222
Fernando Alonso333322
Stoffel Vandoorne444333
Marcus Ericsson433222
Charles Leclerc333222