Musorujsag
Élő Eredmények

Időmérő helyett pénzfeldobás és tülekedés döntött a rajthelyekről

Időmérő helyett pénzfeldobás és tülekedés döntött a rajthelyekről

Sky Sports
Öt versenyző kapott hátrasorolásos büntetést Szocsiban motorcserék miatt – az első szabadedzés emiatt komikus jelenettel kezdődött. Christian Horner szerint el kéne már gondolkodni ezen…

Közel az év vége, ez manapság az F1-ben egyet jelent a motorcserés büntetések megszaporodásával. Oroszországban máris három csapat öt versenyzője esett áldozatául a vonatkozó szabályoknak: Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Pierre Gasly, Brendon Hartley és Fernando Alonso is büntetést kapott pénteken. Az érintett öt versenyző mindegyike új egységet használ a V6-os motorból, a turbófeltöltőből, az MGU-H-ból és az MGU-K-ból, Max Verstappen és Fernando Alonso emellett egy új központi elektronikát és energiatárolót, Brendon Hartley pedig egy új elektronikát kapott.

Tekintve, hogy mindegyikük cseréje 15-nél több rajthelyes büntetést ér, az idei szabályok értelmében ez egyszerű mezőny végi hátrasorolást jelent. Ám mivel öten vannak, a sorrendről közöttük így is határozni kell, ennek módja pedig, hogy megnézik, melyikük hagyta el hamarabb a boxutcát az első szabadedzésen. Ez egy komikus jelenetbe torkollott délelőtt: már jóval a lámpa szabad jelzése előtt autók tömege csoportosult a boxutca kijáratánál, az élre pedig az a Lando Norris került, aki ezzel nem is magának, hanem Fernando Alonsónak szerezte meg a legjobb rajtkockát a büntetettek közül…

„Ez egy verseny azért, hogy elkerüljük az utolsó rajthelyet” – állapította meg Christian Horner, akinek azt is fölvetették, csalán reggel hatkor kellett volna kihajtaniuk ahhoz, hogy megelőzzék Norrist. „Nos, ők eleve előnyben vannak a garázs helyzete miatt, így csak beindítják a motort, és már ott is van az autójuk” – mondta nevetve.

Fotó: Formula1/Twitter Fotó: Formula1/Twitter

A Red Bull csapatfőnöke szerint az eset újfent bizonyította, bármennyire is kozmetikázták idén a motorbüntetésekre vonatkozó szabályt, az még mindig nem megfelelő. Felhívta a figyelmet egy esetleges másik furcsa forgatókönyvre is. „Egy érdekes helyzet is kialakulhat. Ha ezek az autók a Q1-ben kimennek, és bejutnak a Q2-be, ahol aztán nem is mennek ki, akkor egy bizarr helyzet áll elő” – utalt ezzel arra, hogy elméletben előfordulhat, ez az öt büntetett lesz a Q2 öt kiesője, így a többi 10 versenyzőnek nem is kell valós csatát vívnia a Q3-ba kerülésért.

„Szerintem az büntetési egész rendszer igazságtalan. Büntetnék inkább a csapatokat a versenyzők helyett, akik ezzel csak az idejüket vesztegetik” – vonta le a tanulságot. „Szerintem megfelelőbb lenne az egyensúly, ha mondjuk konstruktőri pontokat vonnának le, vagy hasonló. Ezek a csapatokon múló büntetések, nem a versenyzőkön múlók.”

Végül elárulta, náluk mi döntött most a versenyzők rajthelyezéséről: „Mi ma délelőtt pénzfeldobással döntöttünk. Daniel nyert, így ő rajtolhat előrébbről.”

Minek az időmérő, ha így is lehet…

Így áll a mezőny az erőforrás-komponensekkel:

V6-os Turbó MGU-H MGU-K Energiatároló Központi elektronika
Lewis Hamilton 3 3 3 2 2 2
Valtteri Bottas 4 4 4 3 3 3
Sebastian Vettel 3 3 3 2 2 2
Kimi Räikkönen 3 3 3 2 2 2
Daniel Ricciardo 5 5 5 5 4 4
Max Verstappen 4 4 4 4 3 3
Sergio Pérez 3 3 3 2 2 2
Esteban Ocon 3 3 3 2 2 2
Lance Stroll 3 3 3 2 2 2
Szergej Szirotkin 3 3 3 2 2 2
Nico Hülkenberg 5 6 5 4 4 4
Carlos Sainz 4 4 4 3 3 3
Brendon Hartley 7 6 6 6 3 4
Pierre Gasly 6 6 6 5 3 3
Romain Grosjean 3 3 3 2 2 2
Kevin Magnussen 3 3 3 2 2 2
Fernando Alonso 4 4 4 4 3 3
Stoffel Vandoorne 4 4 4 3 3 3
Marcus Ericsson 4 3 3 2 2 2
Charles Leclerc 3 3 3 2 2 2

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak