Már elege van Verstappenből a Renault-nak!

Elege lett a Renault főnökének Max Verstappen örökös panaszkodásából. Helyére tette a hollandot, és már alig várja, hogy véget érjen a Red Bull-kapcsolat.

Max Verstappen (fotó: XPB)

Motorcserék miatti büntetése tudatában vágott neki az Orosz Nagydíj hétvégéjének a Red Bull. Max Verstappen csütörtökön Szocsiban ennek kapcsán olyan információkat osztott meg a nyilvánossággal, amiknek a Renault aligha örült. Elárulta, azért kell visszatérniük az előző két helyszínen használt C-specifikációjú motorról a B-re, mert előbbi egyszerűen nem működik megfelelően a magaslati levegőben, ami a tengerszint felett 800 méterre fekvő Interlagosban, valamint a 2000 méter fölötti Mexikóban is problémákat okozhat. Emlékezetes, egy éve sorra adták meg magukat a Renault-motorok ugyanezen gondok miatt a közép-amerikai versenyen.


A holland emellett még azt találta mondani, hogy a C-motor nem is olyan nagy előrelépés, mint állítják. „Egy kicsivel több ereje van az időmérőn, de a versenyen ugyanolyan, talán még kicsivel lassabb is, mint az előző. Az energia-visszanyerés nem olyan jó” – ecsetelte.


Verstappen az utóbbi időben igencsak pikkel a Renault-ra. A cérna magyarországi kiesésekor szakadt el nála, ami után nemes egyszerűséggel s***nak nevezte az erőforrásukat. Ekkor főnöke, Christian Horner is csatlakozott hozzá a nyílt kritikával, ami miatt volt is feszültség (mikor nem?) köztük és a Renault között. A dolgot elsimították, ám azóta sem telik el hétvége anélkül, hogy Verstappen ne bírálná folyamatosan a hajtóegységüket. Két hete Szingapúrban a vezethetőségével, a vezérlésével voltak gondjai, aminek hangot is adott folyamatosan.




Max Verstappen (fotó: XPB) Max Verstappen (fotó: XPB)


A problémákról a Renault első emberét, Cyril Abiteboult is kérdezték pénteken, aki egyre kevésbé tűri el, hogy Verstappen ilyen hangon beszéljen róluk. „Egy sokat követelő versenyzőnk van Max személyében, és nem is túl csöndes” – jegyezte meg még visszafogottan, amikor a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján először kerültek szóba a motorgondok. „De szerintem a csapat remek munkát végzett, megadta Maxnak, amire szüksége volt a jó szingapúri hétvégéhez, ez elég egyértelmű” – utalt arra, hogy a C-motor pluszlóerői is kellettek a szombati és vasárnapi második helyéhez.


A brit Sky Sportsnak nyilatkozva viszont már nem volt ennyire diplomatikus. „Kissé már frusztrál, hogy van húsz versenyző, és abból csak egy beszél mindig a motorról. Ez furcsa. Nem tudom, milyen játékot játszik a Red Bull. De már csak hat versenyünk van hátra, és utána ez már valaki más problémája lesz…” – utalt a Red Bullnál őket váltó Hondára, és arra, hogy a csapat a szétválásuk bejelentése óta folyamatosan kritizálja őket, miközben leendő partnerét csak dicséri.


Ami a mostani motorcserét, és a B-motor újbóli bevetését illeti, Abiteboul szerint a Red Bull-lal már a legelején mindenről megállapodtak. „Ez végig a terv része volt. A C-motor szép előrelépést jelent, ezt mindenki elismeri, a Red Bull is érzékelte a nagyobb erőt, még ha vannak is korlátozások. Mindig is azt terveztük, hogy később újra a B-motort használjuk, egyetértettünk ebben a tervben.”




Cyril Abiteboul (fotó: XPB) Cyril Abiteboul (fotó: XPB)


Verstappen állítását, miszerint a magaslati levegő a probléma a C-verzióval, határozottan visszautasította. „Minden motorra igaz, hogy nem teljesít olyan jól a magaslati levegőn. Viszont a tapasztalt teljesítményjavulás Mexikóban is ugyanakkora lenne. Nem értek egyet Max kijelentésével. Neki inkább az autójával kéne foglalkoznia. A megbízhatósággal kapcsolatos aggályaink vannak, de az már kezdettől egyértelmű volt, hogy a Maxnál bevetett motor nem lesz képes teljesíteni az összes hátralévő versenyt, ezért döntöttünk úgy, hogy másik specifikációra váltunk. De mindig is így terveztük, ahogy azt már mondtam, megállapodtunk a Red Bull mérnökeivel.”


A szakember emellett a szingapúri szoftvergondokra is kitért, melyek kapcsán megjegyezte: komolyabb gondjaik csak az első szabadedzésen voltak, az időmérőre már sokat javítottak a helyzete, a másik versenyző, Daniel Ricciardo (aki történetesen jövőre náluk folytatja) pedig sokkal jobban tudott alkalmazkodni a helyzethez Verstappennél. „De ettől még jobb munkát kellett volna végeznünk a vezethetőség terén” – ismerte el önkritikusan.


Szavai Verstappent aligha fogják meghatni. Már a pénteki második szabadedzésen újra jelezte, mi az autója legfőbb gyengéje. „Túl kicsi a teljesítmény az egyenesekben” – állapította meg.