Musorujsag
Élő Eredmények

Parádés kezdés a szülinapostól: 14 helyet javított 8 kör alatt!

Parádés kezdés a szülinapostól: 14 helyet javított 8 kör alatt!

Sky Sports
Parádés felzárkózást produkált a huszonegyedik születésnapját ma ünneplő Max Verstappen, aki nyolc kör alatt zárkózott föl a tizenkilencedikről az ötödik helyre. Tegnap ezt a pozíciót vette célba, arra viszont nem számított, hogy ilyen hamar megszerzi majd!

A születésnapos holland, aki motorcserés büntetése miatt került a rajtrács végére, az első kör végén már tizenharmadik volt, a harmadik körben már tizedik, a nyolcadikban pedig a két Mercedes és a két Ferrari mögött, az ötödik pozícióban állt. Tette mindezt úgy, hogy a hétvégén elérhető legkeményebb gumiabroncson, a „sima” lágy keveréken kezdett.

Ezekkel aztán egészen a negyvenharmadik körig elment (sokáig vezette is a mezőnyt), cseréjét követően viszont hiába voltak lágyabb keverékű abroncsai, már nem nyert több pozíciót, hiszen ezek a gumik nem működtek túl jól a futamon.

Persze az ötödik helyezéssel sem lehet elégedetlen, az első néhány körre pedig különösen büszke lehet. „A cél végig az volt, hogy ötödikek legyünk, de az, ahogyan ezt sikerült elérnünk, szerintem elégedettséggel kell, hogy eltöltsön bennünket” – nyilatkozta. „Jól indultam és jó volt a tapadásom. A gumik végig nagyon jók voltak, jól tapadt rajtuk az autó, ez pedig fontos a kanyarodást is megkönnyítette kicsit. Megfelelő kompromisszumot sikerült találnunk a szárnyak beállításakor, szóval az autónak végig remek volt a tapadása” – magyarázta.

Verstappen tempóját látva jogosan merült föl a kérdés, mit érhetett volna el a Red Bull a motorcserés büntetés nélkül, amit pont azért vállalt be a hétvége előtt, mert Szocsiban a várakozások szerint gyengébben kellett volna teljesítenie. A csapatfőnök, Christian Horner úgy érzi, a holland „félelmetes” nyitókörei bizonyítják, a hátrasorolás nélkül harcban lehetettek volna a dobogós helyezésekért a Ferrarival és a Mercedesszel.

Max Verstappen (Fotó: XPB) Max Verstappen (Fotó: XPB)

„A hétvége során nagyon versenyképes volt az autónk. Szerintem ott lehettünk volna a sűrűjében. Az autónk remekül bánt a gumikkal, egyáltalán nem hólyagosodtak, szóval jó lett volna, ha normál rajthelyekről indulhattuk. De sikerült jó eredményeket kihoznunk ebből a helyzetből, és most legalább vannak motorjaink az utolsó öt futamra. Versenyképesebbek voltunk, mint amire számítottunk a hétvége előtt. Azt hiszem, tegnap legyőzhettük volna a Ferrarikat az időmérőn” – nyilatkozta a brit szakember a Sky Sportsnak.

Verstappen már nem volt ennyire biztos abban, hogy borsot tudtak volna törni a két élcsapat orra alá, ha nem kell a sor végéről indulniuk. „Nagyon nehéz megválaszolni ezt a kérdést. Mivel hátulról indultunk, szabadon választhattunk gumit, tehát nem egyszerű megmondani, mi lett volna akkor, ha az ötödik, vagy a hatodik helyről kezdünk. De harcolni mindenképpen harcoltunk volna” – mondta.

Ami a kerékcsere utáni időszakot illeti, Horner elhintette, Verstappen vissza is vett a tempóból, hogy óvja az erőforrását a következő futamokra. „Nagy kár, hogy ki kellett állnunk, de természetesen ez kötelező volt. A többi keverék sérülékenyebb volt, szóval addig kinn akartunk maradni, amíg csak lehetett. Amikor láttuk, hogy már messze vagyunk Kimi (Räikkönen) mögött, akkor úgy döntöttünk, spórolunk a motorral a folytatásra, ha már itt büntetést kaptunk miattuk” – fogalmazott.

A csapattárs, Daniel Ricciardo nem futott annyira látványos versenyt, mint Verstappen, de ő is hozta a „kötelezőt”, vagyis feljött a hatodik helyig. Ő úgy érzi, ezúttal mindenképpen ez (valamint a holland által elért ötödik pozíció) volt a maximum. „Ez volt reálisan elérhető számunkra. Nekem az első kör nem jött össze, ott buktam el a dolgot. A 10-es kanyarnál sem voltam még előbb, mint ahonnan indultam, aztán kaptam egy kis szélárnyékot, de amit kihúzódtam, törmelékek voltak előttem és beléjük mentem. Már nem volt időm a reagálásra. Még az első szárnyam is megsérült. Ez az egész futamra hatással volt. Az utolsó körökben aztán már kissé magányos voltam. Az első kört majd vissza akarom nézni, hogy a körülmények áldozata voltam, vagy tanulhatok-e valamit a történtekből” – nyilatkozta az ausztrál.

Daniel Ricciardo (Fotó: PB) Daniel Ricciardo (Fotó: PB)
Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak