Musorujsag
Élő Eredmények

Újabb F1-es a Forma–E-ben – ki maradt még a Toro Rosso listáján?

Újabb F1-es a Forma–E-ben – ki maradt még a Toro Rosso listáján?

Mahindra, Motorsportweek, Motorsport-Total
Újabb esélyes hullott ki a Toro Rosso 2019-es jelöltjei közül: Pascal Wehrlein nem az F1-ben folytatja pályafutását, így egyre szűkül Danyiil Kvjat potenciális csapattársainak névsora.

A múlt héten még arról szóltak a hírek, hogy Pascal Wehrlein a Forma–1-es visszatérés kedvéért visszamondta a Forma–E-ből kapott ajánlatait. Ezt az FE-ben most bemutatkozó HWA csapatfőnöke, Ulrich Fritz állította, akinek hároméves szerződésajánlatára mondott nemet a versenyző. Wehrlein a közelmúltban a Mahindra-csapattal is tesztelte az elektromos sorozat új autóját, ám miután neve a Mercedesszel történt szakítását követően fölkerült a Toro Rosso listájára is, úgy tűnt, ez utóbbi lehetőséget fogja előnyben részesíteni.

Azóta kiderült, 2019-nek nem a királykategóriában vág neki, hiszen hivatalosan bejelentették, hogy a Mahindra Racing Forma–E-csapatának második versenyzője lesz az F1-ben szintén megfordult Jérome D’Ambrosio mellett. „Boldog vagyok, hogy csatlakozhatok a Mahindrához. Ez egy kis csapat, de igazán komoly ambíciói vannak, ahogy nekem is. Úgy érzem, ez a gárda remek közeget biztosít majd számomra” – nyilatkozta Wehrlein.

„Boldogok vagyunk, hogy Pascal csatlakozik a csapatunkhoz, és új kihívásba kezd a Forma–E-ben. Fiatal, lelkes, de máris nagyon tapasztalt versenyző, aki értékes tagja lesz a gárdának” – fogalmazott a német érkezése kapcsán a csapatot irányító Dilbagh Gill.

Kik vannak még versenyben a Toro Rossónál?

Wehrlein szerződtetése jelzésértékű: azt mutatja, hogy az F1-es Toro Rosso ajtaja bezárult előtte. Már csak az a kérdés, ki előtt áll még nyitva. A legutóbb hírek két fő esélyesről szóltak: a jelenleg is a faenzaiakat erősítő Brendon Hartleyról és a Forma–2-ben második helyen álló Alexander Albonról. Rajtuk kívül összefüggésbe hozták még a gárdával a Williamsszel egyelőre nem hosszabbító Szergej Szirotkint is, aki az SMP támogatásával a Red Bull B-csapatának büdzséjét is kiegészíthetné.

Hartley szénája a Japánban megszerzett 6. rajtkockája ellenére nem áll jól. Bár azt követően dicsérte őt főnöke, Franz Tost, a versenyen gyenge rajtjával egyből kicsúszott a pontzónából, majd 22 másodperces hátránnyal ért célba Pierre Gaslyhoz képest. A Red Bull-táboron belül úgy tűnik, Tosttól kapja a legnagyobb támogatást, aki az elmúlt hetekben többször is dicsérte munkáját, és megjegyezte, nem tartaná hibának a megtartását. Az új-zélandira nehezedő nyomás pedig szerinte még jó hatással is van rá.

Brendon Hartley (Fotó: XPB) Brendon Hartley (Fotó: XPB)

„A nyomás mindig jó, mert jobb teljesítményre sarkall. Azt sem szabad elfelejteni, hogy Brendon az utóbbi években az LMP1-ben versenyzett, világbajnok lett a Porschéval, és megnyerte a Le Mans-i 24 órást. Tudja tehát, hogyan működik ez. Egyszerűen az F1 más szint. A legnagyobb nehézséget biztosan a gumikkal való boldogulás, azok használata és a gumik versenyen való beosztása jelenti, de ezt időközben egészen jól megtanulta már. Szerintem fogunk még tőle látni jó időmérőket és versenyeket” – vette védelmébe versenyzőjét Tost.

Hartley maga is elismerte, meggyűlt a baja az F1-es átállással a WEC után. „Eléggé sokat változtattam a hozzáállásomon, főleg az első három verseny után, amikor elkezdtek a leváltásomról találgatni. Ez megerősített, tesztelte, hogyan reagálok, és egy kicsit önzőbbé váltam, többet foglalkoztam magammal, mert előtte túl sokat figyeltem arra, mit mondanak mások. És ez be is vált, még ha az eredmények nem is mutatják meg. A gumikezelés, a csapattal való együttműködés is új volt. Elég sokáig voltam távol az együléses versenyzéstől is. A Forma–1 rendkívül bonyolult, nem csak az autó vezetéséről szól, sok minden zajlik a pályán kívül is, és rá kell jönnöd arra is, hogyan dolgozz együtt a körülötted lévőkkel. A gumik jelentős részét képezték ennek, folyamatosan tanulok róluk, de egész évben fejlődök, és remélhetőleg lesznek még jó eredményeim.”

Hartley talán még nem késett el teljesen a bizonyítással. A Red Bull legalábbis jelezte, nem fogja elsietni a döntését. „Van időnk. Nem gondolnám, hogy sietnünk kéne” – mondta Christian Horner. „A Red Bull nem szabott meg határidőt, amit muszáj betartani. Van egy szerződésünk, és minden másról a jövőben fogunk határozni.”

Borítókép: Pascal Wehrlein és Jérome D'Ambrosio (fotó: Mahindra)

További tartalmak