Annyira rákészült a Forma–1 mezőnye a szombati esőre, hogy a péntek nagy részét a vizes pályára való gumikkal történő spórolással töltötte körözés helyett, ám az austini időjárás lecsapta a magas labdát, és úgy döntött, hogy váratlanul megjavul. Nyári napsütésről persze nem volt szó, az ég ismét felhős volt, a hőmérséklet továbbra is 20 Celsius-fok alatt maradt, de már reggel 20%-ra csökkent a csapadék valószínűsége, és ami ennél is fontosabb: száraz pálya várta a versenyzőket a harmadik szabadedzés rajtjánál.
Tekintve, hogy a versenyt is száraznak jósolták, e fordulat lehetőséget kínált a résztvevőknek a slick gumik feltérképezésére és az autók vasárnapi beállítására. A Ferrarinak kapóra jöhetett volna ez az új padlólemezek kiértékelésére, ám ezúttal egyik autójukra sem került föl a fejlesztés. Az eső viszont amúgy sem ízlett nekik, sebezhetőnek is tűntek pénteken. A Red Bull ezt látva máris azzal kezdett kacérkodni, hogy akár szárazon is legyőzheti őket. Ebben mától az autóikba visszaépített C-specifikációjú Renault-motor segít nekik, amely a vezérléssel kapcsolatos gondok miatt esőben nem biztos, hogy ideális választás lenne. Pénteken még a B-verzióval futottak.
Teendő volt bőven, nem is teketóriáztak sokat a csapatok – viszont eltérő programmal kezdték a tréninget. A két Ferraril ultralágy gumin futott ki, és egyből el is foglalta az első két pozíciót. Kimi Räikkönen 1:35,514-es kört autózott, Sebastian Vettel 39 ezreddel maradt el tőle. A Red Bullok szuperlágyon nyitottak, és 2 másodperccel lassabbak voltak, Max Verstappen pedig arra panaszkodott 5 körös etapja végén, hogy még mindig hidegek az abroncsai. Esteban Ocon és Stoffel Vandoorne be is furakodott eléjük a 3-47. helyre. A Mercedesek megosztották a feladatokat, Valtteri Bottas az ultralágy, Lewis Hamilton a szuperlágy Pirellin kezdett hosszabb etapba, a többiekénél jobban megtankolt autóval, csak 1:40 körüli időket futva.
Némi versenyt is láthattunk az első negyedórában: Hamilton kanyarokon keresztül követte Vettelt, meg akarta előzni, de a német nem mutatott különösebb hajlandóságot az elengedésére. A címvédő nem rámenősködött, de amikor megnyílt előtte az út, elhúzott a vörös autó mellett. Bottas eközben Fernando Alonsót engedte el, majd előzte vissza, mire mérnöke közölte: „Alonso csak játszadozik.” A spanyol láthatóan élvezte, hogy képes tartani a lépést a nehezebb Mercedesszel, ám a kör végén a boxba hajtott.
Húsz perc elteltével – miután Brendon Hartley elveszített egy szárnyelemet a glóriájáról – a Red Bullok és a Ferrarik már vissza is térek. Előbbi páros hosszú etapokat teljesített a szuperlágy gumin, utóbbi viszont friss ultralággyal javított addigi legjobbján. Räikkönen az élen maradt, sőt még növelte is az előnyét, miután Vettel hiába ért el jobb részidőket az első és a harmadik szektorban, a másodikban túl sokat veszített. A finn eredménye 1:34,419 volt, kollégájáé 1:34,551. Pár lassabb kör után újra a gázba tapostak, és még tovább gyorsultak. Ekkor fordult a sorrend. Bár Vettel tűnt a bizonytalanabbnak, az első kanyarral például meggyűlt a baja, 1:33,797 másodperces körével 46 ezredes előnyre tett szert.
A könnyített Mercedes is visszatért, versenyzőik gumit cseréltek: most Bottas futott a szuperlágyon, Hamilton az ultralágyon, ám a gyorsabbnak a finn bizonyult, akinek hátránya közel 8 tized volt Vettellel szemben. Hamilton amilyen könnyedén futotta a gyors köröket pénteken az esőben, most annyira küszködött. Folyamatosan letért a pályáról a 9-es kanyarban, az elsőben és a 19-esben alulkormányzott volt az autója, a rádión pedig arra panaszkodott, hogy zavarják a huplik a kijáratoknál. A puhább gumiján 4 ezreddel maradt el az 1:34,556-os kört elérő Bottastól.
Ezzel viszont még született meg a végeredmény, hiszen amíg a Ferrarik az utolsó tíz percre tankolták meg autóikat, két fő ellenfelük ugyanezen időszakra hagyta a legjobb köreit. A hajrában már valamennyien friss ultralágy gumit használtak. Hamilton megrázta megát, és 73 ezredre megközelítette Vettel idejét. Ez csak a harmadik helyet érte számára, ám a középső szektorban így is ő volt a leggyorsabb.
Bottasnak nem sikerült az ugrás, megrekedt 0,8-es hátránynál, ám még így is maga mögött tudta tartani a Red Bullokat. Max Verstappen 1:34,703-as körrel zárt, csapattársa 0,2-ddel követte őt.
A középmezőnyben sokáig a Force India és a Renault osztozott a legjobb helyeken, ám a hajrában Charles Leclerc furakodott eléjük, megszerezve a 7. pozíciót. Sergio Pérez, Carlos Sainz és Romain Grosjean tette teljessé a top 10-et, míg a mezőny második felébe szorult Esteban Ocon, Pierre Gasly, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg.
Az utolsó percekben Brendon Hartley mutatott be egy keresztbe állást a célegyenesnél – az új-zélandi csak a 19. helyen zárt, a két McLaren közé ékelődve, ahol ezúttal Fernando Alonsónak jutott az utolsó hely.
Az időmérő edzés szokatlanul későn, 23 órakor rajtol, de a virrasztóknak már 22:45-kor érdemes lesz az M4 Sportra és az M4 Sport.hu-ra kapcsolniuk!
Amerikai Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:33,797 | 20 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:33,843 | +0,046 | 21 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:33,870 | +0,073 | 23 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:34,556 | +0,759 | 21 |
5. | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:34,703 | +0,906 | 21 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:34,910 | +1,113 | 20 |
7. | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 1:35,365 | +1,568 | 21 |
8. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:35,411 | +1,614 | 21 |
9. | Carlos Sainz | Renault | 1:35,450 | +1,653 | 21 |
10. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:35,468 | +1,671 | 19 |
11. | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:35,562 | +1,765 | 22 |
12. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:35,713 | +1,916 | 27 |
13. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:35,770 | +1,973 | 19 |
14. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:35,882 | +2,085 | 19 |
15. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:36,000 | +2,203 | 21 |
16. | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:36,188 | +2,391 | 21 |
17. | Szergej Szirotkin | Williams-Mercedes | 1:36,193 | +2,396 | 20 |
18. | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 1:36,302 | +2,505 | 23 |
19. | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 1:36,330 | +2,533 | 26 |
20. | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1:36,332 | +2,535 | 20 |