„Altatónak jó lesz” – írta valaki nálunk, a Boxutca Facebook oldalán, vélhetően egy jó kis troll-gyomrosként F1 rajongóknak címezve, de mire a futamot leintették, jött még egy „megkövetem magam” enyhítés. Nem oktalanul! Például ki számított arra, hogy Kimi Räikkönen lerajtolja Lewis Hamiltont? Vagy ki számított arra, hogy amolyan hamiltoni keménységgel ki is tessékeli a pályáról az elsőséget az első kanyarban visszavenni akaró mercedesest?
És arra, hogy jó pár körrel később jóval kopottabb gumikon simán visszaver még megannyi támadást a brit versenyzőtől? Hát arra, hogy a végén, 113 futamgyőzelem nélküli verseny után elsőként intik le? Miután kirúgták a Ferraritól. Ha csak ennyi történt volna, már akkor is mindenki kielégülten kelt volna fel a tévéképernyők elől, de az a nem várt helyzet is előállt, hogy bár Sebastian Vettel szokásosan kiperdült egy Red Bull keréken megpattanva (Daniel Ricciardo), mégis nyitottan tudta tartani a világbajnokságot. Ráadásul úgy, hogy Hamiltonnak és a Mercedesnek volt egy nagy húzása még a verseny elején.
A virtuális biztonsági autó „kintléte” alatt ugyanis bejött a brit versenyző kereket cserélni, és ezzel gyakorlatilag minimális veszteséggel tudtak gumit frissíteni, ami nem jelentett mást, minthogy pár körrel később Hamilton már ismét ott loholt Räikkönen nyakán. Csakhogy ma Räikkönen és a Ferrari verhetetlen volt! Mint ahogy Max Verstappen megállíthatatlan.
Elrajtolt a mezőny végét „erősítve”, a kockás zászló viszont másodikként intette le. Olyannyira nyomta ezért a pozícióért, hogy ki is szakadt a cipője a féktelen száguldozásban. A rendkívül izgalmas utolsó köröket az tette igazán érdekessé, hogy a Räikkönen, Verstappen, Hamilton trió 1-1 másodpercre volt egymástól.
Mindig ott volt az előzés lehetősége Hamilton előtt, ami pedig az utolsó pillanatokig egyet jelentett volna azzal, hogy megnyeri a világbajnokságot. Vettel ugyanis az ötödik helyen autózott Valtteri Bottas mögött. Ha Hamilton előz, bajnok, ha Vette előz, akkor Hamiltonnak győznie kellett volna. Végül csak Vettel előzött, így Hamilton címszerzési esélyei gyakorlatilag megsemmisültek erre a hétvégére.
A németnek egyébként nem volt annyira nehéz dolga Bottas ellen, aki az első támadás alkalmával lecsúszott az ívről, tálcán kínálva Vettelnek a biztonságot adó negyedik helyet
. A rajt után még nagyon úgy tűnt, hogy minden Hamilton világbajnoki címéért dolgozik, a végére viszont nagyot fordult a kocka. Valószínűleg azonban nem kell sokáig várni a Mercedes álmainak beteljesülésére, hiszen a következő futam egy hét múlva esedékes, Mexikóban.
Amerikai Nagydíj – végeredmény:
Versenyző | Csapat | Idő | |
1. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1 ó p , mp |
2. | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | +1,281 mp |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | +2,342 mp |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | +18,222 mp |
5. | Valtteri Bottas | Mercedes | +24,744 mp |
6. | Nico Hülkenberg | Renault | +1 p 27,210 mp |
7. | Carlos Sainz | Renault | +1 p 34,994 mp |
8. | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | +1 p 39,288 mp |
9. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | +1 p 40,657 mp |
10. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | +1 p 41,080 mp |
11. | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | +1 kör |
12. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | +1 kör |
13. | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | +1 kör |
14. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | +1 kör |
15. | Szergej Szirotkin | Williams-Mercedes | +1 kör |
16. | Lance Stroll | Williams-Mercedes | +2 kör |
17. | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | kiesett |
18. | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | kiesett |
19. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | kiesett |
20. | Fernando Alonso | McLaren-Renault | kiesett |