Musorujsag
Élő Eredmények

„Igen, sz** helyzetben vagyok” – eltiltás fenyegeti Grosjeant

„Igen, sz** helyzetben vagyok” – eltiltás fenyegeti Grosjeant

RaceFans, Planet F1
Romain Grosejan érzi az eltiltás közelségét, kicsit sem elégedett a büntetőpontok rendszerével. De ki ülne be a Haasba a legrosszabb forgatókönyv esetén?

Egy első körös balesettel indította az Amerikai Nagydíjat Romain Grosjean. Charles Leclerc-be rohant bele hátulról, amiért Mexikóra 3 rajthelyes büntetést kapott. Mellé büntetőpont is járt, amivel a francia már csak 2 egységre van az egyversenyes eltiltást érő 12-től.

Grosjeannak még ezt a hétvégét kell kihúznia újabb vétség nélkül, utána egy, aztán a Brazil Nagydíj után további 2 pontja évül el. „Igen, sz** helyzetben vagyok” – ismerte el, majd bírálni kezdte az egyébként részben az ő 2012-es hibái miatt bevezetett, 2014 óta alkalmazott szisztémát. „Két pont hiányzik. Rendben, egyet a mostani futam után elveszítek, kettőt pedig Brazília után, szóval onnantól már jobbnak tűnik a helyzetem. De van, hogy úgy kapsz büntetőpontokat, hogy azt sem tudod, miért kaptad. Nézhetnénk ezt egy első körös versenybalesetnek is. Igen, hibáztam, mert nem akartam kockáztatni, ezért nem fékeztem kellően erőteljesen, és nem lassultam le a turbulens légáramlatok miatt. Ez az első körben történt, amikor az ilyesmi megesik, és ha minden megmozdulásért kapunk büntetést, akkor a futamok nem lesznek túl izgalmasak.”

„Szerintem már elég büntetés volt az is, hogy tönkretettem a versenyem. A pontrendszerre pedig valóban szükség lenne egy olyan sorozatban, ahol állítólag a világ legjobb versenyzői küzdenek? Nem is tudom. Nézzük a NASCAR-t, ott a versenyzőket úgy háromszor büntetik egész évben” – érvelt.

Romain Grosjean és Charles Leclerc büntetést érő austini balesete (Fotó: Formula1/Twitter) Romain Grosjean és Charles Leclerc büntetést érő austini balesete (Fotó: Formula1/Twitter)

Mint mondta, helyzete már a legutóbbi futamon is meghatározta szemléletmódját, ám abszurd módon éppen az óvatoskodásával keveredett balesetbe. Mexikóban sem lesz egyszerűbb a helyzete. „Próbálok olyan jól viselkedni, amennyire csak lehet. Austinban nem akartam agresszív lenni, elvettem a gázról a lábam a csata során, de zavaros levegőbe kerültem. Bízom a rajtjaimban és abban, hogy minden jól fog menni.”

Abban az esetben, ha Grosjean begyűjtene még két büntetőpontot, ő lenne a mostani pontrendszer első áldozata. Továbbá az első eltiltott önmaga óta, hiszen 2012-ben Monzát is ki kellett hagynia.

De felkészült-e a Haas a legrosszabbra? Günther Steiner csapatfőnök elárulta, nincs tervük az eltiltás lehetőségére, és fogalma sincs, kivel pótolnák Grosjeant. A csapatnak nincs kimondott tartalékosa, a Forma–2-ben versenyző Arjun Maini, valamint a korábban velük tesztelő, de balhéi miatt hamarosan vélhetően távozó Santino Ferrucci nem is jöhet szóba a szuperlicencpontok hiánya miatt. A csapatukkal már szintén tesztelő Antonio Giovinazzi ferrarisként viszont kézenfekvő választás lenne, neki ráadásul nem is lenne ismeretlen a helyzet, hiszen tavaly Pascal Wehrleint is helyettesítette két hétvégén a Saubernél.

„Még nem tudom, mi lenne. Csak akkor megyek át a hídon, ha már odaértem” – mondta az Steiner a problémáról. „Találnánk valakit, nem hagynánk üresen az ülést. Van elég ember itt. De abból indulok ki, hogy nem kap újabb büntetést.”

181026 idotaba MexGP2

Borítókép: Romain Grosjean (Fotó: XPB)

További tartalmak