Musorujsag
Élő Eredmények

A Red Bull a gyengébb, a Toro Rosso az erősebb motorjával versenyez

A Red Bull a gyengébb, a Toro Rosso az erősebb motorjával versenyez

Sky Sports, Autosport
A Red Bull nem, a Toro Rosso-Honda viszont visszatér a legújabb fejlesztésű erőforrásához a hétvégi Brazil Nagydíjon.

Nem akarták, hogy elszédítse őket a magasság, ezért inkább visszanyúltak a megbízhatóbb, jobban ismert motorverziójukhoz. Két hete a Renault és a Honda hasonló taktikát követett a 2250 méterrel a tengerszint fölött fekvő Mexikóvárosban: miután az idei harmadik számú motorjukat még nem sikerült a ritkább levegő jelentette extrém körülményekhez hangolniuk, mind a Red Bullnak, mind a Toro Rossónak le kellett mondania a legerősebb hajtóegysége használatáról a Mexikói Nagydíjon. Versenyképességükre ennek a magaslati körülmények korlátai miatt nem volt komolyabb hatásuk, Max Verstappen simán meg is nyerte a versenyt a 2-es Renault-motorral.

A hétvégén Brazíliába látogat az F1 mezőnye, és miután Interlagos a több mint 800 méterével a naptár második legmagasabban fekvő pályája, kérdéses volt, a legutóbb óvatos két motorgyártó hogyan taktikázik az év utolsó előtti hétvégéjén. Míg a Red Bull a hírek szerint elővigyázatosságból kitart a 2-es Renault-motor mellett, a Honda úgy döntött, neki elég az 1400 méteres szintcsökkenés, és ismét előveszi a ládákból a 3-as motorfejlesztését. Ezt Brendon Hartley is megerősítette. „A legújabb Honda-motorral érkezünk, és tudjuk, hogy az sokkal nagyobb teljesítményre lesz képes. Ezen felül pedig bevetjük az új aerodinamikai csomagot is, amely jobban fekszik a vezetési stílusomnak” – nyilatkozta.

Brendon Hartley (Fotó: XPB) Brendon Hartley (Fotó: XPB)

A csütörtöki sajtótájékoztatón arról is kérdezték, mekkora pontosan a 2-es és a 3-as motor közötti különbség. „Nehéz erre válaszolni, mert az F1-es autók könnyűek az ezer lóerős teljesítményhez viszonyítva, az erőforrás pedig rendkívül összetett, hiszen lényegében három részből áll, melyeket össze kell hangolni. Emellett minden pálya más, mindenütt eltérő leszorítóerőt használunk, más a magasság. A versenyző ezek miatt nehezen érzi a teljesítménynövekedést, de a köridők megmutatják a valóságot. Ez alapján a csapatnál senkinek sincs kétsége afelől, hogy ez egy igazán nagy előrelépés. Mexikóban pedig kissé küszködtünk is amiatt, hogy nem a hármas verziót használtuk, főleg a rajtnál. A hátralévő két versenyen viszont ezt fogjuk használni, és emiatt optimisták lehetünk” – fogalmazott az új-zélandi.

Csapattársa, Pierre Gasly Mexikóban azért kapott hátrasorolásos büntetést, mert pénteken használt egy új verziót a 3-as sorozatból. Erre azért volt szükség, mert az austini motorjának állapota körül kérdőjelek merültek föl, így azt a példányt alapos vizsgálatra visszaszállították Japánba. Bár az derült ki, hogy az a motor is rendben van, a franciának a legutóbbi csere révén így legalább két új erőforrás is a rendelkezésére áll, vagyis magabiztosan várhatja a folytatást. „Már alig várom, hogy ismét a pontokért harcolhassak azok után, hogy az utóbbi két versenyen taktikai célú büntetéseket vállaltunk, ezzel javítva az esélyeinket a szezon utolsó két állomásán” – nyilatkozta az újond, aki legutóbb az utolsó helyről indulva is a pontszerző 10. helyen ért célba.

Borítókép: Brendon Hartley (Fotó: XPB)

További tartalmak