Musorujsag
Élő Eredmények

Nincs még vége: Ricciardót újabb büntetés fenyegeti

Nincs még vége: Ricciardót újabb büntetés fenyegeti

Auto Motor und Sport
Az év utolsó előtti hétvégéjét sem ússza meg a peches Daniel Ricciardo: Brazíliában megint pozíciókat veszít a rajtrácson.

Mexikóban tíz körrel a leintés előtt, a második helyről esett ki Daniel Ricciardo, miután meghibásodott a kuplungja. Bár egy beszállítótól vásárolt alkatrész ment tönkre, a Red Bull magára vállalta a felelősséget. Az ausztrál azóta túltette magát az újabb csalódáson, és jelezte, Brazíliában újra próbálkozik. Balszerencséje viszont a jelek szerint még mindig nem ereszti, hiszen várhatóan büntetést fog kapni.

A Red Bull mérnökei az Auto Motor und Sportnak már csütörtökön jelezték, hogy kuplunghiba következtében probléma adódott Ricciardo turbófeltöltőjével, amit ki kell cserélniük. Mindez 5 rajthelyes büntetést von maga után, így bármennyire is igyekszik majd az időmérőn, a 3-as rajtszámú autó versenyzője a 6.-nál biztosan nem indulhat jobb helyről.

Számára ismerős már a helyzet: Hockenheimben, Monzában és Szocsiban is motoregységek cseréje miatt sorolták hátra, Szuzukában pedig az időmérős motorhibája révén került a mezőny sűrűjébe a rajtrácson.

Normál körülmények között nagyobb esély mutatkozik arra, hogy Ricciardóra a 6.-nál rosszabb helyezés vár, a Red Bullnak ugyanis a mexikói győzelme után meggyőződése, hogy Interlagosban nehezebb hétvége vár rá. Bár a pálya a naptár második legmagasabban fekvő helyszíne, a 800 méteres tengerszint fölötti magasság így sem hasonlítható a két héttel ezelőtti 2200-ashoz, így azt sem várhatják, hogy az újra elfedi a Renault-motorok gyengeségét, és kiegyenlíti a küzdelmet az élen.

Daniel Ricciardo kiesése (Fotó: Formula1/Twitter) Daniel Ricciardo mexikói kiesése (Fotó: Formula1/Twitter)

Sőt, a pálya inkább kihangsúlyozhatja a hiányosságokat. „Itt a teljesítmény a meghatározó. Ezen a pályán kevés kanyar van, így nehéz behozni az egyenesekben összeszedett hátrányt” – magyarázta Max Verstappen, aki kizártnak tartja, hogy normál körülmények mellett az 5-6.-nál jobb helyezésekért harcoljanak. „Egyszerűen nincs elég teljesítményünk. A célegyenes itt nem is csak egy egyenes, még fölfelé is vezet. Folyamatosan fordulsz, és csak még rosszabb lesz attól, hogy csökken a sebességed. A mai autók leszorítóereje miatt ráadásul sok kanyar könnyebbé vált, több padlógázas. Ugyanaz a helyzet, mint Silverstone-ban, ahol pár éve még igazi kanyarok voltak, ma viszont már padlógázasak, ami nekünk hátrány.”

A Red Bull mérnökei úgy látják, mivel itt nem számít annyit a leszorítóerő, a hétvégének a Ferrari vág neki a legjobb esélyekkel. „Kevesebb leszorítóerőjük van, de ez most nekünk nem sokat ér. A középső szakasz túlságosan egybefolyik ahhoz, hogy időt lehessen nyerni vagy veszíteni. Nincsenek kemény féktávok, amik az erősségünket jelentik, és a fordulásnál sem tudunk időt nyerni” – magyarázta az egyik szakemberük, hozzátéve, hogy egyedül a már Austinban és Mexikóban is jó gumikezelésükben bízhatnak.

 

Borítókép: Daniel Ricciardo (Fotó: MTI/EPA)

További tartalmak