Tekintve, hogy az első helyet Lewis Hamilton örökölte meg, Esteban Ocon pedig a Mercedes fiatalja, szinte elkerülhetetlen volt, hogy szülessenek összeesküvés-elméletek arról, hogy a Force India versenyzője nem véletlenül ment neki a Brazil Nagydíj 44. körében az élen haladó Max Verstappennek, aki ezzel elveszítette a futamgyőzelmet. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is olajat öntött a tűzre, és ezen elméletek egyik hangadójává vált a futamot követően.
„Egy Mercedes-versenyző, akinek 2020-ra ülést ígértek, nekimegy a vezető autónak – ez hihetetlen. Ilyet még nem láttam” – sugalmazott szándékosságot a Motorsport-Magazinnak nyilatkozó osztrák. „Mondhatták volna neki azt is, hogy ‘Helló, ez itt az élen álló, új gumikat használ, ne támadd meg!’”
Az ORF-nek hozzátette, hiteltelennek tartja Ocon azon indoklását, hogy vissza akarta venni a körét. „Ez teljesen nevetséges. Ha egy kör hátrányban vagy, nem szabad a vezetővel harcba bocsátkoznod, ilyet csak idióták csinálnak. De ő már az F3 óta idióta, ott is mindig baleseteket provokált ki” – jelentette ki, majd a kérdésre, beszél-e a fiatal versenyzővel, hozzátette: „Én idiótákkal nem állok szóba.”
Ocon végül megkapta a büntetését: 10 másodperces „stop and go” letöltésére kötelezték. Markónak viszont a legsúlyosabb időbüntetési forma is kevés volt. „Egy ekkora idióta csak egy tíz másodperces büntetést kap… Én eltiltást vártam volna” – mondta szigorúan.
A Mercedes szintén osztrák sportigazgatója, Toto Wolff szerint nehéz komolyan venni Marko elméletét és véleményét. „Dr. Marko így látja a világot, és én ezt ennyiben is hagynám” – reagált a Mercedes sajtótájékoztatóján, amikor felolvasták neki honfitársa szavait. „Nem szeretnék erre a szintre süllyedni. Megnyertük az ötödik világbajnoki címünket, szóval ma ünnepelünk” – zárta rövidre a kérdést a Markóval köztudottan ellenséges viszonyban lévő mercedeses.
Az összeesküvés-elmélet egyébként valóban csak Marko számára volt kézenfekvő, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint aligha volt szó szándékosságról. „Ez szerintem csak puszta véletlen, nem hiszem, hogy utasítást kapott. Ennek a két versenyzőnek már van közös múltja, és szerintem Ocon egyszerűen rosszul mérte fel a helyzetet. Körhátrányban volt, még csak pontszerző helyen sem állt, és erre a versenyt vezetővel kezd versenyezni…”
Otmar Szafnauer, a Force India csapatfőnöke ugyancsak elméletgyártásnak nevezte Ocon szándékos mercedeses segítségét. „Egyáltalán nem tudom ezt elképzelni róla. A versenyző a futam alatt nem arra gondol, hogy lesz-e ülése 2020-ban, hanem arra, hogy mi a teendője most. Ilyen egyáltalán nincs. Esteban még meg is kérdezte a rádión, hogy szabad-e visszavennie a körét Verstappentől, mert bizonytalan volt” – védte a franciát.