A Sauber a mezőny legtapasztaltabb versenyzőjének, Kimi Räikkönennek és egyik újoncának, Antonio Giovinazzinak a kettősével vág neki a 2019-es szezonnak, Ericsson pedig – aki többször elmondta, megérti, hogy a svájciak lecsaptak Räikkönenre, és elfogadja, hogy a másik ülés a Ferrari védencéé lett – az IndyCarban érdekelt Schmidt Peterson-csapat pilótája lesz.
A svéd még nem tett le arról, hogy kitérője után visszatérhet az F1-be, és miután Brazíliában pályafutása legjobb kvalifikációs eredményét szállította (hetedik lett az időmérőn), kijelentette, fontos, hogy erősen zárja 2018-at, ezzel üzenve főnökeinek.
„Nem szeretném bezárni az ajtót az F1 előtt, de most Amerikába megyek, már nagyon várom ezt az új kihívást, és el tudom képzelni, hogy hosszabb ideig ott maradok” – nyilatkozta. „De nem akarom lezárni az F1-et. Éppen ezért fontos, hogy bármikor, amikor pályára gurulok, megmutassam, mire vagyok képes. A szezon végén távozom, és meg akarom mutatni a csapatnak, mit veszítenek ezzel. Keményen dolgozom majd, hogy a pályán és azon kívül is jó munkát végezzek, és megmutassam, milyen jó vagyok” – tette hozzá magabiztosan.
Bár a brazíliai időmérős eredményt végül nem tudta értékes pontokra váltani (a rajtnál koccant egyik ellenfelével, autójának pedig megsérült a padlólemeze), és a szezon során többnyire elmaradt csapattársától, Charles Leclerc-től, Ericsson élvezte a 2018-as szezont, melynek második felében a Sauberrel már többször a pontszerző helyezésekért harcolhatott. Ez pedig valódi felüdülés volt számára az előző nehéz évek után.
„Volt egy szezon, a 2015-ös, de annak is csak az első fele, melyben harcolhattunk, később viszont már akkor is szenvedtünk. A többi Forma–1-es szezonomban a mezőny végén voltunk, és nem igazán küzdhettem másokkal. Idén viszont végre volt valami. Egész évben versenyezhettem másokkal. És harcolhattam. Visszatérhettem a csatákba versenyzőként is. Ez szerintem nagyon sokat segített abban, hogy egész évben folyamatosan javulni tudjak, és egyre jobb teljesítményt nyújtsak” – zárta gondolatát.