Az év utolsó futamát már vasárnap leintették, a mezőny azonban nem hagyta el annak helyszínét, Abu-Dzabit, a héten ugyanis mind a 10 csapat részt vett az utolsó gumiteszten, melyen a véglegesítés előtt álló 2019-es prototípusokat tesztelték a Pirelli számára. Saját fejlesztések kipróbálására ugyan nem volt mód, a csapatot váltó versenyzők számára viszont remek lehetőség volt ez a két nap.
Egyikük Charles Leclerc volt, aki 2019-ben már a Ferrari pilótájaként bizonyíthatja rátermettségét. Ami az ismerkedést illeti, a fiatal monacói hamar fölvette a ritmust, hiszen már a délelőtti órákban az élére állt, ráadásul egy olyan idővel, ami gyorsabb volt Sebastian Vettel tegnapi legjobbjánál is…
Leclerc délután tovább javított eredményén, és bár több rivális is gyorsult, elsőségét senki sem veszélyeztette, a 2018-as szezon utolsó pályaeseménye tehát a Ferrari „sikerével” végződött. A vörösök annak is örülhettek, hogy versenyzőjük napja problémamentes volt, így a teljes programot teljesíteni tudták (tegnap délelőtt veszítettek egy kis időt).
A második helyezett, Pierre Galsy is ismerkedett új csapatával, igaz – akárcsak Leclerc esetében –, teljesen számára sem volt idegen a környezet, hiszen korábban is tesztelt már a Red Bull-lal, és első teljes szezonját a bikások második számú alakulatánál húzta le. Ami a tesztnapot illeti, a francia délután két alkalommal is javított, eredménye azonban így is másfél másodperccel elmaradt Leclerc-étől. Panaszkodni persze ő sem fog, hiszen sok időt tölthetett a volán mögött, az idők pedig ezen a teszten talán még kevésbé számítanak, mint a többin.
Lance Stroll akárcsak tegnap, ma is harmadikként zárt: a fiatal kanadai még délelőtt érte el legjobbját, később tehát már nem a rövidebb etapok voltak a Force India figyelmének középpontjában. Noha Stroll ma már teljes napot teljesített (tegnap még osztozott az autón Sergio Pérezzel), csapata továbbra sem jelentette be szerződtetését, noha már jó ideje nyílt titok, hogy náluk fog versenyezni.
Strollhoz hasonlóan a negyedikként rangsorolt Valtteri Bottas is korán megfutotta legjobbját, a mögötte végző Carlos Sainz viszont az utolsó órában volt a leggyorsabb. A McLarennel ismerkedő spanyolt a Renault tesztversenyzője, Artyom Markelov követte, őt pedig George Russell, aki a délutáni órákban vette át a Williamst Robert Kubicától.
Kubica mellett ezúttal egy másik visszatérő is volt a mezőnyben, a Toro Rosso ugyanis ezt a napot Danyiil Kvjatnak adta, aki legutóbb 2017-ben dolgozott velük, jövőre viszont ismét igazolt pilótájuk lesz. Visszarázódása jól kezdődött, az orosznál több kört ugyanis senki sem futott az utolsó tesztnapon, amit egyébként délután egy piros zászlós szakasz erejéig megszakítottak, Antonio Giovinazzi alatt ugyanis megállt a Sauber. A svájciak tehát a keddi tesztnaphoz hasonlóan a mait is egy műszaki hibával zárták (tegnap Kimi Räikkönen volt kénytelen félreállni füstölgő autójával).
A mai napon tehát elbúcsúztak a 2018-as versenyautók, és a csapatok a kétnapos „túlóra” után végre megkezdhetik majd téli pihenőjüket, igaz, teljesen azért nem áll le az élet, hiszen gőzerővel kell dolgozniuk új versenygépeiken, melyekről januárban/februárban hull majd le a lepel, mielőtt megteszik első köreiket Barcelonában, az első téli teszt alkalmával, február 18-án.
Az abu-dzabi gumiteszt 2. napjának végeredménye:
Az abu-dzabi gumiteszt 2. napjának végeredménye:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
Gumi |
1. |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:36,450 |
|
135 |
5-ös keverék* |
2. |
Pierre Gasly |
Red Bull-TAG Heuer |
1:37,916 |
+1,466 |
129 |
5-ös keverék* |
3. |
Lance Stroll |
Force India-Mercedes |
1:38,044 |
+1,594 |
122 |
hiperlágy |
4. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:38,448 |
+1,998 |
143 |
5-ös keverék* |
5. |
Carlos Sainz |
McLaren-Renault |
1:38,547 |
+2,097 |
150 |
5-ös keverék* |
6. |
Artyom Markelov |
Renault |
1:38,590 |
+2,140 |
129 |
hiperlágy |
7. |
George Russell |
Williams-Mercedes |
1:38,836 |
+2,386 |
38 |
hiperlágy |
8. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Honda |
1:38,862 |
+2,412 |
155 |
5-ös keverék* |
9. |
Louis Delétraz |
Haas-Ferrari |
1:40,154 |
+2,619 |
117 |
5-ös keverék* |
10. |
Robert Kubica |
Williams-Mercedes |
1:40,265 |
+3,815 |
56 |
hiperlágy |
11. |
Antonio Giovinazzi |
Sauber-Ferrari |
1:40,435 |
+3,985 |
128 |
5-ös keverék* |
*a leglágyabb 2019-es prototípus