Whiting: A magas kerékvetővel a lealacsonyító büntetéseket kerültük el

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting állítja, Abu-Dzabiban azért helyeztek szokatlanul magas kerékvetőt az utolsó kanyar mellé, hogy a hétvége során ne kelljen a Forma–1 számára „lealacsonyító” büntetéseket osztani.

Max Verstappen (Fotó: Formula1/Twitter)

A szóban forgó magasított kerékvető több versenyzőnek is megnehezítette a dolgát (magát az elemet pedig a pénteki szabadedzések után javítani kellett, a teteje ugyanis megrongálódott a sok kontakttól), és bár voltak, akik kritizálták, mondván adott helyzetben veszélyes lehet, azt a többség elismerte, a rázókő „elvégezte” a dolgát.


Vagyis megakadályozta, hogy a mezőny tagjai levágják a pályát az említett szakaszon. A téma kapcsán az FIA versenyigazgatója is elmondta, szükség volt a kerékvetőre, hiszen mindenképpen ki akarták kényszeríteni, hogy a pilóták tiszteletben tartsák a pálya határait.




Charlie Whiting (fotó: XPB) Charlie Whiting (fotó: XPB)


És egyúttal el akarták kerülni a vitatott büntetéseket is. „Nem az az ember vagyok, aki azt mondja, minden egyes pályaelhagyást büntetni kell” – jelentette ki. „Ez zéró tolerancia volna. Azt pedig többször elmondtam már, hogy a pálya elhagyása önmagában nem ér büntetést. Csak az, ha valaki előnyt szerez a pálya elhagyásával” – hangsúlyozta.


„Azt próbáltuk elérni, hogy ha egy versenyző elhagyja a pályát, azzal ne jusson előnyhöz, hanem inkább veszítsen időt azzal. A 20-as és a 21-es kanyar közötti rázókő jól működött. Ha bármelyik versenyzőt megkérdeznék, szerzett-e előnyt a pálya elhagyásával azon a ponton, azt mondaná, nem. Tehát pontosan az történt, amit szerettünk volna. Általánosságban véve azt akarjuk, hogy a pálya kikényszerítse a határok betartását. Nem akarjuk, hogy a bíráknak minden egyes pályaelhagyást vizsgálniuk kelljen. Ez fárasztó, és lealacsonyító a sport számára” – magyarázta.


A szakember elmondta, nem volt mindig, minden helyszínen ilyen egyszerű a pályaelhagyás problémájának a megoldása. „Nehéz helyzetben voltunk ott, ahol motorversenyek is vannak. Ilyenkor azt kell kérnünk, hogy ideiglenes kerékvetőeket helyezzenek el, melyek megfelelnek a motorosok számára. Ezzel több pályán is találkoztunk. A pályáknak sok dolguk van az átalakítással, és azzal, hogy mindenki számára jó megoldást találjanak. De a kettős kerékvetők esetében sikerrel jártunk. Büntetik az autósokat, és a motorosok is elégedettek ezekkel” – fogalmazott.