Bár 2019-ben ő lesz az egyik zöldfülű a Forma–1-ben, Giovinazzi számára nem ismeretlen a királykategóriában való versenyzés, tavaly ugyanis Ausztráliában és Kínában is ő helyettesítette a sérült Pascal Wehrlein, igaz, a körülmények miatt egyik hétvége sem volt „teljes” számára. Ezért gondolja úgy, hogy az akkori tapasztalatok nem fogják segíteni a következő szezonban.
„Sajnos ez már nagyon régen volt. A tavalyi szezon kezdetét!” – felelte, amikor arról kérdezték, a segítségére lesznek-e a szóban forgó tapasztalatok, amikor a következő idény elején ténylegesen is nekivághat királykategóriás pályafutásának.
„Ausztráliában nem volt teljes a hétvégém, hiszen csak szombaton csatlakoztam a csapathoz. Kínában aztán az időjárás miatt kiesett az első és a második szabadedzés, szóval akkor is csak a harmadik gyakorlással kezdtem. Nehéz volt így hozzáállni a versenyekhez. A következő év ebből a szempontból szerencsére könnyebb lesz, hiszen ott lesznek a téli tesztek is Barcelonában, ezeknek köszönhetően pedig sokkal felkészültebb leszek majd” – magyarázta.
Bár szabadedzéseken a Haasszal és a Sauberrel, teszteken pedig a Ferrarival is részt vett a tavalyi Kínai Nagydíj óta, Giovinazzi futamon csak egyszer indult: az idei Le Mans-i 24 óráson a vörösök GT-csapatával. A GP2-es bajnokság (ez a Forma–2 jogelődje) 2016-os ezüstérmese ennek kapcsán elmondta, nagyon hiányzik már neki a versenyhétvégékkel járó nyomás.
„Már alig várom, hogy újra versenyezhessek. Már nagyon hiányzik a versenyhétvégékre jellemző nyomás, és nagyon hiányoznak már a vasárnapi versenyek is. Most nyugodt vagyok a munkámmal, amit már az első szabadedzésen elvégzek, jövőre viszont valós nyomás lesz a vállamon. Nagyon kemények lesznek az első versenyek. Egy világbajnok lesz a csapattársam, aki nagyon sok évet lehúzott már az F1-ben. Folyamatosan, versenyről versenyre kell majd fejlődnöm, és az év végén majd látható lesz, jól végeztem-e a munkám, vagy sem” – zárta gondolatát.