Nyolc hónap után visszatért Räikkönen elütött szerelője

A vártnál hosszabbra nyúlt rehabilitáció után újra munkába állt a Ferrarinál a Kimi Räikkönen által a bahreini kerékcserekor elütött szerelő.

Kimi Räikkönen a balul elsült bahreini kerékcseréje után (Fotó: XPB)

A vártnál hosszabbra nyúlt a kihagyás Francesco Cigarini számára. A korábban többek között Michael Schumacherrel is dolgozó (egyébként pedig a Sebastian Vettel csapatát erősítő) olasz szerelő nevét április 8-án ismerhette meg a világ, az idei Bahreini Nagydíj vasárnapján. Cigarini Kimi Räikkönen autóján segédkezett a kerékcserénél, amikor egy téves zöld jelzés után a finn versenyző úgy adott gázt, hogy a hátsó kereke még nem volt a helyén, az előtt pedig ott állt a szerelő. A vörös autó telibe találta Cigarinit, akit kettős lábtöréssel szállítottak kórházba.


Másnap sikeres műtétet hajtottak végre bal lábán, melyet combtól a talpáig begipszeltek, majd április 13-án már haza is térhetett Olaszországba. Csapata akkor még azt jósolta, hogy az év második felére visszatérhet hozzájuk, ám erre végül nem került sor. Cigarininek nyolc hónapot kellett kihagynia a rehabilitáció elhúzódása miatt, ám most újra munkába állt.


Az Instagramon jelentkezett be szerdán egy, a Ferrari maranellói gyára előtt készült fotóval, és közölte, ismét felvette a munkát. „Visszatérés. Az első nap az iskolában teljesítve! Köszönöm mindenkinek, köszönöm a családomnak! Átvészeltem az elmúlt nyolc hónapot, most ideje előre tekinteni. Továbbra is pozitív maradok” – írta a szerelő, aki az őt elütő Räikkönennel már többet nem dolgozhat együtt, hiszen a finn 2019-től a Sauber versenyzője. Az egyelőre kérdéses, Cigarini a versenycsapatban és a kerékcserélők között is újra helyet kap-e.




Francesco Cigarini a Ferrari-gyár kijáratánál (Fotó: Instagram) Francesco Cigarini a Ferrari-gyár kijáratánál (Fotó: Instagram)


A Ferrari 50 ezer eurós büntetést kapott az FIA-tól a Cigarini balesetét előidéző kerékcsere miatt, a vizsgálatok során pedig kiderült, a bajt az okozta, hogy a kereket rögzítő szerelői előbb a rossz irányba állította kerékkulcsát, és miután módosította a forgásirányt, a rendszer úgy érzékelte, hogy a kereket már rögzítették is, ezért zöld jelzést adott az indító lámpát kezelő szerelőnek. A Ferrari Bahrein után változtatott a szisztémáján, egy újabb szenzor bevetésével biztosította, hogy ne érkezhessen téves jelzés a kerékpisztolytól, emellett a procedúrán is módosított, és a szerelőknek azt is megtiltotta, hogy a kerék útjába álljanak a művelet közben.