Brawn: Agresszíven reagálunk, ha nem jönnek be az új szabályok

A Forma–1 vezetői azonnal és agresszíven fognak reagálni, ha a 2019-es szabályok nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket – jelentette ki a királykategória sportigazgatója, Ross Brawn, aki a következő évadokra egyfajta 2021 előtti főpróbaként tekint.

A verseny rajtja (Fotó: XPB)

A versenyzők régóta panaszkodnak már arra, hogy a jelenlegi autókkal nehezen tudják követni egymást, így pedig az előzés is roppant bonyolult. A sportág vezetői ezen szeretnének segíteni a 2019-es technikai szabályokkal (melyekhez komoly reményeket fűznek): módosítanak a légterelőkön, hogy egyszerűbb legyen a követés és a manőverezés.


Noha a szabályalkotók bíznak az új regulákban, több csapatvezető is kétségbe vonta, hogy a változások érezhető hatást gyakorolnak a futamokra. Brawn nemrég jelezte, ők is számolnak ezzel a lehetőséggel, és ha szükség lesz rá, agresszíven reagálna majd.




Ross Brawn (fotó: XPB) Ross Brawn (fotó: XPB)


Elmondta, a mostani módosítások egyébként is egyfajta előfutárai a komolyabb, 2021-es szabályváltozásoknak, ezért mindenképpen fontos lesz megtudniuk, melyik irány a legjobb a futamok izgalmasabbá tételének szempontjából. „Amit ebből az aerodinamikai projektből megtanulunk, az nagyon fontos lesz a következő, nagy lépéshez” – nyilatkozta Brawn. „Fontos kiemelni, hogy egy egész irányvonalról van szó, nemcsak egy egyszeri megoldásról” – tette hozzá.


„Ha nem érjük el azt ezekkel a változásokkal, amit el akartunk érni, akkor, tanulni fogunk belőle és folytatjuk a változtatások egy másik fázisával, és ezt addig folytatjuk, amíg el nem érjük, hogy jobban lehessen versenyezni ezekkel az autókkal. Mert most nem lehet. Jó látni, hogy a csapatok hajlandóak fejlődni és más irányba menni, mert nem 2021-ben akarunk erre ráébredni” – magyarázta.


Ami a 2019-es változásokat illeti, Brawn továbbra is hiszi, hasznosak lesznek. „Amíg nem gurulnak pályára az autók, nem tudjuk, milyen hatásuk lesz, de a becsélések szerint 20 százalékos javulást érhetünk el. Szóval nagyjából az egynegyedét érjük el annak, amit szeretnénk. De nem csak egy megálló van az úton. Nem arról van szó, hogy most ezt most megtesszük és akkor máson már nem is változtatunk” – hangsúlyozta.


Végül kiemelte, bár a csapatok már most tudni akarják, mire készüljenek 2021-ben, ő nem akarja hamar kiadni az új szabályokat, akkor ugyanis a nagyobb csapatok előnybe kerülhetnek. „Nem szeretnénk, hogy a komolyabb erőforrásokkal rendelkező csapatok előnyhöz jussanak. Persze, ez kettős, és meg kell találni az egyensúlyt, hiszen érvényes érv az, hogy minél később ismertetjük a szabályokat, annál nagyobb erőfeszítésre lesz szükség a csapatoktól. Lesz nagyjából egy évük a tervezésre. Ez szerintem a helyes időkeret” – zárta gondolatát.




Az F1 2021-es koncepciója (fotó: Formula1.com) Az F1 2021-es koncepciója (fotó: Formula1.com)