Jelentős módosításokat terveznek a monzai vonalvezetésen

Komoly változtatásokat tervez végrehajtani tradicionális pályáján a Forma–1 egyik legrégebbi helyszínének számító Monza.

Monza (Fotó: XPB)

Egyelőre még nem biztosította be a 2019 utáni jövőjét az Olasz Nagydíj helyszínéül szolgáló versenypálya, ám a futamot szervező olasz szövetség, az ACI elnöke máris egy hosszabb távú fejlesztési projektet mutatott be, melynek keretében a vonalvezetésen is jelentősen változtatnának.


Angelo Sticchi Damiani egy 100 millió eurós befektetés kilátásba helyezésével igyekezett javítani az esélyeiket a hosszabbításra a Liberty Mediánál. A nagy pályafelújításba az 1922-ben létesítmény százéves évfordulója apropójából vágnának bele, így a projekt 2022-re zárulna le.


Damiani előrebocsátotta, hogy eltávolítanák a jelenlegi vonalvezetés három sikánjának egyikét (vélhetően a másodikat, amelyben idén Sebastian Vettel és Lewis Hamilton ütközött), hogy méltóak maradhassanak a "Sebesség temploma" névhez, emellett módosítanák a Lesmo-kanyarok második jobbosának vonalvezetésén is. Ez utóbbi viszont valójában visszatérés lenne egy korábbi verzióhoz, hiszen az 1994-es biztonsági módosítás előtti gyorsabb kanyarváltozatot szeretnék rekonstruálni. Ez nem ígérkezik egyszerű vállalkozásnak, mivel így a bukóteret is növelniük kéne, a fák viszont útban vannak.




Sebastian Vettel és Lewis Hamilton ütközése (fotó: Formula1/Twitter) Sebastian Vettel és Lewis Hamilton ütközése a második sikánban (Fotó: Formula1/Twitter)


További terv, hogy összességében kiszélesítenék a pályát. Az FIA 12 méteres szélességet ír elő, ám mivel Monza régi építésű helyszín, kivételt élvez e szabály alól. Emellett új bekötőutakat építenének, a paddockba vezető részeket is modernizálnák, kiszélesítenék, és még egy új lelátót is felhúznának, mely a mostani főtribünt váltaná. Damiani kiemelte, a korábbi vonalvezetést is összekapcsolnák a régivel, mely együttesen egy 10 kilométeres pályavonalat adhatna.


Mindez ugyanakkor egyelőre nem több puszta tervezgetésnél, tudniillik még az sem egyértelmű, honnan fogják előteremteni a megújuláshoz szükséges pénzt. Damiani erről nem túl meggyőzően csak annyit mondott: „Valahonnan finanszírozni fogjuk ezt.”


Az olasz a helyi régió segítsége mellett a Libertytől is engedményt vár: az esetleges új megállapodásuk keretében a beruházásukért cserébe kedvezőbb jogdíjakat szeretne kiharcolni a futamnak.