Számít Räikkönen segítségére az újdonsült csapattárs

Jövő évi csapattársa máris hosszabb eszmecserét folytatott Kimi Räikkönennel, aki szerinte segítőkész lesz az újoncévében.

Antonio Giovinazzi és Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)

Antonio Giovinazzi számára a többiekénél valamivel korábban megkezdődött a 2019-es felkészülés, hiszen már az év utolsó hétvégéin rendszeresen tesztelhetett pénteki szabadedzéseken jövő évi munkaadójánál, a Saubernél. A szezon lezárultával aztán Abu-Dzabiban Kimi Räikkönen is pályára vitte a svájciak autóját, és a kétnapos gumiteszt során Giovinazzinak így nemcsak a csapattal, de új csapattársával is alkalma nyílt ismerkedni – jóllehet miután a Ferrari szimulátorosa volt, a kapcsolat már eddig is megvolt közöttük.


„Charles Leclerc azt mondta, ő időről időre beszélgetett Vettellel, Kimivel viszont csak keveset. A tesztnapon én viszont sokat beszélgettem vele, olyan sokat, mint még soha” – mesélte az olasz reménység a Sky Italiának.


Giovinazzi első tapasztalatai alapján biztosra veszi, hogy első teljes F1-es évében a finn rutinjára is támaszkodhat, ha szükség lesz rá. „Kimi nagyon motivált az új kihívás miatt, és miután világbajnok és futamgyőztes, segíteni fog a fejlődésben, nem fogja megtagadni tőlem a segítséget.”




Kimi Räikkönen (Fotó: XPB) Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)


Az olasznak nem a márciusi melbourne-i lesz az első versenye, hiszen 2017-ben a sérült Pascal Wehrlein helyetteseként már teljesített két futamot a Sauber színeiben. Ausztráliában mindenféle felkészülés nélkül 12. lett, Kínában viszont egy vezetői hiba miatt kiesett. Azóta sehol sem versenyzett, kizárólag a Ferrari szimulátoros munkájának szentelte az idejét, emellett pedig alkalmi tesztlehetőségeket kapott a Haasnál és a Saubernél.


Érzése szerint nem esett ki a gyakorlatból. „A szimulátorban hetvenötezer kilométert teljesítettem” – emelte ki a pályán eközben a Ferrarival 1110, a Sauberrel pedig 1865 kilométert futó versenyző, akinek emellett oroszlánrésze volt abban is, hogy a Scuderia idén többször is talpra tudott állni egy-egy rosszul sikerült pénteki edzésnap után. „Ha Seb vagy Kimi elégedett volt a munkámmal, az számomra mindig felért egy valóságos győzelemmel.”


Bár a Sauber gyárától nem messze lakó Räikkönenhez képest távolabb, Monacóban él, Giovinazzi így is sok időt tervez eltölteni a hinwili központban, és intenzív télre készül. „Az első versenyen sokat kell majd tanulnom. Szerencsére Kimi segítségemre lesz majd a nagy tapasztalatával.”


Räikkönen a teljesítménye megítélése szempontjából is remek támpont lesz – ám alighanem a finn mellett a szintén a Ferrari Akadémián edződő elődhöz, Charles Leclerc-hez is fogják majd viszonyítani őt, ami azért a monacói remek éve után jelent majd némi nyomást. „Én csak magamra fogok koncentrálni, versenyről versenyre fogok haladni. Mérleget pedig csak a szezon végén tervezek vonni Charles-lal nem beszéltünk sokat, így inkább magamra kell hagyatkoznom. A vele való összevetés pedig nem egyszerű, hiszen más csapattársam lesz, mint neki, év elején pedig jobb autóban fogok ülni, mint ő az idei szezon elején. Egy csapat sem fejlődött annyit, mint a Sauber, amely Melbourne-ben még az utolsó előtti rajtsorban állt, az utolsó versenyre viszont a negyedik leggyorsabb csapat lett.”




Antonio Giovinazzi (Fotó: XPB) Antonio Giovinazzi (Fotó: XPB)


Ha az Alfa Romeo által támogatott gárda fejlődése továbbra is töretlen lesz, Giovinazzi szerint reális célkitűzés számukra Räikkönennel, hogy harcba induljanak a középmezőny legjobb helyezéséért. „Tudom, hogy ez nagy cél számunkra, de képesnek kell lennünk harcba szállni az alsó ház legjobb helyezéséért. Még úgy is, hogy a Renault gyári csapatként lesz az ellenfelünk.”


Giovinazzi hozzátette, a Ferrari garázsában eltöltött idő és a Maranellóban végzett munka nagy hasznára válhat első teljes királykategóriás évében, a vörösöktől pedig továbbra sem kíván elszakadni, jóllehet a belátható jövőben nemigen látni esélyt arra, hogy üresedés legyen a csapatnál. „A Ferrari-mérnökökkel végzett munka során sokat tanultam, a visszajelzéseim pedig egyértelműen javítottak az autón. A Ferrari mindig is a részem marad, hiszen ők juttattak el odáig, ahol most tartok.”