Nőtt az F1-es versenyek nézőszáma – a Hungaroring is az élmezőnyben

A kereskedelmi jogok tulajdonosának kimutatása szerint több néző látogatott ki az F1-es versenyekre 2018-ban, mint 2017-ben. Magyarország a leglátogatottabb és a legnagyobb növekedést elérő helyszínek közé tartozott.

Silverstone (Fotó: XPB)

Közzétette a 2018-as F1-es nagydíjak nézőszámairól készített statisztikáját a FOM. A Forma–1 jogtulajdonosának adatai szerint az idei 21 futamon a hétvégék egészét figyelembe véve összesen 4 093 305 néző látogatott ki a versenypályákra, és ez közleményük szerint 7,83%-os abszolút növekedést jelent 2017-hez viszonyítva.


A versenyenkénti átlagnézőszám 2018-ban 194 919 lett, amivel a jelentés szerint 2,7%-os növekedés történt.


Más kérdés, hogy a számok körül van némi gubanc, hiszen az F1 egy éve ilyenkor közzétett 2017-es jelentésében 4 071 400 fős össznézőszámot említett, és mivel abban a szezonban csak 20 verseny volt, ez futamokra lebontva a mostaninál jobb, 203 570 fős átlagnézőszámot jelent. Az eltérést a tulajdonos azzal magyarázza, hogy tavaly óta korrigálniuk kellett bizonyos látogatottsági adatokat. (Már csak az a kérdés, ezek alapján az ideiek mennyire tekinthetők pontosnak…)


Sean Bratches, az F1 kereskedelmi ügyekért felelős igazgatója mindenesetre elégedett az idei számokkal. „Futamonként közel kétszázezer néző, a vasárnapi versenyeken több mint nyolcvanezer – ez azt bizonyítja, hogy a magas számok felveszik a versenyt más nagy sportesemények számaival, és megerősítik a növekedési tendenciánkat. Az egész nagydíjesemény – beleértve a Forma–1-es versenyt, minden betétfutamot és rendezvényt – nagyszerű élményt kínál a szurkolók számára, és ezt a nézőszámok és a kutatásaink is igazolják. Hisszük, hogy a Forma–1-ben óriási potenciál van, amit még mindig nem aknáztunk ki teljesen, és azon vagyunk, hogy tovább javítsuk a szurkolói élményt a jövőben” – fogalmazott az amerikai.




Valtteri Bottas (Fotó: XPB) Valtteri Bottas (Fotó: XPB)



Silverstone a legnépszerűbb, a Hungaroring az élmezőnyben


Az idei versenyek közül a legnagyobb nézőszámot a teljes hétvége és a versenynap tekintetében is a Brit Nagydíj érte el. Silverstone-ba összesen 340 ezer fő látogatott ki, míg vasárnap 140 500. Ezzel az angolok éppen csak megelőzték a szervezés szempontjából az FIA által az év legjobb versenyeként díjazott Mexikói Nagyíjat, ahol összességében 334 946, vasárnap pedig 135 407 nézőt számláltak. (Azért itt is érdemes kiemelni, hogy míg a britek nézőszáma egy kerekített érték, a mexikóiaké pontos.)


A vasárnapokon a 21 futamon összesen 1 702 959 néző ült föl a lelátókra, ami 81 093-as futamonkénti átlagot jelent. A teljes hétvége során összesen hét helyszínen számoltak 200 ezer fő fölötti látogatottságot, és hazánk is köztük szerepelt – Nagy-Britannia, Mexikó, Ausztrália, az Egyesült Államok, Szingapúr és Belgium után.


A Hungaroring látogatottsága egyébként 2017-hez képest is látványos növekedést produkált, és Azerbajdzsán, Ausztria, Bahrein, Kanada, valamint Japán mellett a mi futamunk érte el a legnagyobb növekedést az egy évvel ezelőttihez képest.




Lewis Hamilton szurkolói Silverstone-ban (Fotó: XPB) Lewis Hamilton szurkolói Silverstone-ban (Fotó: XPB)


Az F1 közleményében kiemelte, hogy a 2017 után elveszített Maláj Nagydíj korábbi nézettségi mutatói nem érték el az idei két új (visszatérő) verseny, a Francia Nagydíj és a Német Nagydíj népszerűségét. Mindkét új versenyen nagyobb nézőszámot (150 ezer és 165 ezer fő a tejes hétvégén) regisztráltak, mint a kieső sepangin, ami a sportág tulajdonosa szerint üdvözlendő előrelépés.


A futamok helyszínein eközben a szurkolók elégedettségét is felmérték, és a FOM szerint ezen a téren is fejlődés mutatkozik. „A 16 azon helyszínből, melyen kutatást végeztünk, 15-ön a nézők 70%-a nagyon élvezetesnek nevezte a kapott élményt” – állt a beszámolóban.