Musorujsag
Élő Eredmények

Problémákba ütközött a Red Bull és a Honda?

Problémákba ütközött a Red Bull és a Honda?

Auto Bild, Autosport
Az optimista nyilatkozatok ellenére nem zajlik teljesen zökkenőmentesen a Honda és a Red Bull 2019-es felkészülése. Az Auto Bild Motorsport szerint a japánok több külsős segítőnek is ajtót mutattak.

Múlt év végi jó formáján és a Honda utolsó motorfejlesztésének eredményei láttán alaposan fölbátorodott a Red Bull, és elkezdte azt hangoztatni, hogy már első közös évükben harcba szállnának a bajnoki címért a Hondával. Helmut Markóék a japánok lendületét és motorerejét látva lehetségesnek tekintik a nagy ugrást, optimista nyilatkozataik pedig nagy magabiztosságot is sugallnak.

A hírek szerint azonban így is szembesültek már bizonyos döccenőkkel a 2019-es felkészülés során. A német Auto Bild Motorsport arról számolt be, hogy a Honda a közelmúltban felbontotta együttműködését a grazi AVL nevű céggel, mely a különböző hajtóegységek fejlesztésére és szimulációs technológiákra szakosodott, s mely korábban többek között a Ferrarinak is segített fejleszteni az F1-es motorját. A jól felszerelt tesztpadjaival a világ legnagyobb független szimulációs cégének számító AVL infrastruktúráját már jó ideje használta a Honda, kapcsolatuknak pedig a német lap szerint az cég projektvezetőjével támadt konfliktusuk vetett véget. Úgy tudni, korábban ugyanezen szakemberrel került ellentétbe a Ferrari is, amely ezek után szintén hátat fordított partnerének.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a lapnak az AVL-lel történt szakítás tényét megerősítette, emellett azt is elárulta, hogy a Honda már a Red Bullhoz közel álló másik szakemberrel, Mario Illiennel sem működik együtt. Az Ilmor motorguruját korábban a Red Bull vonta be a Renault F1-es motorprojektjébe is, majd miután a franciáknál betöltött tanácsadói mandátuma lejárt, a Hondának próbált segíteni a belső égésű motor fejlesztésében, valamint annak jellemző, a motorteljesítményt korlátozó vibrációs problémáinak felszámolásában. Nagy áttörést viszont nem ért el.

Honda (Fotó: XPB) Honda (Fotó: XPB)

Bár a Red Bull korábban a Honda nyitottságát és a külsős szakemberek közreműködését is a szebb közös jövő melletti érvként hangoztatta, Marko most mégis kisebbíteni igyekezett a szakítások jelentőségét. „Már megtettük a szükséges lépéseket” – mondta például az Illien által megoldani nem tudott probléma kapcsán, mely nem aggasztja őket.

Marko továbbra is hiszi, hogy a Hondával jobbak az esélyeik, mint a Renault-val lettek volna. „A Honda már megelőzte a Renault-t, 2019-ben pedig még jobb lesz. Itt van nekünk Max Verstappen is, tehát mindenünk adott ahhoz, hogy célt érjünk” – jelentette ki.

Először duplázik a Honda

A Honda számára eközben a Red Bull-lal való együttműködésen túl más szempontból is újdonságot jelent 2019, hiszen visszatérésük óta most először látnak el motorral egyszerre két istállót is. Legutóbb hasonlóra 2008-ban volt példa, amikor saját gyári csapatuk mellett a Super Agurinak biztosítottak erőforrást.

Helyzetüket megkönnyíti, hogy a Red Bull és a Toro Rosso idén a közös motor miatt szorosabbra fűzi együttműködését, így a faenzai autók hátulja és az első felfüggesztés bizonyos részei is megegyeznek majd a testvércsapatéval, míg bizonyos területeken a Red Bull korábbi alkatrészeit fogják használni.  Ez biztosítja, hogy nem kell többféle megoldáshoz fejleszteniük, és így nyernek kétszer annyi adatot, mint eddig.

„Ez nagy előny lesz” – állapította meg Tanabe Tojoharu, a gyártó technikai igazgatója. „Nem lesz szükség külön kommunikálni a két csapattal, és teljesen elkülönített kérések sem lesznek. Ilyen helyzetben még nem voltunk. Természetesen eltér majd az autójuk tervezése, és kell alkalmazkodnunk ehhez, de nagy változtatásra nem lesz szükség.”

A fejlesztésüket viszont tovább gyorsíthatja, hogy már négy autóban használhatják motorjaikat. „Elméletben dupla annyi adat áll majd a rendelkezésükre. Nemcsak a pálya szélén, a fejlesztés terén is. A Red Bull révén most egy teljesen új csapattal, egy másik filozófiával, más munkamódszerrel is megismerkedhetünk, több információra és tudásra fogunk szert tenni, ami hasznos lesz számunkra.”

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak