Már karácsony előtt döntött a Ferrari új csapatfőnökéről

Már karácsony előtt eldöntötte a Ferrari vezetősége, hogy leváltja F1-es csapatuk főnökét. Piero Ferrari megindokolta a cserét, és a további változásokról szóló pletykákra is reagált.

Ferrari (Fotó: XPB)

Csak hétfőn vált hivatalossá, hogy 2019-től Maurizio Arrivabene helyett Mattia Binotto lesz a Ferrari F1-es csapatfőnöke. Arrivabene szerződése a múlt év végén járt le, és mint azt a márkát alapító Enzo Ferrari fia, Piero a La Gazzetta dello Sportnak adott interjúban elárulta, valójában már ezt megelőzően elhatározták, hogy személycsere lesz az istálló élén.


„Az egész karácsony előtt történt, de bizonyos okok miatt úgy döntöttünk, nem jelentjük még be a döntésünket. Nem szeretnék részletekbe bocsátkozni, már csak azért sem, mert én csak egy részvényesként beszélhetek, de annyit elmondhatok, hogy volt a tagok és John Elkann között vita, ám a végén úgy jártunk el, ahogy a Ferrari érdekeinek a legjobb” – fogalmazott az olasz.


Úgy tudni, a cserét Elkann elnök szorgalmazta leginkább, aki ezzel a Kimi Räikkönen, Charles Leclerc csere után újra megvalósított egyet a múlt nyáron elhunyt elődje, Sergio Marchionne távlati terveiből. A kemény kezű előző vezető már jó ideje fontolgatta Arrivabene félreállítását, ahogy az is tudható volt róla, hogy nagyobb szerepet szánt Binottónak.


Piero Ferrari mindazonáltal igyekezet elhatárolni mostani döntésüket az előző elnöktől, és nyomatékosította, nem az ő kívánságait, hanem a csapat érdekeit nézték. „Mindenki azt hajtogatja, hogy Marchionne tervét követtük, de mi csak szerettük volna megtartani a folytonosságot technikai fronton, mégpedig anélkül, hogy bármiféle zavart keltenénk a Scuderia struktúrájában. Számunkra a technikai téren meglévő állandóság volt a legfontosabb, és e tekintetben számíthatunk Binotto hozzáértésére, mely alapvető fontosságú” – magyarázta.




Maurizio Arrivabene, Sergio Marchionne és Mattia Binotto a Ferrari karácsonyi partiján (Fotó: Ferrari) Maurizio Arrivabene, Sergio Marchionne és Mattia Binotto a Ferrari 2017-es karácsonyi partiján (Fotó: Ferrari)


Bár Binotto kinevezését a szakma észszerű és helyes lépésnek tekintette, az egyelőre kérdés, hogy a mérnök a most legfontosabb feladatnak számító csapatszervezésen túl hogyan boldogul majd az új szerepkörével járó egyéb teendőkkel. Az 1970-es évek sikeres tervezője, Mauro Forghieri óta nem volt példa arra, hogy a vörösök csapatvezetői feladattal bízzanak meg egy mérnököt vagy technikai igazgatót. Ferrari szerint a gárdának most azonban egyértelműen erre van szüksége. „Nos, két különböző korszakról beszélünk, nem lehet őket összehasonlítani. Manapság ezer embernél több alkotja a csapatot, és a technikai oldal élvez elsőbbséget, ehhez az oldalhoz pedig Mattia nagyon ért.”


Egyelőre az is kérdéses, hogy Binotto kinevezésével a belviszályok után nyugalom költözik-e Maranellóba. A szóbeszéd szerint az ügyvezető igazgató, Louis Camilleri alatt is inog a szék, mivel az igazgatótanácsból nem mindenki elégedett az eddigi munkájával. Arrivabene elbocsátása bizonyos fokig Camilleri súlytalanságáról is árulkodik, hiszen ők ketten jó barátok, és ügyvezetőként ő aligha szorgalmazta a csapatfőnök leváltását. (Hasonló lehetett a helyzet Kimi Räikkönennel is, akinek szintén a barátja.)


Az olasz Motorsport már az esetleges utódjelöltekről is találgatni kezdett. Bedobta például a korábbi F1-es csapatfőnök, Stefano Domenicali visszatérésének lehetőségét. A jelenleg a Lamborghinit irányító olasz remek viszonyban áll Binottóval, akivel a Schumacher-korszakban együtt haladtak fölfelé a ranglétrán, és akár jó kiegészítése is lenne neki. Emellett annak az Alfredo Altavillának a visszatérését is lehetségesnek tartják, aki Marchionne jobbkezeként vált ismertté, ám elhagyta a céget, miután Mike Manleyt nevezték ki a Fiat-Chrysler élére.




Louis Camilleri (fotó: Ferrari) Louis Camilleri (Fotó: Ferrari)


Piero Ferrari Camilleri személye kapcsán igyekezett elejét venni a találgatásoknak. „Annyit mondhatok, hogy adnunk kell időt Louis Camillerinek, aki még csak most érkezett. Kétségkívül megvan a saját stílusa, és ez eltér Marchionéétól, hiszen az övé különleges és utánozhatatlan volt” – fogalmazott.


Szerinte a legfontosabb most az, hogy elüljön a vihar, és megfelelő körülmények között készülhessenek az új idényre, az egyelőre csak 670-es kódnéven futó új autójuk pedig alkalmas legyen a hőn áhított bajnoki győzelemre. Az új masinát február 15-én leplezik le.