A belga nagy reménységként érkezett, majd két gyenge év után be nem váltott ígéretként távozott a McLarentől, és a Forma–1 rajtrácsáról is. Végleg azért nem került ki a körforgásból, hiszen amellett, hogy a Mercedes által támogatott HWA-istállónál versenyez a Forma–E-ben, ő lesz az egyik szimulátoros tesztpilóta a németek F1-es istállójánál.
Többször elmondta, ez a lehetőség azért is volt vonzó számára, mert megismerheti a bajnokcsapat működését, és közelebb maradhat a tűzhöz, vagyis 2020-ban adott esetben megpróbálhat visszakerülni a királykategória mezőnyébe.
Menedzsere, Nicolas Todt úgy érzi, megérdemelne még egy esélyt, hogy megmutathassa, nem véletlenül vártak tőle szép eredményeket a juniorszériákban elért sikerek után. „Először is, nem volt jó az autója, ami egy kicsit sem segített rajta” – nyilatkozta a francia. „Persze összességében ilyenkor nem igazán van segítség, azzal kell főznöd, amid van” – tette hozzá.
Vandoorne-nal kapcsolatban sokszor elhangzott, hogy a dolgát az is alaposan megnehezítette, hogy a mezőny egyik legtehetségesebb és legtapasztaltabb versenyzője, Fernando Alonso mellett bizonyítania, tehát sokkal nehezebb dolga volt, mintha „átlagos” márkatársat kapott volna.
„A világ egyik legjobb versenyzője volt mellette. Amikor az autód rossz, akkor legalább egyszer le kell győznöd a csapattársad. Ha 21-0-ra kikapsz az időmérőkön, akkor a Forma–1-ben nem tudsz fennmaradni a víz felszínén. Ez sajnos most rosszul alakult számára, de ő egy remek versenyző, és nagyon remélem, megkapja a második esélyt” – zárta gondolatát.