Musorujsag
Élő Eredmények

Honda: Semmi dráma, csak félreértés

Honda: Semmi dráma, csak félreértés

Auto Sport Web
A Honda jelezte, félreértelmezték az AVL nevű szimulációs céggel való „szakításukról” és a motorfejlesztés terén történt megtorpanásukról szóló híradásokat.

A múlt héten a német Auto Bild Motorsport arról számolt be, hogy kisebb döccenőkön kellett keresztülmennie a Hondának a 2019-es felkészülése során. Cikkükben hírül adták, hogy a japán gyártó mérnökei konfliktusba kerültek a grazi székhelyű, hajtóegységek tesztpados futtatására és szimulációs technológiákra specializálódott AVL egyik vezetőjével, ezért véget vetettek eddigi együttműködésüknek.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója meg is erősítette a szakítás tényét, és a lap cikke azt sugallta, hogy a Honda új motorjának fejlesztése sem emiatt, sem a tapasztalt vibrációs problémák miatt nem halad zökkenőmentesen.

A híradásokra reagálva a Honda most tisztázni igyekezett a helyzetet, és jelezte, a háttérben zajló eseményeket félreértelmezték. „Nem jelenthető ki, hogy felbontottuk a megállapodásunkat az AVL-lel, mert nem is volt aláírt partneri szerződésünk velük” – hívta föl a figyelmet a cég szóvivője a japán Auto Sport Web oldalnak nyilatkozva. „Az igaz, hogy volt szó arról, hogy együtt dolgozzunk az AVL-lel, ám van egy szakadék aközött, amit a Honda keres, valamint aközött, amit ők teljesíteni tudnak, ezért nem tudtunk dűlőre jutni. Bizonyára ezt értették félre.”

Mindez azt sugallja, hogy valójában nem egy közös munkaprojekt megszakításáról van szó, hanem egy meg sem kezdett projektről, ami már kevésbé hangzik drámaian.

Azt mindenesetre a nyilatkozó forrás is elismerte, hogy az új hajtóegységükkel voltak, vannak vibrációs problémák, igaz, a fejlesztés ezen fázisában ez önmagában még nem jelent semmit. „Hogy sikerült-e megoldanunk, azt nem tudom megmondani mindaddig, míg nem építjük az autóba a motort, és nem visszük pályára. De az nem igaz, hogy a probléma súlyossá vált attól, hogy nem szerződtünk az AVL-lel” – öntöttek tiszta vizet a pohárba a japánok.

Motorjuk fejlesztése egyébként a hírek szerint az előzetes ütemterv szerint halad, debütálásának időpontja pedig csakis két csapatuk, a Red Bull és a Toro Rosso téli terveitől függ.

Borítókép: Fotó: Toro Rosso

További tartalmak