Pirelli: Nem megoldás a két kötelező kiállás

A Pirelli sportigazgatója, Mario Isola kételkedik abban, hogy a két kiállás kötelezővé tétele sokkal izgalmasabbá tenné a Forma–1-es versenyeket, ebben az esetben ugyanis előfordulhatna, hogy mindenki ugyanazt a taktikát választja.

Kerékcsere-gyakorlás a Ferrarinál (Fotó: XPB)

Miután tartósabbá váltak a Pirelli abroncsai, 2018-ban több futamon is csak egy kiállást láthattunk, ami miatt többen felemelték a hangjukat, mondván, ha a csapatoknak többször kellene kereket cserélniük, több ismeretlen kerülne az egyenletbe és izgalmasabbak lehetnének a versenyek. Éppen ezért fölmerült, az egy helyett legyen kettő a minimális kötelező kiállások száma.


Az olaszok sportigazgatója szerint azonban nem biztos, hogy ez lenne a megoldás, ami megfűszerezné a versenyeket, és változatosabbá tenné a taktikákat. „Nagyon sokat beszéltünk a két kiállásos szabályról” – nyilatkozta a Reutersnek.




Mario Isola (Fotó: XPB) Mario Isola (Fotó: XPB)



„De én nem vagyok biztos abban, hogy ez lenne a helyes megoldás. Abban az esetben ugyanis, ha bevezetjük, és két kiállás lesz a minimum, fenn fog állni a veszélye annak, hogy az összes autó ugyanabban a körben cserél” – utalt arra, hogy ahelyett, hogy javítanának a helyzeten, a döntéssel lehet, inkább csak rontanának rajta.


Ami a 2019-es terveket illeti, a szakember elmondta, igyekeznek „konzervatívabbak” lenni a keverékek kijelölésekor, lehetővé téve a versenyzők számára, hogy keményebben nyomják a gázt a futamokon. Továbbá elhintette, még mindig egyeztetnek az időmérős gumiszabályok (melyek értelmében az első 10 helyezettnek a Q2-ben használt gumin kell rajtolnia, a többiek pedig szabadon választhatnak) felülvizsgálásáról is.


„Egy kicsivel konzervatívabbak akarunk lenni, mert ha egy kiállásos versenyek is lesznek, akkor most sokkal jobb, ha a gumik következetesek, és a versenyzők többet kihozhatnak belőlük. Keményebben nyomhatják majd a gázt, és talán jobb lesz a show a pályán. Sikerült előrelépnünk a gumikkal. Különböző keverékeket használunk a túlmelegedés elkerülése végett. Persze, ez nem kerülhető el, ha egy másik autót követsz, és leszorítóerőt veszítesz” – magyarázta Isola.




Fotó: XPB Fotó: XPB