Január közepe felé közeledve lassan már csak egy hónapjuk marad a Forma–1-es csapatoknak a 2019-es autóik első téli tesztekre történő felkészítésére. A Hondával második szezonját kezdő, de 2019-től a Red Bull-lal szorosabban együttműködő Toro Rosso a mezőnyből elsőként jelentette, hogy új masinájával sikerrel vette az év elejének egyik legfontosabb akadályát.
„Egy lépéssel közelebb ahhoz, hogy 2019-ben visszatérhessünk a pályára: teljesítettük az FIA töréstesztjeit” – jelentette be a csapat közösségi oldalán.
One step closer to being back on track for 2019, we’ve passed the FIA crash tests! pic.twitter.com/sBt1cZIAkI
— Toro Rosso (@ToroRosso) 2019. január 11.
Hogy ténylegesen ők voltak az elsők, akik átestek a teszten, azt persze nem vehetjük biztosra: a csapatok nem mindegyike érzi szükségét annak, hogy a nyilvánosság tudtára hozza, karosszériája már megfelel a pályára lépéshez szükséges strukturális és biztonsági követelményeknek. Tesztelni mindazonáltal a töréstesztek teljesítése nélkül a szabályok értelmében nincs mód.
A Toro Rosso azt egyelőre nem közölte, mikorra tervezi az STR14-es modell bemutatóját. Az új modell az azonos motor használata miatt idén várhatóan jobban fog hasonlítani a Red Bull autójához, mint az előző években. A kocsi hátsó részét váltóval és felfüggesztéssel együtt átveszik a nagyobb testvértől, és miután a hűtőrendszerben sem lesz nagy eltérés, minden bizonnyal az autó formája is mutat majd rokonságot az RB15-össel.
Némi fennakadást csak az okozhat, hogy a Hondának a télen egyről két csapat kiszolgálására kellett átállnia. Helmut Markóék már jelezték, a gyártás leegyszerűsítése érdekében bizonyos korábbi alkatrészek átvételére is sor kerülhet a Red Bulltól.
A kékek idén teljes sorcserét hajtottak végre versenyzőfronton. A Red Bullhoz távozó Pierre Gasly helyét Danyiil Kvjat veszi át (vagy inkább vissza), míg Brendon Hartleyt a Forma–2-es bajnokság tavalyi harmadik helyezettje, a thaiföldi Alexander Albon váltja.
Az eddig ismert téli F1-es menetrend:
február 12. – a Renault bemutatója
február 13. – a Racing Point csapatbemutatója (Toronto)
február 14. – a McLaren bemutatója
február 14. – a Sauber új autójának bejáratása (nem hivatalos)
február 15. – a Ferrari bemutatója
február 18-21. – első téli teszt, Barcelona
február 26-március 1. – második téli teszt, Barcelona