Bár nem lesz ott a rajtrácson, Oconról meglehetősen sokkal cikkeznek a téli szünetben, tavaly ugyanis meglehetősen nehéz helyzetbe került, melynek eredményeként végül versenyzői ülés nélkül maradt, noha sokan a jövő egyik meghatározó versenyzőjét látják benne. Ki azért nem kerül az F1 körforgásából, az őt támogató Mercedes ugyanis tesztpilótaként fogja alkalmazni.
Ő maga többször elmondta, mivel jobb lehetőségei nem igazán voltak, örömmel csatlakozik a bajnokcsapathoz, ahol vélhetően sokat tanul majd, 2020-ra pedig egyértelmű célt fogalmazott meg: a visszatérést – lehetőleg a Mercedes pilótájaként.
Ami a „formában maradást” illeti, más kategóriába nem akart menni, hiszen csak az F1-re koncentrál. Egy évig tehát biztosan távol lesz az „aktív versenyzéstől”, ami korábbi csapattársa szerint nem biztos, hogy jót tesz neki. „A kihagyás minden bizonnyal többet árt neki, mint használ” – jegyezte meg Pérez, aki tavaly és tavalyelőtt volt a fiatal francia márkatársa a Force Indiánál.
„A Forma–1 évről évre rohamosan fejlődik. Sosem tudhatod, mit tartogat számodra a jövő. Persze a Mercedesnél most jó helyzetben van. Megérdemelne egy versenyzői ülést az F1-ben, mert ő az egyik legjobb pilóta. Az egyéves kihagyás viszont sokat változtathat. Talán visszatérhet, és egy Mercedest vezet majd, de igazából sosem tudhatod, mi lesz a folytatásban. Szóval ez egy kockázatos lépés” – folytatta a tapasztalt mexikói.
Pérez és Ocon az elmúlt két évben több alkalommal is ütközött, kapcsolatuk pedig eléggé feszült volt, a mexikói azonban elismerni mindenképp elismeri a volt csapattársat. „Minden márkatársat nagyra tartok. Mind különbözőek voltak. Legnagyobbra Nico Hülkenberget tartom. Esteban is nagyra tartom. Egy kicsit még érnie kell, de idővel erre is sor kerül majd” – zárta gondolatát.