McLaren: új hozzáállással a kínos tesztbakik megismétlődése ellen

Tanulva a múlt év eleji kínos hibákból, a McLaren ígéri, idén sokkal stabilabb alapokról kezdi meg a felkészülését az új idényre. A hozzáállásukon is változtattak.

Fernando Alonso (Fotó: XPB)

A Hondától talán megszabadultak, a kezdésük mégis hasonló volt, mint a megelőző években. A 2018-as téli tesztek első napján a wokingi csapat volt motorgyártója nélkül is belefutott egy kínos és bosszantó hibába: Fernando Alonso autójáról már a nap elején lerepült egy kerék, ami visszavetette őket a munkában. Aztán ahogy haladtunk előre, úgy jöttek elő újabb hibák és bakik, melyek akadályozták a csapatot annak felismerésében, hogy új konstrukciójuknak alapvető hiányosságai vannak. Mire észbe kaptak, a szezonjuknak már annyi volt.


A tavalyi gyenge eredményekre a motorcsere után már nem volt mentsége a mezőny második legrégebbi csapatának, így be kellett látniuk, hogy nekik kell változtatniuk. Meg is indult egy gyökeres átszervezés, melynek részeként előbb Éric Boullier versenyigazgatót és több kulcsfigurát távolítottak el, majd számos új embert alkalmaztak vagy léptettek elő. Legutóbb az F1-es csapat irányításával megbízott Andreas Seidl érkezett, akinek fő feladata, hogy hatékonyabbá és összeszedettebbé tegye a gárdát.


Zak Brownék úgy érzik, a múlt évi autó hibáit sikerült kijavítaniuk a 2019-re készülő modellel, és bár nem várják vérmes reményekkel az új idényt sem, hiszik, hogy végre egyenesbe jöhetnek. Ehhez viszont szükségük lesz egy jó felkészülési idényre is, és annak érdekében, hogy ez meg is legyen, az ügyvezető igazgató szerint változtattak is hozzáállásukon.


„Már másképp csinálunk dolgokat, sokkal felkészültebbek vagyunk. Nemcsak a teljesítmény szempontjából, a sok megbízhatósági probléma szempontjából is, melyekkel tavaly Barcelonában szembesültünk” – bocsátotta előre az amerikai. „Végrehajtottunk bizonyos intézkedéseket, hogy előrelépjünk ezen a téren. Mint minden F1-es csapat, mi is hétről hétre fejlődünk, Ausztráliába pedig a legjobb fejlettségi szinten álló autót fogjuk elvinni.”




Zak Brown (fotó: XPB) Zak Brown (Fotó: XPB)


A csapat első embere szerint nem megengedhető számukra, hogy most, amikor a teljesítményük rendbetételére kell fókuszálniuk, a tavalyihoz hasonló módon ismét egyéb nehézségek vonják el a figyelmüket. „Részben azért is javítottuk lassabban a teljesítményünket, mert megbízhatósági gondjaink voltak. Kénytelenek voltunk félregurulni a pályáról, ahelyett hogy egyből nekiláttunk volna a teljesítmény javításának. Problémánk volt a kerékanyával, a túlmelegedéssel, és ezek miatt egyszerűen nem figyeltünk a teljesítményre, csak a megbízhatósággal foglalkoztunk.”


Hogy át tudják-e lépni a saját árnyékukat, az a kevesebb mint egy hónap múlva rajtoló barcelonai előszezonban derül ki legkorábban, az első versenyek után pedig már az is körvonalazódni fog, hogy többre lesznek-e képesek idén a konstruktőri bajnokságban, mint egy éve.


„Levontuk a tanulságot a korábbiakból, és hosszabb távon jobb csapat leszünk ennek következtében” – bizakodott Brown. „Van úgy az életben, az üzletben és a versenyzésben is, hogy kicsit nehezebb időszak jön, de amíg kihívásnak veszed ezeket és tanulsz belőlük – amit véleményem szerint mi megtettünk –, addig át tudsz érni a túloldalra, és jobb leszel. Ha könnyű az életed, az könnyű, igazán akkor mutathatod meg, mire vagy képes, amikor nehézségeid vannak. Örülök, hogy 2018-at már magunk mögött hagytuk, és már csakis előre tekintünk. Azt kívánom, bárcsak már holnap kezdődnének a barcelonai tesztek, jövő héten pedig jönne Ausztrália! Nagyon várom, már, hogy újra a pályán legyünk.”