Monza előző hosszabbítását is hosszas tárgyalások, viták és szócsaták előzték meg, akkor azonban az illetékeseknek sikerült kiharcolniuk egy hároméves szerződést az akkori F1-es vezérkartól (ezt még Bernie Ecclestone neve fémjelezte). A sportág azóta gazdát cserélt, a futamok sorsáról ma már a Liberty Media tárgyal a pályákkal, Monza helyzete viszont változatlan.
Ezúttal is zajlanak az egyeztetések, a felek örülnének, ha folytatódna az együttműködés, az anyagiakról viszont nem sikerült még megegyezni, az olaszok ugyanis sokallják a rendezési díjat (noha legutóbb már „kedvezményt” is kaptak).
„A hosszabbítás még messze van” – nyilatkozta a helyzet kapcsán az Olasz Autóklubot vezető Angelo Sticchi Damiani a Corriere della Serának. „Biztosra vesszük, hogy a megoldás mindkét fél érdekét szolgálná. Monza szeretné továbbra is vendégül látni a Forma–1-et, a Forma–1 számára pedig fontos ez a helyszín” – tette hozzá a szakember utalva a pálya múltjára.
Tény, a Forma–1-es világbajnokság 1950 óta íródó történelme során Monza csak egyszer (1980) maradt ki a menetrendből, tehát minden pályánál több királykategóriás futamnak adott otthont. Ráadásul a Ferrari otthonának számít, ami még fontosabbá teszi a sportág számára.
„Az idei eseményért 24 millió dollárt fogunk fizetni, ami nagyon drága. Szeretnénk, ha folytatódna az együttműködés, de csakis fenntartható keretek között, hiszen nem akarjuk veszélyeztetni az ACI költségvetését” – magyarázta Damiani, majd kiemelte, hiába nőtt az érdeklődés a verseny iránt, az továbbra sem tudott nyereségessé válni, a pálya pedig a komoly régiós támogatások nélkül egészen egyszerűen nem tudna önerőből F1-es futamot rendezni.