A Ferrari után a McLaren is összeállt egy dohánycéggel

Miközben a Ferrari ellen éppen egy dohányipari szponzorral való együttműködés miatt indult vizsgálat, most a McLaren is egy cigarettagyártó céggel lépett hasonló együttműködésre.

Fotó: XPB

Az e hét csütörtökjén tartandó bemutatójának közeledtével a McLaren egyre-másra jelenti be új szponzori megállapodásait, a hétfői viszont kétségkívül figyelemfelkeltőbb, mint a korábbi sörmárkával és csokiitalgyártóval kötött előzőek: új partnerükként tudniillik egy dohányvállalatot, a British American Tobaccót (BAT) nevezték meg. A márkanév nem számít újoncnak a Forma–1-ben, hiszen a 2000-es években a BAR-nak voltak előbb résztulajdonosai, majd a Honda főszponzorai, 1999-ben az előbbi csapat bemutatkozásakor pedig az ő nevükhöz fűződött az emlékezetes felemás, középen cipzáras festés, mely egyszerre reklámozta két terméküket.


A wokingiak nem győzték hangsúlyozni, hogy együttműködésüknek semmi köze a cigarettákhoz, melyeknek reklámozását már jó ideje az F1 is tiltja. „A ma bejelentett globális együttműködésünk a British American Tobaccóval (BAT) kizárólag a BAT csökkentett kockázatú termékeire, továbbá a technológiákra és innovációra vonatkozik. Többéves partneri együttműködésünk középpontjában a BAT azon törekvésének felgyorsítása áll, mely a csökkentett kockázatot jelentő termékeinek népszerűsítését célozza, valamint a világ cigaretta- és nikotinhasználóinak szebb jövőjét.”


Mindez magyarra fordítva azt jelenti, hogy a mezőny második legrégebbi csapata a Ferrari példáját követve úgy fordulnak vissza a dohányipari cégekhez, hogy valójában azok egészségkárosítás elleni kampánya mögé állnak be (vagy bújnak...). Riválisuk hasonló módon tette hangsúlyosabbá a Philip Morris szerepvállalását: ők a Mission Winnow kezdeményezést népszerűsítik idén az autójukon, mely Ausztráliában máris vizsgálatokat vont maga után.


Fontos kiemelni, hogy a McLaren technológiai együttműködést emleget, és egyelőre nem is világos, hogy ezen partnerség bármilyen módon megjelenik-e az új autójukon.




Lando Norris (Fotó: XPB) Lando Norris (Fotó: XPB)


„A McLaren csapata támogatja a BAT törekvéseit, melyek a változást sürgetik az innováció segítségével. A BAT átalakulási célja áll a partnerségünk középpontjában, és örömmel osztjuk meg a technikai tapasztalatainkat és szakértelmünket e folyamat felgyorsítása érdekében” – fogalmazott Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója.


A McLaren ezzel a Ferrari mellett a második olyan csapat az F1-ben, amely kapcsolatban áll egy dohányipari céggel. Legutóbb a West márkát reklámozták, mely éveken át volt a főszponzoruk, aztán a dohányreklámok tilalmával ők – a Scuderiával ellentétben – végleg szakítottak velük.