Albon: Segítettek a Forma–E-s tesztek!

A Toro Rosso thai újonca, Alexander Albon úgy érzi, a Forma–E-s tesztek során szerzett tapasztalatoknak köszönhetően könnyebben tud majd alkalmazkodni a Forma–1-hez, ami számára teljesen új élmény lesz.

Alexander Albon (Fotó: XPB)

Albon az eredeti tervek szerint a Nissan Forma–E-s csapatánál versenyzett volna 2019-ben, a Red Bull azonban az utolsó pillanatban úgy döntött, őt igazolja Danyiil Kvjat mellé a Toro Rossóhoz, így végül fel kellett bontania a japánokkal kötött szerződését – ezt megelőzően azonban már kipróbálhatta magát az elektromos szériában néhány teszt alkalmával.


Noha a két kategória között továbbra is hatalmas a szakadék, Albon szerint ezek a tesztek segítik majd az F1-hez való alkalmazkodását (egyedüli újoncként neki nincsen semmilyen királykategóriás pályatapasztalata), mert a bajnokságok között bizonyos tekintetben „meglepően nagy” a hasonlóság.




Alexander Albon (Fotó: XPB) Alexander Albon (Fotó: XPB)


„Nagy szerencse, hogy részt vehettem ezeken a teszteken, mert nagyon sokat tanultam a hajtásláncról, és meglepett, mennyire hasonlít a kettő” – nyilatkozta. „Nem mondanám, hogy a technológia ugyanaz, de az nagyon hasonló, ahogyan az energiával kell spórolni. Nagyon hasznosak voltak ezek a tesztek. Nem hiszem, hogy olyan nehéz lesz majd alkalmazkodni ehhez” – tette hozzá.


Noha F1-es autót még nem vezetett, rengeteget dolgozott a szimulátorban és minden adat a rendelkezésére áll ahhoz, hogy tudja, a Forma–2-ből érkezve hatalmas ugrás lesz a királykategóriás szereplés. „Ezek az autók az eddigi leggyorsabbak, még úgy is, hogy idén kicsit csökken a tempó. Az ugrás tényleg nagyon nagy lesz. Ez főleg a leszorítóerőből adódik. A sebességhez nem lesz olyan nehéz hozzászokni, ellenben például az autók puszta szélességével” – magyarázta.


Egy másik fontos változás az őt körülvevő emberek száma, tehát a csapat mérete lesz. „Ez olyasmi, amit az emberek észre sem vesznek. A tényt, hogy mennyi ember dolgozik körülöttünk az F1-ben, és milyen itt a munkaetika. Rengetegen dolgoznak érted, azért, hogy te legyél a leggyorsabb, szóval a versenyző nagyon sokat érintkezik a csapattal. Valakivel mindig beszélnem kell, hogy a legjobbat hozhassam ki az autóból. Az F2-ben volt két mérnököm, két szerelőm és volt egy főmérnök. Ez hat-hét ember, és most egy 400 fős csapathoz kerültem. Ez másik liga. De hozzá fogok szokni, ez egyfajta kellemes probléma” – zárta gondolatár.




Alexander Albon sisakja (Fotó: Toro Rosso) Alexander Albon sisakja (Fotó: Toro Rosso)